چهار نکته ضروری بعد از قالیشویی

هنگامی که تکنسین های قالیشویی در سنندج توانستند فرش شما را عمیقا شستشو داده و انواع آلودگی ها و لک های آن را از بین ببرند، این مراحل ساده به شما کمک می کند تا بعد از شستشوی فرش در قالیشویی، بهترین نتیجه را کسب کنید.

چهار نکته ضروری بعد از قالیشویی

تبریک می گویم!

پس از دریافت خدمات قالیشویی سنندج اکنون، فرش شما به صورت حرفه ای تمیز شده است. خانه یا محل کار شما روشن تر شده و فضای سالم تری را برای خانواده یا کارمندان فراهم کرده است.

اما ممکن است از خود بپرسید، حالا چه؟ بعد از تمیز شدن فرش چه کاری باید انجام دهم تا فرش من تمیز بماند و دیرتر کثیف شود؟

در این مقاله می خواهیم نکاتی را در مورد مراقبت فرش بعد از دریافت خدمات قالیشویی به شما بگوییم.

نکات مراقبت از فرش بعد از قالیشویی

هنگامی که تکنسین های قالیشویی در سنندج توانستند فرش شما را عمیقا شستشو داده و انواع آلودگی ها و لک های آن را از بین ببرند، این مراحل ساده به شما کمک می کند تا بعد از شستشوی فرش در قالیشویی، بهترین نتیجه را کسب کنید.

اجازه دهید فرش شما کاملا خشک شود

برخی از قالیشویی ها معتقدند که فرش را باید کمی نمدار تحویل مشتری دهند تا در حین جابجایی آسیب نبیند. همچنین وقتی فرش نمدار به شما تحویل داده شده و در محل موردنظر پهن می شود، خشک شدن در هوای محیط، باعث می شود تا فرش چروک نشده و تا نخورد.

در چنین حالتی وقتی فرش نمدار به دست شما باز می گردد، بهتر است تا خشک شدن کامل فرش صبر کنید و روی آن راه نروید.

مهم ترین نکته بعد از تمیز کردن فرش این است که هنگام خشک شدن فرش مرطوب، از آن دور بمانید و روی آن جاجا نشوید. فرش مرطوب به سرعت می تواند آلودگی ها و ذرات مختلف را به خود جذب کرده و مجدد کثیف و لک دار شود.

زمان خشک شدن فرش مرطوب، معمولا حداقل 24 ساعت و حداکثر 72 ساعت است. با این حال اگر حتی فرش شما، کاملا خشک شده به شما تحویل داده شد، بهتر است حداقل دو ساعت روی آن راه نروید تا عمق الیاف فرش نیز کاملا خشک گردد.

میزان زمان خشک شدن فرش شما بسته به تراکم فرش شما و مواد شوینده مورد استفاده در هنگام شستشو، بستگی دارد و بنابراین متفاوت است.

از هوای گرم در گردش برای خشک شدن سریعتر استفاده کنید

هوای گرم در گردش، به خوبی می تواند الیاف فرش شما را کاملا خشک کند. پس بسته به زمان سال و شرایط آب و هوایی، می توانید از پنکه و کولر یا بخاری برای خشک شدن سریع تر فرش، کمک بگیرید.

همچنین می توانید پنجره ها را باز کنید تا گردش هوا را بهبود پیدا کرده و فرش سریع تر خشک شود. تهویه کافی می تواند باعث تبخیر سریع تر آب فرش شده و فرآیند خشک شدن فرش را کامل کند.

قالیشویی سنندج - تصویر 2

حیوانات خانگی و کودکان را از فرش مرطوب دور نگه دارید

فرش خیس می‌تواند بسیار لغزنده بوده و خطری برای کودکان و حیوانات خانگی ایجاد کند.

علاوه بر خطرات احتمالی لیز خوردن روی فرش مرطوبی که بر روی سرامیک پهن شده، راه رفتن روی فرش خیس می تواند آلودگی ها را به فرش منتقل کند. همانطور که گفتیم، فرش مرطوب، مستعد جذب هرگونه ماده ای است. انواع خوراکی ها، مواد غذایی، گرد و خاک، ذرات معلق در هوا و ... به خوبی در یک محیط مرطوب مثل الیاف فرش شما، نشسته و در آن جای می گیرند. پس مهم است که تا خشک شدن کامل فرش صبر کنید و نه خودتان و نه کودکانتان روی آن راه نروید.

راه رفتن باعث می شود تمام ذراتی که به کف پای کودکان چسبیده اند، به فرش منتقل شده و در لابلای الیاف فرش گیر بیفتند. وقتی ذرات وارد الیاف خیس می شوند، بسته به نوع ذره، در فرش آلودگی و لکه ایجاد می کنند. به طور مثال اگر احیانا تکه بیسکوییت یا کیک کودک که کف پای او چسبیده به فرش منتقل شود، با جذب رطوبت، مواد قندی سازنده آن با آب ترکیب شده و فرش را چسبناک می کنند. همین ذرات و لکه های کوچک، یکی یکی بزرگ شده و به مرور فرش تان را کثیف می کند. یکی از دلایلی که فرش ها پس از شستشو به سرعت کثیف می شوند نیز همین موضوع است.

برای جلوگیری از راه رفتن کودکان روی فرش، می توانید یک فعالیت سرگرم کننده در اتاق دیگری فراهم کنید تا فرش کاملا خشک شود.

برای جلوگیری از راه رفتن حیوانات خانگی روی فرش مرطوب هم می توانید آن ها را موقتا برای تفریح از خانه خارج کنید یا در طول دو ساعت خشک شدن فرش، آن ها را سرگرم کنید.

وسایل سنگین و مبلمان را به سرعت روی فرش قرار ندهید

قطعا هیچ یک از ما نمی خواهیم که فرش مان فرورفتگی های پایه مبل داشته باشد. وقتی فرشی فرورفتگی پایه ها را به خود بگیرد، در صورت تغییر دکوراسیون، این فرورفتگی ها نمایان شده و حالت بدی در فضا ایجاد می کنند.

قرار دادن مبلمان یا سایر وسایل خانه مثل گلدان های بزرگ یا ویترین و کمدهای چوبی و فلزی، می توانند باعث جا انداختن فرش مرطوب شوند. وقتی فرشی را تازه از قالیشویی گرفته اید، حتی اگر سطح آن کاملا خشک باشد، احتمالا الیاف داخلی آن هنوز خیس است. فرشی که خیس است، وقتی وسایل سنگین روی آن قرار گیرد، به سرعت جای سطح مقطع آن وسیله را گرفته و حالت می گیرد. حالت گرفتن فرش به این معنی است که پایه های مبل باعث فرورفتگی فرش می شود.

علاوه بر فرورفتگی، اگر وسیله های شما فلزی باشند و به سرعت بعد از دریافت فرش از قالیشویی، آن ها را روی فرش مرطوب قرار دهید، احتمالا باعث زنگ زدگی روی فرش شده و به آن آسیب جدی وارد می کنند.

بنابراین توصیه می شود قبل از قرار دادن وسایل روی فرشی که تازه شسته شده، 24 ساعت صبر کنید و از خشک شدن کامل آن مطمئن شوید.

بهترین قالیشویی سنندج - تصویر 3

کلام آخر

پس از شستشوی فرش، گمان نکنید که همه چیز به حالت قبل برگشته است. بهتر است کمی صبر کنید تا فرش کاملا خشک شده و سپس روال سابق را در پیش بگیرید. فرش خیسی که تازه شسته شده، به سرعت کثیف می شود. پس بهتر است تا خشک شدن کامل فرش تان، صبر داشته باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها