مهاجران افغان اجازه خرید خانه در ایران را دارند؟

وزیر کشور گفت: خرید خانه توسط اتباع خارجی طبق ضوابطی است که فعلاً ما چنین ضابطه‌ای نداریم؛ لذا خرید ملک به نام تبعه خارجی الان موضوعیتی ندارد. ممکن است کسانی به نام دیگران این کار را کرده باشند که قانونی نیست.

مهاجران افغان اجازه خرید خانه در ایران را دارند؟

احمد وحیدی درباره آخرین وضعیت سازمان ملی مهاجرت گفت: سازمان ملی مهاجرت یک سازمانی است که در برنامه هفتم هم ذکر شده است و قبلا هم مصوباتی در این حوزه در سطح کلان وجود داشته است. وظیفه سازمان ملی مهاجرت پیگیری وضعیت اتباع خارجی است و الان هم این کار تعقیب می‌شود.

وی درباره وضعیت ساماندهی اتباع بیگانه که مدتی است با انتقاد افکار عمومی مواجه شده است، بیان کرد: اولا اینکه نظارت الان بیشتر شده است. تعداد قابل توجهی از اتباعی که غیرمجاز بودند طرد شدند و این کار به طور مستمر انجام می‌شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: هرگونه اتباع بیگانه‌ای که در کشور باشند و مجوز نداشته باشند، حتما باید از کشور بازگردند و این در دستور کار است، در تهران هم همین‌طور است ما به خود عزیزانی که از کشور همسایه آمدند و اینجا هستند می‌گوییم که به هر حال آن‌هایی که مجوز ندارند باید برگردند و آن‌هایی که مجوز دارند، صرفا در چارچوب مجوزی که دارند، عمل کنند.

وی ادامه داد: مثلا بعضی روادید گرفتند، روادیدشان سیاحتی هستند، اما از دوره آن گذشته است و حالا آمدند ماندگار شدند و سر کاری رفته‌اند این قابل قبول نیست و باید صرفا در چارچوب روادیدی که گرفتند، عمل کنند این در دستور کار جدی است و این امر مرتب انجام می‌شود.

وزیر کشور عنوان کرد: طبیعتا کسانی که چنین وضعیتی داشته باشند و یا حضورشان مجاز نباشد و برای آن کاری که مجوز گرفته‌اند مشغول نباشند و کار دیگری کنند، جزء مواردی است که برگردانده می‌شود.

وی درباره این‌که مطرح شده می‌شود برخی از اتباع بیگانه در کشور با ثبت شرکت اقدام به خریداری املاک و مستغلاتی می‌کنند آیا این کار قانونی است، گفت: خرید خانه توسط اتباع خارجی طبق ضوابطی است که فعلا ما چنین ضابطه‌ای نداریم لذا خرید ملک به نام تبعه خارجی الان موضوعیتی ندارد. ممکن است کسانی به نام دیگران این کار را کرده باشند که قانونی نیست طبیعتا اگر سیستم‌ها و دستگاه‌هایی که وظیفه رسیدگی و نظارت دارند با این تخلفات روبه‌رو شوند، به عنوان یک کار غیرقانونی قلمداد خواهد شد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    0

    پس اگه پناهنده بودن الان که کشورشان آروم شده برگردن برن ایران نظم بگیره همه کارکردن بیمه دیگه

  • ناشناس
    0

    هر کجا که نگاه می کنی مهاجرین افغان حضور دارند وضعیت نگران کننده هست بنظر می رسد عمدا ورود مهاجران را کنترل نمی کنند شاید تفکری خطرناک تصمیم گرفته باشد جمعیت ایران را با افاغنه افزایش بدهد

  • حائری
    0

    چرا مرزها راباز کذاشتید وفوج فوج وغیر قانونی توسط عوامل کثیف وارد می شوند وراحت وآزادانه بدون مالیات وسربازی زندگی می کنند وامنیت وبهداشت مردم را در خطر قرار دادید علت این همه گرانی وبیکاری جوانان ایرانی وجود آنها نیست؟سر سفره مردم هستند بدون هیچ هزینه در حال ازدیاد جمعیت میباشند.

  • زینب بانو
    1

    درود بر رییس جمهور عزیز و منتخب ایران
    متاسفانه ایران به افغانستان تبدیل شده است
    و مردم دیگر آرامش و امنیت ندارند
    هر روز متاسفانه !!!!
    به تعدادشان اضافه تر می شود
    این تعدادی که اخراج می شوند دوبرابر به ایران هجوم می آورند
    چون قانونی برای مجازات افغانها که دوباره بر می گردند نیست !!!!
    از خارج کردن ارز گرفته تا بهم ریختن اقتصاد کشور
    و مجرمینش مشغول قتل و غارت تجاوز أدم ربايي و وارد کردن مواد مخدر به ایران هستند!!!!!
    آقای پزشکیان لطفا ما را از شر افغانهای مزاحم پر زادوولد نجات بدهید
    از صف نانوایی ها خسته شدیم.
    افغانها هزینه سنگینی روی شانه ملت ایران دارند .

  • زن محجبه
    1

    به عنوان یک ایرانی اجازه نمیدهم بیشترین جنایات را افغانیان درایران ؤدردنیا مئ کنند بارها ازشان شنیدیم میگویند اصفهان وچند شهر دیگر مال ماست دوباره نآدر شاه باید زنده شود بیرؤنشان كند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      من هم به عنوان خانم محجبه از خوبی به بیست بچه پاکستانی در حد اندک خیر دیدم

  • ناشناس
    0

    افغانیهای غیرمجاز ساکن ایران کار کارگران ایرانی را که از دستشان درآوردند حالا فقط مانده مانند اسرائیلی ها در سال ۱۹۴۸ میلادی در فلسطین اراضی و املاک ایرانی ها را تصاحب و چپاول کنند!

  • ناشناس
    1

    از دولت بخاری بلند نمیسه ملت با اتحاد بیایید این بی ناموسها را بینداریم بیرون کشور را تصاحب کردن

  • ناشناس
    0

    وقتي ۱۵ میلیون افغانی تمام منابع کشورازآب وبرق وگازوبنزین ومسکن واشتغال وموادغذایی ونان راتصرف کرده اندوکسی رسیدگی نمیکند به بعضی شهرها که وارد میشوی انگار وارد کابل شدید

  • مهرداد سربندی
    0

    پس این عراقی ها چطوری زمین و ملک در خوزستان می خرند؟ لابد چون اتباع محسوب نمی شوند و توریست و زوار به حساب می آیند مشکلی ندارند.

  • ایرانی
    0

    وقتی آموزش و پرورش مدارس را برای افغانی ها باز می گذارد از دیگران چه انتظاری داری . آیا این است روش بیرون کردن افااغنه . وقتی ثبت نام بچه های افغانی در مدارس آزاد باشد یعنی اینها وخانواده شأن باید جایی برای ماندن داشته باشند و نیروی انتظامی
    گونه میتواند اینها را از ایران بیرون کند . این چگونه سیاستی است که آموزش و پرورش در پیش گرفته است. هرکس د ر ایران هر کاری دلش می خواهد انجام می دهد. حیف شد خون شهدای ایران.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد