«آرای نامزدهای پست وزارت راه و شهرسازی» در کارگروه انتخاب وزیر؛ حضور غافلگیر کننده یک زن

خبرهای غیررسمی از جلسه کارگروه زیربنایی، برای معرفی گزینه های وزارت راه و شهرسازی به مسعود پزشکیان حاکیست یک زن جزو نامزدهای دارای بیشترین آرا برای این پست قرار گرفته است.

«آرای نامزدهای پست وزارت راه و شهرسازی» در کارگروه انتخاب وزیر؛ حضور غافلگیر کننده یک زن

در این میان نکته جالب توجه حضور یک بانو در میان این اسامی است.

در صورت انتخاب خانم صادق مالواجرد به عنوان وزیر راه و شهرسازی، یک ساختارشکنی بی سابقه در قوای اجرایی کشور اتفاق می افتد چرا که این نوع کار وزارتخانه بیشتر به فعالان ساختمانی، عمرانی و حمل و نقلی کشور مرتبط است و محیط این قبیل فعالیت ها، به شدت مردانه است و انتخاب یک زن به عنوان وزیر چنین وزارتخانه ای، ساختارشکنی بزرگی به شمار می رود.

photo_2024-07-21_11-27-33

خانم فرزانه صادق مالواجرد متولد 1355 و از مدیران شناخته شده وزارت راه و شهرسازی است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته شهرسازی بوده و سابقه معاونت معماری و شهرسازی وزیر را در دوره وزارت محمد اسلامی در کارنامه دارد.

خانم فرزانه صادق مالواجرد در دوره وزارت مهرداد بذرپاش به دلیل مخالفت با سیاست ها و روش های کار علیرضا زاکانی شهردار تهران ، خبرساز شد و نهایتا از پست معاونت وزیر کنار رفت.

شایان ذکر است بر اساس اخبار غیر رسمی،

عباس آخوندی، فرزانه صادق مالواجرد،

پیروز حناچی، محسن هاشمی بهرمانی

و محمد اسلامی،

5 نفری هستند که بیشترین آرای کارگروه زیربنایی را در دور اول رای گیری این کارگروه کسب کرده اند.

نکته قابل تامل دیگر این که از این 5 نفر تنها محسن هاشمی سوابق و تجاربی در حوزه حمل و نقل دارد و سایر گزینه ها بیش از آن که حمل و نقلی باشند، مهندسان ساختمان به شمار می آیند و بسیار محتمل است که توجه و تمرکز آنها بیشتر معطوف به بخش مسکن باشد.

منبع: تین نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    باز ما در این لیست های منتشر شده از اعضاء پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم اسامی تکراری و افراد امتحان بد پس داده و افراد غیرتخصصی می بینیم! بهترین گزینه فعلی برای تصدی وزارتخانه تخصصی راه و شهرسازی نخبه دانشگاهی دکتر علی اکبر حاجی محمدی است. بروید رزومه تحصیلی و مدیریتی او را مطالعه کنید تا شناخت بیشتری از وی پیدا کنید. وزارتخانه های نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی. بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و آموزش عالی، تحقیقات و فناوری اطلاعات جای افراد سیاسی نیست بلکه جای افراد تخصصی و فوق تخصصی است!

  • ناشناس
    0

    از دست خطشون معلومه گروه با سوادی هستند!!!

  • ناشناس
    5

    عباس آخوندی از همه بهتره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ایشان که امتحان خود را در دولت آقای روحانی پس داده اند و چندین نوبت در مجلس شورای اسلامی استیضاح شدند و در نهایت مجبور شدند که از وزیری راه و شهرسازی استعفاء نمایند!

  • فلکزده
    0

    اینجاهم که دوباره عباس آخوندی اوله،این شدهمون گرفتاریهای سابق جناب ظریف....

  • ناشناس
    0

    ما نیاز به ساختارشکنی نداریم بلکه نیاز به عملکرد مثبت داریم.ساختارشکنی و این شوهای تبلیغاتی برای ما سقف خونه و جاده امن و حمل و نقل بروز نخواهد شد!

  • نجات
    0

    مگر وزیر مربوطه میخوادبارحمل نقل کنه یادرجاده سازی توآفتاب سوزان پرچم دست بگیره علامت بده خانم دباغ هم فرمانده سپاه بود

  • ناشناس
    0

    از این رایی که به آقای آخوندی دادند نشون میده همه اصلاح طلب هستند آخه آقای آخوندی در دوره روحانی پدر مردم رو درآورده وزیر بی خاصیت آنوقت بالاترین رای رو به آن داده اند

  • ناشناس
    0

    چقدر گفتیم دولت سوم روحانی بقیه گوش ندادن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد