درخواست از مسئولان برای حمایت از صنایع مادر در خوزستان

در سایه‌سار توسعه اقتصادی، صنایع مادر استان خوزستان همواره به عنوان پایه‌گذاران توسعه پایدار و اشتغال‌زایی مطرح بوده‌اند. با توسعه هر چه بیشتر این صنایع، زمینه‌ساز پیشرفت و آبادانی استان شده‌ایم. بی‌تردید، حمایت از این صنایع در زمینه‌های مختلف، خصوصاً در حوزه تامین انرژی، نیازمند توجه ویژه و اقدامات اساسی است.

درخواست از مسئولان برای حمایت از صنایع مادر در خوزستان

در این بین، موضوع تامین پایدار انرژی برای صنایع مادر استان، اهمیت بسزایی دارد. این صنایع با چالش‌های پیاپی در رابطه با تامین انرژی روبرو هستند که می‌تواند بر کلیه فعالیت‌های آن‌ها تأثیر منفی گذارد. لذا، جلوگیری از اعمال محدودیت‌های انرژی بر صنایع، مسئله‌ای است که نیازمند توجه جدی و فوری‌ است.

اینجاست که نقش استاندار و مسئولان ارشد استان به عنوان پل ارتباطی میان صنایع و مسئولان ارشد دولت و بخصوص وزارت نیرو، اهمیت خود را نشان می‌دهد. از استاندار انتظار می رود  که در راستای حمایت همه‌جانبه از صنایع مادر، با مسئولان وزارت نیرو رایزنی و پیگیری‌های لازم را به عمل آورند.

ضروری است که در این رایزنی‌ها، تأکید ویژه‌ای بر لزوم برداشتن محدودیت‌ها در زمینه مصرف انرژی صورت گیردو راهکارهای جایگزینی برای جبران ناترازی انرژی برق بدون اعمال محدودیت بر صنایع، در دستور کار قرار گیرد.

فصل گرما، همواره دوره‌ای حساس برای صنایع مادر در استان به شمار می‌رود. محدودیت‌های اعمال شده در این دوره می‌توانند زیان‌های جبران‌ناپذیری بر صنایع وارد کنند. لذا، با همدلی و حمایت مسئولان استانی، باید تمهیداتی در پیش گرفته شود تا به جای اعمال محدودیت، تمرکز بر راهکارهای مدیریت مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی قرار گیرد.

رایزنی‌های صورت گرفته باید به گونه‌ای باشد که سهم استان ما در اِعمال محدودیتها بر صنایع خوزستان به کمترین میزان برسد و وزارت نیرو با درک وضعیت خاص و اهمیت اجتماعی صنایع مادر استان ما، اقدامات خود را بر اساس رویکردی توام با حمایت و همراهی تنظیم کند.

با اعمال این رویکردها، می‌توانیم شاهد یک دوره پیشرفت کم سابقه در صنایع مادر استان با توجه سابقه فعالیت رو به رشد آنها در سالهای اخیر و با وجود تحریم های حداکثری، باشیم. این پیشرفت نه تنها به نفع اقتصاد استان بلکه به نفع کل کشور خواهد بود. از این رو، تاکید بر ضرورت این همکاری‌ها به منظور اطمینان از توسعه بیشتر صنایع، تأمین اشتغال پایدار و بهبود شرایط اجتماعی استان، بیش از پیش احساس می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد