خروج اضطراری از بازار ارز و سکه؛ پاستور زیر ذره بین معامله گران

قیمت سکه امامی در جریان معاملات روز گذشته (یکشنبه) با افت ۱۵۰ هزار تومانی با ۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بسته شد.

خروج اضطراری از بازار ارز و سکه؛ پاستور زیر ذره بین معامله گران

سکه بازان در سومین روز هفته در حالی روانه بازار خواهند شد که به نظر می‌رسد حال و هوای بازار ارز و سکه همچنان تا حدودی متاثر از نتایج انتخابات ریاست جمهوری است.

برخی از معامله گران می‌گویند سیگنال‌های مثبت رئیس جمهور جدید احتمالا باز هم موجب تداوم خروج اضطراری عده‌ای از معامله گران و تقویت سطح انتظارات مثبت برای رفع تحریم و ازسرگیری ارتباطات اقتصادی با جهان است.

با این حال عده‌ای دیگر معتقدند که کاهش قیمت‌ها به دلیل جو روانی است و هنوز اتفاق اقتصادی ویژه‌ای رخ نداده و شاخص‌های اقتصادی پایه‌ای در داخل کشور تغییری نداشته است.

بنابراین دسته دوم باور دارند تا روشن شدن هوای پاستور و مشخص شدن چشم انداز‌های سیاسی و اقتصادی نباید بی گدار به آب زد.

گفتنی است، قیمت سکه امامی در جریان معاملات روز یکشنبه با افت ۱۵۰ هزار تومانی با ۴۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بسته شد.

همچنین دیروز حباب سکه به دلیل افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت سکه کاهشی شد و بر روی ۱۸ درصد قرار گرفت که از اول خرداد کمترین بوده است.

فارغ از مؤلفه‌های سیاسی معامله گران سکه در روز دوشنبه نیم نگاهی به نوسانات نرخ تتر و طلای جهانی خواهند داشت.

قیمت تتر در معاملات شب گذشته کاهشی شد و مرز ۶۰ هزار تومان را از دست داد، اتفاقی که احتمالا در روز جاری بر سر بازار سایه بیندازد و کام جناح افزایشی بازار ارز و سکه را تلخ خواهد کرد.

در این میان تعدادی از فنی‌های بازار بر اهمیت دلار و درهم بر روی سکه تاکید دارند و می‌گفتند اگر این دو متغیر فاز صعود کوک کنند این امر می‌تواند جهت انتظارات را تا حدودی تعدیل کند.

به عقیده تکنیکالیست‌ها سکه در حال حاضر مرز ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در صورتی که بالای آن تثبیت دهد در گام بعد مرز به سمت ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

در غیر این صورت احتمال برگشت آن به کانال ۴۰ میلیون تومان و الاکلنگ سکه بین ۴۰ و ۴۱ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد