میزان تمکن مالی برای ویزای کاری کانادا چقدر است؟

معمولا پروسه اخذ ویزاهای کاری از طریق دریافت یک پیشنهاد کار یا جاب آفر معتبر امکان‌پذیر است.

میزان تمکن مالی برای ویزای کاری کانادا چقدر است؟

برخی از ویزاهای کاری دارای جاب آفر، نیازی به اثبات تمکن مالی ندارند و برای برخی دیگر نیز، الزامی است. مبلغ تمکن بر اساس تعداد اعضای خانواده، سن فرزندان، میزان حقوق تعیین شده در قرارداد کانادایی  و حتی سن فرزندان مشخص می‌شود.

 

از آنجایی که برخی از ویزاهای کاری به اثبات تمکن مالی نیاز دارند، شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که تمکن مالی برای ویزای کاری کانادا چقدر است! به همین دلیل در ادامه این مبلغ را برای انواع ویزای کاری کانادا، شرح می‌دهیم.

 

تمکن مالی برای ویزای کار موقت کانادا

ویزاهای کار موقت شامل دو برنامه زیر هستند:

  • برنامه نیروهای کار خارجی موقت کانادا (TFWP): این روش نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی معتبر و ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) مثبت از کارفرمای کانادایی است. معمولا با داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر، نیازی به اثبات تمکن مالی نخواهید داشت.
  • ویزای کار IMP کانادا: مشابه با برنامه TFWP، معمولاً در صورت داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر، نیازی به اثبات تمکن مالی نیست.

 

نکته: تمکن مالی مورد نیاز برای هر یک از این روش‌های بالا، به مبلغ حقوق درج شده شما در قرارداد کاری‌ و تعداد اعضای خانواده‌تان بستگی دارد. در صورتی که مبلغ قرارداد کم باشد، با صلاح‌دید وکیل مهاجرت، نیاز به اثبات تمکن خواهید داشت. زیرا ممکن است که مبلغ قرارداد یا حقوق شما، برای تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان، کافی نباشد.

تمکن مالی برای ویزای کار دائم کانادا

برنامه‌هایی که منجر به اخذ دائم ویزای کاری کانادا می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry)
  • برنامه‌های نامزدی استانی (Provincial Nominee Program)
  • و برنامه‌‌ مهاجرتی آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot Program)

هر کدام از این برنامه‌ها در صورت داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر معتبر، علاوه بر اینکه به متقاضی امتیاز بیشتری می‌دهند، نیاز به اثبات تمکن مالی را نیز از او سلب می‌کنند. در واقع با داشتن جاب آفر معتبر با مبلغ قرارداد بالا، متقاضیان نیازی به اثبات تمکن مالی نخواهند داشت. اما درصورتی که مبلغ قرارداد پایین باشد و تعداد افراد خانواده فرد متقاضی نیز بالا باشد، نیاز به اثبات تمکن مالی خواهد داشت. درواقع مبلغ قرارداد و حقوق فرد باید به صورتی باشد که هزینه‌های فرد و خانواده او را به‌طور کامل پوشش دهد.

 

با این حال، در ادامه مقدار تمکن مالی مورد نیاز برای هر یک  از روش‌های بالا را درصورت عدم داشتن جاب آفر، شرح می‌دهیم.

سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry)

این سیستم، تحت برنامه‌های اسکیل ورکر فدرال(Federal Skilled Worker) و اسکیل ترید فدرال (Federal Skilled Trades)، به افراد اقامت دائم می‌دهد. تمکن مالی مورد نیاز برای هر یک از این برنامه‌ها و با توجه به تعداد نفرات، به شرح جدول زیر است:

 

تعداد نفرات

مبلغ به دلار کانادا

1

14,690

2

18,288

3

22,483

4

27,297

5

30,690

6

34,917

7

38,875

به ازای هر نفر اضافه در یک خانواده  نفره

3,958

 

 

برنامه‌های نامزدی استانی (Provincial Nominee Program)

برنامه‌های نامزدی استانی یا PNP، به منظور تکمیل نیاز هر استان به نیروی کار برای اشتغال در مشاغل مورد نیاز آن استان طراحی شده است. افراد می‌توانند علاقه خود را به کار در یکی از مشاغل مورد نیاز آن‌ها که دارای مهارت و تجربه کاری در آن شغل هستند را ابراز کنند. در صورتی که استان مورد نظر، شرایط فرد را بررسی و تایید کند، دعوتنامه نامزدی برای متقاضی صادر خواهد کرد. فرد پس از دریافت نامه، می‌تواند برای اقامت دائم کانادا و مجوز کار (فقط در آن استان) اقدام کند. تمکن مالی مورد نیاز برای این برنامه، دقیقا مانند تمکن مالی در روش اکسپرس اینتری است.

 

برنامه‌های آزمایشی مهاجرتی آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot Program)

ان برنامه نیز مخصوص نیروهای کار ماهر خارجی و فارغ‌التحصیلان منطقه آتلانتیک کانادا هستند. متقاضیان علاقه‌مند به کار در این منطقه، در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانند برای دریافت مجوز کار در این استان اقدام کنند. همانند روش‌های قبلی، اگر دارای جاب آفر معتبر با مبلغ قرارداد بالا باشند، از ارائه تمکن مالی، معاف می‌شوند. درصورت عدم داشتن جاب آفر، تمکن مالی برای هر فرد، حدود 3,439 دلار کانادا است.

 

 میزان تمکن مالی برای ویزای کاری کانادا چقدر است؟

روش‌های اثبات تمکن مالی چگونه است؟

  • روش اول دریافت نامه تاییدیه از بانک یا موسسات مالی که در آن‌ها پول و گردش سرمایه دارید، است. بر این اساس، لازم است که به بانک یا موسسه مالی مورد نظر خودتان مراجعه کرده و برای نامه تمکن مالی، درخواست دهید. آن‌ها پس از چک بدهی‌های معوق، گردش حساب در 6 ماه گذشته و موجودی حساب جاری شما، نامه تمکن را برایتان صادر می‌کنند. 
  • روش دوم شامل اثبات با اسنادی و دارایی‌هایی مانند سهام، اوراق قرضه، اوراق قرضه، اسناد خزانه و غیره است.
  • روش سوم، شامل املاک منقول و غیرمنقول، جواهرات و موارد این چنینی می‌شود. 

نامه تمکن مالی باید شامل چه اطلاعاتی باشد؟

  • نام بانک و اطلاعات تماس
  • اسم متقاضی
  • جزئیات بدهی‌های معوقه
  • شماره حساب، تاریخ افتتاح حساب، موجودی فعلی و میانگین موجودی شش ماه گذشته

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت تمکن مالی برای ویزای کاری کانادا

  • شناسنامه؛
  • کارت ملی؛
  • فرم درخواست تمکن

جمع بندی

تمکن مالی، یک تضمین است که اطمینان می‌دهد متقاضیان و اعضای خانواده آن‌ها، می‌توانند در طول دوره اولیه اقامت خود در کانادا بدون اتکا به کمک‌های اجتماعی، از نظر مالی از خود حمایت کنند. در برخی مواقع، حتی با داشتن جاب آفر نیز، فرد نیاز به اثبات تمکن مالی دارد. زیرا ممکن است مبلغ قرارداد کاری فرد با کارفرما و حقوق او، کفاف هزینه‌های زندگی فرد و خاواده‌اش را ندهد. به همین منظور فرد متقاضی با نامه تمکن مالی، خود و خانواده خود را در برابر هزینه یکسال زندگی در کانادا، گارانتی می‌کند.

با این حال، برای اطلاع از جدیدترین دستورالعمل‌ها، لازم است که همواره وب‌سایت رسمی مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) بررسی کنید. همچنین می‌توانید باتوجه‌به شرایط خود، با یک مشاور یا وکیل مهاجرت مشورت کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بابک
    0

    کانادا برای زندگی عالیه
    ولی به شرط اینکه شرایط اقامت را برای ایرانیان راحتر انجام بده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد