کارشناس بازار سرمایه:

فقط قاضی‌زاده هاشمی از حضور بخش خصوصی در دولت حمایت کرد

کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد در خصوص توزیع یارانه و قدرت معیشت مردم در صحبت‌های کاندیداها یک نگاه سوسیالیستی و دولت محوری وجود دارد. فقط یک نفر از میان کاندیده‌ها این دیدگاه را نداشت.

فقط قاضی‌زاده هاشمی از حضور بخش خصوصی  در دولت حمایت کرد

فردین آقابزرگی  در گفتگو با خبرفوری افزود: مهم‌ترین دیدگاه کاندیداها و منتخبین احتمالی و برنده انتخابات شخصی است که واقعا اعتقاد به ظرفیت‌های دولت به نحو شایسته با کمک بخش خصوصی داشته باشد و موجبات افزایش قدرت خرید مردم و در نهایت به جای این که یارانه دهیم، اقتصاد را تقویت بکنیم و اقتصادی که خود به خود منجر به افزایش تولید و کاهش قیمت‌ها شود و در واقع به صورت بنیادی یارانه را بین مردم توزیع می‌کنیم. 

وی بیان کرد: فقط آقای قاضی‌زاده معتقد به حضور بخش خصوصی هستند و ۵ کاندیدا دیگر اعتقاد دارند دولت نقش اساسی در ارتباط با توزیع کمی و کیفی یارانه باید داشته باشد که اقای قاضی‌زاده مطرح کردند که دولت باید خودش را انچنان کوچک کند که دارایی‌هایش را به گونه‎ای واگذار کند که موجب افزایش بهره‌وری و کارایی در اقتصاد شود.

آقابزرگی گفت: کاندیداها معتقدند وظیفه توزیع یارانه و رسیدگی به معیشت دولت در کوتاه مدت با اعطای یارانه یا مدیریت کردن یارانه‌ها صورت می‎پذیرد. اما بلند مدت بودن این نگاه زمانی است که ما معتقد به اصل 44 قانون اساسی باشیم یعنی کوچک سازی دولت است که از پتانسیل‌های بخش خصوصی باید استفاده کرد. 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها