پیراهن رسمی مردانه: 4 نکته طلایی انتخاب و ست کردن + مراقبت

احتمالا برایتان پیش آمده که به یک مهمانی رسمی یا یک جلسه‌ی کاری دعوت شده باشید و قصد پوشیدن کت و شلوار را داشته اید و در این زمان برای پیراهن زیر کتتان تنها یک گزینه پیش رویتان بوده است" پیراهن رسمی مردانه". فرقی نمیکند یک قرار شام یا مهمانی عروسی دعوت باشید یا بخواهید به یک جلسه‌ی مهم کاری بروید، در نهایت شما به یک پیراهن رسمی مردانه متناسب با استایلتان نیازمند خواهید بود.

پیراهن رسمی مردانه: 4 نکته طلایی انتخاب و ست کردن + مراقبت

احتمالا برایتان پیش آمده که به یک مهمانی رسمی یا یک جلسه‌ی کاری دعوت شده باشید و قصد پوشیدن کت و شلوار را داشته اید و در این زمان برای پیراهن زیر کتتان تنها یک گزینه پیش رویتان بوده است" پیراهن رسمی مردانه".  فرقی نمیکند یک قرار شام یا مهمانی عروسی دعوت باشید یا بخواهید به یک جلسه‌ی مهم کاری بروید، در نهایت شما به یک پیراهن رسمی مردانه متناسب با استایلتان نیازمند خواهید بود. سایت next  پیراهن رسمی مردانه را این گونه توصیف می‌کند:

این تعریفی هست که سایت نکست (next.co.uk) داره از پیراهن مردانه

 “Men’s shirts for every occasion, and in every style to lend effortless elegance”

"پیراهن مردانه برای تمام شرایط و تمام استایل‌ها برای داشتن یک ظرافت بی دردسر!"

اما چگونه یک پیراهن رسمی مردانه‌ مناسب انتخاب کنیم؟ برای پاسخ به این پرسش تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با ذکر نکاتی برای انتخاب، ست کردن و مراقبت از پیراهن رسمی مردانه شما را در داشتن یک استایل رسمی عالی یاری دهیم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

۱-پیراهن رسمی مردانه چیست؟

۲-نکات انتخاب و خرید پیراهن مردانه

۳-نکات مهم در ست کردن انواع پیراهن مردانه

۴-مهمترین نکات برای مراقبت از پیراهن‌های مردانه

 

پیراهن رسمی مردانه چیست؟

 

پیراهن‌های مردانه را از نظر نوع موقعیتی که در آن ‌کاربرد دارند به سه دسته‌ی پیراهن‌های اسپرت یا غیر رسمی، پیراهن‌های نیمه رسمی و پیراهن‌های رسمی تقسیم می‌کنند. پیراهن رسمی، مجلسی‌ترین نوع پیراهن‌های مردانه است که برای شرایط بسیار رسمی مانند انواع جشن‌ها و مهمانی‌ها مانند عروسی و یا شرایط کاری و ...همراه با کت و شلوار یا به تنهایی و در کنار شلوار رسمی مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. سایت برند گراد که یکی از خوش‌نام‌ترین برندهای ایرانی در زمینه‌ی تولید پیراهن و پوشاک مردانه است، پیراهن رسمی مردانه را این‌گونه تعریف می‌کند

در سایت گراد به عنوان یکی از برترین برند های پوشاک ایران در راهنمایی خرید پیراهن نوشته مخوانیم که:

"پیراهنی است که معمولاً عرض آن در همه‌جا یکسان است و یقه‌‌‌ای معروف به یقه مردانه دارد که برای بستن کراوات مناسب می باشد؛ این نوع پیراهن نسبت به سایر پیراهن ها قواره نسبتا آزادتری دارد."

 

نکات انتخاب و خرید پیراهن رسمی مردانه

۱-پیراهن متناسب با سایز خود را انتخاب کنید

این موضوع کاملا بدیهی است که پیراهن انتخابی شما باید کاملا اندازه‌ی شما باشد چرا که پیراهن بسیار تنگ علاوه بر نا زیبا بودن، راحتی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و پیراهن گشاد نیز استایل شما را شلخته نشان می‌دهد مخصوصا اگر زیر کت پوشیده شود!

 

     سایز

 عرض سینه

 عرض شانه 

    قد آستین

   قد پیراهن

   M      

      54

      46

      60

       70

   L       

      57

      49

      61

       72

          XL      

      60  

      51

      62

       75

   XXL    

      65

      54

      63

       78

 

 

 

 

 

 

 

 

برای رسیدن به سایزتان فقط کافیست دور شانه و سینه‌ی خود را با متر خیاطی اندازه گرفته و تقسیم بر دو کنید تا عرض هر قسمت به دست بیاید.

۲-کیفیت را فدای هیچ چیز نکنید

یکی از مهمترین نکات برای خرید پیراهن رسمی مردانه، کیفیت بالای آن است. کیفیت پارچه و دوخت لباس تا حد بسیار زیادی بر شیک بودن آن تاثیر دارد بنابراین باید جزو اولویت‌هایتان باشد. پس حتما با توجه به بودجه‌ای که دارید با کیفیت‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

۳-رنگ متناسب با سایر اجزای استایلتان را انتخاب کنید

واضح است که رنگ پیراهن شما باید با رنگ سایز اجزای استایلتان مانند شلوار یا کت و شلوار همخوانی داشته باشد. بنابراین هنگام انتخاب پیراهن رسمی مردانه، در انتخاب رنگ دقت کنید. عموما رنگ سفید با اکثر رنگ‌های لباس رسمی هماهنگ است. اما برای انتخاب رنگ‌های دیگر به این نکته توجه کنید.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد:

خنک بمانید و شیک بپوشید: پیراهن‌های نخی مردانه تابستانی

 

۴-به فرم بدنیتان دقت کنید

فرم بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. برخی افراد هیکل لاغری دارند و برخی تپل هستند و برخی دیگر نیز کاملا فیت هستند. انتخاب درست پیراهن مردانه با توجه به فرم کلی اندام می‌تواند شما را بسیار بهتر از چیزی که هستید نشان دهد.

 

نکات ست کردن پیراهن رسمی مردانه

توجه به این نکات سبب می‌شود تا شما با استفاده از لباس‌هایی که دارید، بهترین استایل ممکن را داشته باشید.

  • پیراهن رسمی باید با آیتم‌های رسمی شامل شلوار رسمی پارچه‌ای، کت و شلوار رسمی، کفش‌های رسمی مردانه و انواع اکسسوری مانند کراوات یا پاپیون و ... ست شود پس از پوشیدن این نوع لباس با آیتم‌های غیر رسمی مانند شلوار جین، کتانی و ... خودداری کنید.
  • پیراهن رسمی مردانه همان‌طور که از نامش پیداست، مختص به پوشیدن در شرایط رسمی طراحی شده است و مناسب استفاده در محیط‌های غیر رسمی مانند خرید یا مسافرت نیست.
  • پیراهن شما نباید گشادتر از حد متعادل، تنگ‌تر از حالت عادی، زیاد کوتاه یا زیاد بلند باشد. آستین آن نیز نباید کوتاه یا بلند باشد.
  • رنگ پیراهن‌ را می‌توان تاثیرگذارترین ویژگی آن در امر ست کردن در نظر گرفت. پیراهن سفید با اکثر رنگ‌ها به خوبی ست می‌شود و پیراهن مشکی نیز قابلیت استفاده در کنار اکثر رنگ‌ها را دارد. برای ست کردن رنگ پیراهن می‌توانید از قانون رنگ‌های مکمل یا رنگ‌های متضاد استفاده کنید.

مراقبت از پیراهن رسمی مردانه - تصویر 2

مهمترین نکات برای مراقبت از پیراهن رسمی مردانه

همانقدر که خرید یک پیراهن رسمی مردانه‌ی زیبا و با کیفیت حائز اهمیت است، نگهداری و مراقبت صحیح از آن نیز امری مهم و نیازمند توجه است. همین موضوع ما را بر آن داشته تا نکاتی برای مراقبت بهتر از این آیتم را به شما گوشزد کنیم.

  • برای شستشوی پیراهن رسمی مردانه از آب سرد و دور ملایم ماشین لباسشویی استفاده کنید و اگر می‌توانید آن‌ها را با دست و با ملایمت بشویید.
  • برای خشک کردن لباس آن‌را به یک چوب لباسی پلاستیکی آویزان کرده و دکمه‌های اول را ببندید تا شکل لباس حفظ شود.
  • هر پیراهنی در روی خود یک برچسب دارد که به شما نکات شستشو و خشک کردن آن‌را به کمک علائم ویژه گفته است. با توجه به آن علائم لباس را شسته و اتو کنید.
  • پیراهن‌های رسمی مردانه را به تفکیک رنگ بشویید.
  • تا حد امکان شستشوی پیراهن رسمی مردانه را به اتوشویی بسپارید.

جمع بندی

از آن‌جایی که پیراهن رسمی مردانه یک آیتم کلیدی و کاربردی بسیار مهم در میان لباس‌های مردانه به شمار می‌آید، انتخاب آن کاری حساس و نیازمند دقت است. ما در مطلب بالا سعی کردیم تا با ارائه‌ی مهمترین نکات خرید، ست کردن و نگهداری پیراهن رسمی مردانه، شما را در این امر یاری دهیم.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد