مقایسه قیمت بلیط قطار تهران- مشهد با هفت شهر بزرگ

بلیط قطار تهران به مشهد در ایام عید غدیر خم با کف قیمت حدود ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و سقف قیمت آن ممکن است به حدود ۸۰۰ هزار تومان برسد.

مقایسه قیمت بلیط قطار تهران- مشهد با هفت شهر بزرگ

قیمت بلیط قطار در مسیر مشهد با توجه به مسافت، نوع قطار و ارائه امکانات و خدمات متفاوت است؛ برای مثال اگر مبدا سفر تبریز و مقصد آن مشهد باشد، سفر‌ نسبتا گرانقیمتی در پیش دارید و رفت و برگشت برای هر مسافر حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

قیمت بلیط قطار در مسیر مشهد علاه بر بعد مسافت با در نظر گرفتن نوع خدمات و امکانات کوپه‌ها متفاوت است، هرچند امکانات قطار‌ها در مجموع شامل رختخواب، بسته پذیرایی، آب معدنی، روزنامه، پریز برق و ... می‌شود. از آنجایی‌که کمتر از یک هفته به عید غدیر باقی مانده است، در این گزارش بررسی کرده‌ایم که هزینه رفت و برگشت یک فرد از چند شهر ایران به این شهر مذهبی چقدر تمام می‌شود.

بلیط قطار تهران به مشهد با کف قیمت ۲۰۰ هزار و ۳۵۰ تومان و سقف قیمت ۷۹۲ هزار تومان توسط شرکت‌های مختلف فروخته می‌شود. اگر فردی با قطار سالنی چهار ردیفه از تهران ساعت هفت و پنج حرکت کند و ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه به مشهد برسد، باید بابت خرید بلیت ۲۰۰ هزار و ۳۵۰ تومان بپردازد.

قیمت بلیط تهران به مشهد اگر با قطار کوپه‌ای چهار نفره و به اسم پنج ستاره زندگی با پذیرایی شام باشد، ۷۹۲ هزار تومان برای فرد تمام می‌شود؛ بنابراین اگر فردی سفر ارزان‌تر را انتخاب کند، برای مسیر رفت و برگشت خود باید ۴۰۰ هزار و ۷۰۰ تومان هزینه کرده و اگر سفر گران‌تر را از تاریخ دوم تیر تا پنجم تیرماه انتخاب کند، باید برای رفت و برگشت خود یک میلیون و ۵۸۴ هزار تومان از جیب خود به شرکت رجا بپردازد.

بلیط قطار اصفهان به مشهد با کف قیمت ۵۶۰ هزار و ۲۵۰ تومان و سقف یک میلیون و ۹۲ هزار و ۳۵۰ تومان فروخته می‌شود. اگر فردی قصد داشته باشد با قطار کوپه‌ای چهار نفره به اسم چهار ستاره چهار تخته سپهر که توسط شرکت رجا فروخته می‌شود، از مبدا اصفهان راهی مشهد شود، باید بابت خرید بلیت ۵۶۰ هزار و ۲۵۰ تومان بپردازد. بنابراین، هزینه رفت و برگشت این شخص یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تمام می‌شود.

قیمت بلیط قطار اصفهان به مشهد، اگر با قطار پنج ستاره اکونومی پلاس باشد، یک میلیون و ۹۲ هزار و ۳۵۰ تومان برای یک نفر آب می‌خورد؛ این یعنی دو میلیون و ۱۸۴ هزار و ۷۰۰ تومان هزینه رفت و برگشت این فرد است.

قیمت بلیط شیراز به مشهد با قطار کوپه‌ای چهار نفره و به اسم چهار ستاره چهار تخته سریر، ۶۱۸ هزار و ۹۵۰ تومان به مسافر فروخته می‌شود. زمان رفت اول و برگشت پنجم تیرماه است. بنابراین، اگر یک زوج به این سفر زیارتی بروند، هزینه رفت و برگشت آن‌ها دو میلیون و ۴۷۵ هزار و ۸۰۰ تومان می‌شود.

بلیط قطار مشهد به تبریز اگر زمان رفت دوم و زمان برگشت پنجم تیرماه باشد، کف قیمت ۳۸۸ هزار و ۱۰۰ تومان و سقف قیمت ۸۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان است. اگر شخص ساعت ۰۶:۰۵ از مبدا مشهد به سمت تبریز برود، این سفر حدود ۴۰ دقیقه‌ای طول می‌کشد. این سفر با قطار کوپه‌ای چهار نفره و توسط شرکت رجا انجام می‌شود، قیمت بلیط آن ۳۸۸ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته می‌شود و بنابراین رفت و برگشت این سفر برای یک نفر ۷۷۶ هزار و ۲۰۰ تومان هزینه دارد. البته اگر این گزینه سفر را انتخاب کند.

مقایسه قیمت بلیط قطار تهران- مشهد با هفت شهر بزرگ کشور / نیازمند عکس وسط است /

بلیط قطار تهران به مشهد با کف قیمت ۲۰۰ هزار و ۳۵۰ تومان و سقف ۷۹۲ هزار تومان فروخته می‌شود

بلیط قطار مشهد به تبریز گران‌تر هم فروخته می‌شود. برای مثال، حرکت از مشهد با قطار کوپه‌ای چهار نفره و به اسم چهار ستاره چهار تخته آهو که توسط همان شرکت رجا انجام می‌شود، ۸۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان هزینه دارد. این سفر در ساعت ۹ و ۲۵ دقیقه آغاز و در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه به پایان می‌رسد. سفری که مسیر رفت و برگشت آن برای هر فرد، یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان آب می‌خورد.

بلیط قطار یزد به مشهد، اگر زمان رفت آن روز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد و برگشت آن پنجم تیرماه باشد، ۴۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان توسط شرکت رجا قیمت خورده است. اگر این سفر با قطار کوپه‌ای چهار نفره باشد، هزینه رفت و برگشت آن ۸۶۵ هزار و ۶۰۰ تومان تمام می‌شود.

بلیط قطار ساری به مشهد با قطار کوپه‌ای شش نفره که از ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه شروع و در ساعت پنج و پنج دقیقه به ایستگاه آخر می‌رسد، برای یک مسافر ۲۷۸ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت خورده است. البته اگر قطار کوپه‌ای چهار نفره به اسم چهار ستاره چهار تخته امید از همان شرکت رجا انتخاب مسافر باشد، قیمت بلیط کمی گران‌تر و به ۳۷۴ هزار و ۸۵۰ تومان می‌رسد. به هر حال اگر این فرد بخواهد بودجه کمتری برای این سفر هزینه کند، قیمت بلیط ساری به مشهد او ۵۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان برایش هزینه دارد.

قیمت بلیط کرمان به مشهد برای فردی که قصد دارد دوم تیرماه کرمان را به مقصد مشهد ترک کند و پنجم تیرماه به شهر خود بازگردد، ۴۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان هزینه دارد. البته مشخصات این قطار کوپه‌ای چهار نفره و البته چهار ستاره چهار تخته غزال است که توسط شرکت بن ریل انجام می‌شود. ساعت حرکت از کرمان ۱۵ و ساعت رسیدن به مقصد هفت و ۳۰ دقیقه است. قیمت بلیط کرمان به مشهد با احتساب هزینه رفت و برگشت، ۸۵۴ هزار و ۷۰۰ تومان برای یک مسافر تمام می‌شود.

قیمت بلیط همدان به مشهد اگر زمان رفت آن از مبدا ۳۰ خرداد باشد و زمان برگشت آن پنجم تیر ماه باشد، از ۲۸۶ هزار و ۸۰۰ تومان شروع می‌شود تا ۴۴۰ هزار و ۳۰۰ تومان. اگر فردی قطار کوپه‌ای شش نفره را انتخاب کند که مبلغ آن بیش از ۲۸۰ هزار تومان است، باید ۵۷۳ هزار و ۶۰۰ تومان بابت رفت و برگشت خود به شرکت ریلی پول بدهد.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    تمام اطلاعات غلط هست اینها به خاطر سیاست اشتباه مدیر عامل بیکفایت راه اهن هست که تمام بلیطها راداده به دلالان .کاش یک نفر حرف ماها را گوش میکرد

  • ناشناس
    0

    من نمیدونم چه دستایی توی کاره چندروزی بوق کردن برای ۲ تا۱۵تیر۲۹خردادسایت بازمیشه ماپشت کامپیوترآماده که تا۸صبح بازشدیه۴تابلیط برای مشهدبگیریم ولی تابازشدنیم ساعت نشده تمام شرکتهامیزدن ظرفیت تکمیل به هرجاهم مراجعه کردیم حتی ایستگاه راه آهن هیچکس جواب گونبودآخرش به این نتیجه رسیدم که یه الف بچه رو باآشنابازی کردن مدیرراه آهن بهترازاین نمیشه

  • حیدری
    0

    چه قطاری چه بلیطی مردم رو مسخره کردید اول تیر در عرض۱۰ دقیقه کل بلیط هارو فروختید به دفترهای سیاحتی زیارتی و سایت رجا ایرادداشت چطور این بلیط ها فروخته شد.دوساعت توسایت بودیم ارور میداد.خاک برسر رجا که ما مردم را مسخره کردید.شرم کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها