پاسخ عبدی به پناهیان درباره فاصله گرفتن جوانان از دین/ بخش بزرگ و اکثریت جامعه از شماها عبور کرده است/ ضربه کاری انتخابات اخیر آنان را گیج کرده، امیدواریم زودتر به هوش آیند

انتخابات اخیر دو ضربه کاری به تفکر آنان زد؛ اول اینکه متوجه شدند بخش بزرگ و اکثریت جامعه از آنان عبور کرده‌اند، به‌ طوری که حتی با مشارکت اصلاح‌طلبان هم نمی‌توان مخالفان را کمتر از نصف کرد. دوم اینکه همان باقیمانده در عرصه سیاست نیز به این جماعت پشت کرده‌اند و حاضر نیستند که وارد بازی‌های سیاسی آنان شوند.

پاسخ عبدی به پناهیان درباره فاصله گرفتن جوانان از دین/ بخش بزرگ و اکثریت جامعه از شماها عبور کرده است/ ضربه کاری انتخابات اخیر آنان را گیج کرده، امیدواریم زودتر به هوش آیند

 عباس عبدی روزنامه نگار و فعال سیاسی در روزنامه اعتماد نوشت: یکی از وعاظ مشهور و سلبریتی‌های نواصولگرا کم‌کم متوجه تبعات سیاست‌های جاری شده است ولی هنوز نمی‌خواهد به واقعیت مساله اشاره کند.

وی [علیرضا پناهیان]گفته است آنهایی که تفکر غرب‌گرایانه علیه دین و انقلاب دارند، نمی‌دانند حقیقت دین چیست؟ در میان برخی جوانان که از دین فاصله دارند، سوءتفاهم‌هایی ایجاد شده و کار به جایی رسیده که بعضا از دین نفرت دارند.

این نکات را در حالی اظهار داشته که لحظه‌ای به خود نمی‌آید که بداند مگر نه آنکه این غربگراها پیش از انقلاب بیشتر بودند و تمامی رسانه‌ها را هم در دست داشتند و در مقابل اکنون تمامی این رسانه‌ها در دستان شماست تا حقیقت دین را معرفی کنید، پس چرا پیش از انقلاب فوج‌فوج جوانان به سوی دینداری می‌رفتند و اکنون کار به جایی رسیده که تنفر هم پیدا کرده‌اند؟ تفاوت در عملکرد شماست.

وی در جای دیگری ساده‌انگارانه مدعی می‌شود که مطابق نظرسنجی‌ها ۷۰درصد مردم آرزو دارند که اگر مقدمات فراهم شود به کربلا بروند. وی این را نشانه‌ای از گرایش مردم به دین با تعبیر خودشان می‌داند! سپس به انتخابات پرداخته و آن را مستمسک نقدی قرار می‌دهد و می‌گوید که امام‌حسین(ع) را چگونه معرفی کردید که این جوانان و مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند!

او سپس با طلبکاری می‌گوید که دین در مشارکت انتخاباتی چقدر تعیین‌کننده بود؟ اگر دین تو در انتخابات موثر نیست مرده‌شور این دین را ببرند که در حساس‌ترین حادثه ساکت است، لال است.

وی ادامه می‌دهد که وقتی تبیین دین درست صورت نگیرد در انتخابات نقش اول را بازی نمی‌کند، متحجرانه معرفی شده است.

اینها را کسی گفته که هنوز مواضع و تبلیغات عجیب او در انتخابات موجب تعجب شده و برخی از کاربران طرفدار آنان، احساس فریب‌خوردگی خود را از این رفتارها اعلام کرده‌اند. ولی اینها اهمیت اصلی را ندارند. مساله اینجاست که اگر تنفر از دین ایجاد شده دقیقا محصول عملکرد همین افراد است که منابر رسمی را به تصرف خود در آورده‌اند و هر لحظه در یکی از کانال‌های تلویزیونی حضور دارند و اظهارنظر می‌کنند و به خیال خود در حال هدایت مردمی هستند که در حال گمراه شدن هستند.

واقعیت این است که انتخابات ۸ و ۱۵ تیر ۱۴۰۳، دستاورد مهم‌تری از پیروزی پزشکیان داشت. این دستاورد که جناح طرفدار وضع موجود متوجه شود جامعه آن چیزی نیست که گمان می‌کردند. خوشبختانه پیش از انتخابات این صدا در سطوح بالای حکومتی شنیده شد و به همین علت انتخاباتی رقابتی شکل داده شد تا وضع از اینکه هست، بدتر نشود که نشد و تاحدودی در مسیر جبران قرار گرفتیم. ولی اغلب اصولگرایان تندرو متوجه عمق این تحول نشده بودند و همچنان در خیال خام خود بودند که گمان می‌کردند مردم با آنان هستند.

انتخابات اخیر دو ضربه کاری به تفکر آنان زد؛ اول اینکه متوجه شدند بخش بزرگ و اکثریت جامعه از آنان عبور کرده‌اند، به‌ طوری که حتی با مشارکت اصلاح‌طلبان هم نمی‌توان مخالفان را کمتر از نصف کرد. دوم اینکه همان باقیمانده در عرصه سیاست نیز به این جماعت پشت کرده‌اند و حاضر نیستند که وارد بازی‌های سیاسی آنان شوند. بازی‌هایی که آلوده به منافع مالی و اتهامات ریز و درشت است یا آلوده به ریاکاری و دروغ است.

سیاستی که مطلقا پاسخگوی نیاز امروز جامعه ما نیست و حاضر هم نیستند، کوچک‌ترین توضیحی درباره اتهامات و سوالات مطرح درباره خودشان دهند ولی همچنان خود را انقلابی و جبهه انقلاب معرفی می‌کنند و اغلب رسانه‌های بخش عمومی را در تیول خود دارند و کماکان مدعی مشکلات و انحرافات غرب‌زدگان اسلامی هستند!!

روشن است که کفگیر آقایان به ته دیگ خورده ولی حاضر نیستند که آن را بپذیرند و همچنان دنبال بهانه هستند ولی دو ضربه کاری انتخابات اخیر آنان را گیج کرده، امیدواریم زودتر به هوش آیند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 64
  • سید مرتضی
    1

    اصن فک کنم دیگه قحط الرجاله که از پناهیان برای داغ کردن تنورشون استفاده میکنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یه بابایی «زیر آب زن بود» موردی پیدا نکرد زیرآب خودشو زد

  • مسعود
    0

    اگه این جوانان هر کدوم یک آپارتمان در بالاشهر تهران از زر میکرون میگرفتن .حالا همه مثل شما دیندار و انقلابی بودن.

    نظرات شما -
    • ف
      0

      حق شونه بجای پروژه الکی آباد آسفالت خانه واجبه. طبیعت هم می ماند

    • ناشناس
      0

      داداش مسعود بحث اپارتمان چندمیه باید تبعیض وظلمی که ساختند ورباودیرکرد وسهمیه وسرکوب خونریزیشون محاکمه بشن

    • ناشناس
      0

      بله یکهو از حافظ خوانی و عاشقی به رجز خوانی و پاچه خواری روی می آورند!

  • ناشناس
    50

    من کارشناس نیستم..انقلاب اسلامی شجره طیبه است ..بارها این را در بیانات رهبرمان امام خامنه ای شنیده ایم ، حال چرا نگذاریم وقتی که این درخت تناور شده و برگ بر گرفته جوانان از سایه سار و ثمر این شجره استفاده کنند ، چرا شما که بعنوان حارسان و هادیان این درخت هستید راه را بر بعضی ها می‌بندی و خودی و ناخودی میکنید چرا ثمر و سایه اش را انحصاری کرده اید ، چرا کاری میکنید که تفرقه ایجاد شود و جوانان از این سایه گریزان شوند ، چرا از بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری بهره نمی برید ، ایشان ساده و روان میگویند و شما سختش میکنید ، انقلاب امد که تبعیض و خودی و ناخودی ، درباری و کوخ نشین مساوی باشند .همه اشتباه میکنند ولی پی بردن به اشتباه و پافشاری بر ان فرق میکند ،حضرت اقا هرگونه توهین و اهانت ونسبت دادن به دولت مردان را جایز نمی‌داند و اگر شما زیر پرچم معظم له هستید چرا توهین و اهانت و افترا و نسبت بد میدهید نه تنها دولتمردان به عموم مردم جامعه که به وظیفه شرعی خود عمل کرده و به فرمایش اقا لبیک گفتند ..به جای کوبیدن بر منبر اینها را به مریدان بگویید تا ارامش در کشور حاکم بماند و جوانان بیشتر جذب شوند ، جوانان فکر میکنند انقلاب همین چند نفر حتاک و فحاش هستند ،رغافل از اینکه فقط اینها را گنده و بارز میکنند ، تا انقلاب را بد جلوه دهند ،،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      مثنوی نوشتید؟ کی حوصله داره اینهمه متن را بخونه؟

  • ناشناس
    26

    مالپرستی باعث گسترش بی دینی شده خبر فوری نه خودت گول بزن نه ما هارو

  • ناشناس
    0

    زمین سعادت آباد وای وای 😂

  • ناشناس
    0

    خودتان گوشی برنمی دارید احتراما

  • بابک گیلانی
    118

    اقای عبدی دیگه شورش را در اوردید.اولا جوانان اصیل ایرانی با هر گرایشی اصلا از روحانیت اصیل ووطن پرست وخیر خواه عبور نکرده است.
    ثانیا.مردم وجوانان خواهان بهبود امور هستند.البته میدانند گذر از این اوضاع مشقت باربخاطر تحریمهای ظالمانه وسوء مدیریت مسولان سابق کمی دشواراست.اما امید داریم همچنان......
    ضمنا رای ندادن ان ۳۰ میلیون به معنای ضدیت با نظام نیست.لطفا از طرف من جوان صحبت مکن .....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگر اینگونه است پس چه نیازی است آقای پناهیان دلواپس بی دینی عده ای قلیل باشند ما که کور تشریف داریم و نمازهای جماعت مساجد را نمی بینیم ولی شما که چشمان تیزبین دارید برای ما به تصویر بکشید تا ماهم نمازهای چهل سال پیش را به رخ شما بکشیم

    • ناشناس
      2

      آقای پناهیان می خواهند هم به دین گریزی شدید جوانهامعترض باشند وهم بگویند که بالای70 درصد جوانها دیندار هستند با تناقض نمی شود راهکار ارائه داد اگر واقعیت را شفاف نگوئیم دچار مغلطه می‌شویم

    • ناشناس
      1

      نه جونم خوابی هنوز وقت خوابت، دیگه از این لباس که میپوشم بدمون میاد چه برسه به پوشانده اش

    • ناشناس
      0

      از سال 96 به بعد همه چی تغییر کرده من جوان که کل سرمایه ام را ابتدا در بانک بعد در بورس از دست داده ام دیگه نزدیکه خدا را هم انکار کنم رئیسی هم که اومد وعده داد درست می کنه بدتر کرد.

  • ناشناس
    2

    پناهیان تو سکوت کن

  • کمبوجیه
    7

    جالبه یه زمانی ۱۸ میلیون اقلیت محسوب میشدن ولی الان ۱۶ میلیون اکثریت را دارن اینه منطق عبدی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      کجای دین اسلام اینجوری بود 10درصد بخورن بهترین ماشین خانه خارج از کشور باشند بعدش فقط به مردم بگن دین داری کنید دین اسلام گفت باید همه برابر باشند

    • ناشناس
      2

      اشتباه مثبت دادم

  • چای دبش باغ ازگل
    3

    پناهیان با خاک یکسان شد!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      با این اراجیف حق از بین رفتنی نیست

  • ناشناس
    1

    ۸۰ درصد جوانها فقط از دین نذری روز عاشورا را میشناسند بس

  • ناشناس
    0

    جناب آقای عبدی اینها ۴۵ سال است که به هوش نیامده اند ودر وهم ، بیداری بسر می‌برند وهنوز فکر میکنند که صد سال پیش است که آقایان مرجعیت فکری مردم رادارند وهمین آقایان بالای منبر سخنرانی می‌کردند که اگر دخترها به مدرسه بروند بی دین وپرور می‌شوند در حقیقت درون خود را افشا میکردند

  • ناشناس
    1

    بنده مدرس هستم و با جوانان در ارتباطم...بیشتر جوانان در دسته جات دنبال غذای مفت و وقت گذارانی هستند...اقلیتی هم دنبال عزاداری...درصد ناچیزی هم دنبال شناخت امام حسین...این درصد ناچیز بهترین های بهترین جوانان هستند...انشالله که از بلبشوی دین حکومتی این زمانه جان به در ببرند و حسین شناس واقعی بشوند

    نظرات شما -
    • شهاب
      4

      خداشناسی حالا شده حسین شناسی

    • ناشناس
      4

      خدا شناسی منافاتی با حسین شناسی نداره...حسین هم بنده خدا بود

    • ناشناس
      0

      خود سردسته ها و سر انقلابها به دنبال خوردنی و زورگوئی مفت هستند؛اینها کی می توانند بیدارگر و هدایتگر باشند؟مگر شما تا حال در دسته ای واقعا عزاداری و یک جمله بیدارکننده و هدایت کننده دیده و شنیده اید؟نمایش و خودنمایی جان و روح دسته ها و سوئ استفاده حاکمان هم اصل این کار است.بینواحسین و شهیدان!

  • ناشناس
    0

    آقای پناهیان من خودم اصولگرام و به جلیلی رای دادم اگر واقعا اصولگرا هستی فقط سکوت کن و کار از این که هست خرابتر نکن همه ایرانیان اعم از کشوری و لشگری و همه جاح ها باید امکانات خود را یک کاسه کنند یعنی هر کدام در یک زمینه تخصصی به تولید در کشور کمک کنند اگر ایران حتی بطور نسبی خوکفا شود در آن وقت آمریکا و سایر قدرتها نیاز پیدا می کنند با ایران مذاکره کنند حتما باید از رقابت های کودکانه و مخرب باندی و گروهی دست برداریم و برای اعتلای کشور در چهارچوب سیاستهای کلی نظام حرکت کنیم دلیلی وجود ندارد چین بتواند خودروی برقی و نیروگاه خورشیدی بسازد و ما نتوانیم هیچ به این موضوع فکر کرده ای. تا همینجا هم خیلی عقب افتاده ایم .

  • ناشناس
    0

    دین باید عدالت و رفاه و برابری به همراه داشته باشد شما خودتان بر خلاف سایر مردم اول اینکه سربازی نمی روید کار هم نمی کنید شهریه مفت هم می گیرید فکر نمی کنید همین چند موضوع چقدر می تواند باعث دوری جوانان از دین شود؟ دارید سوء استفاده می کنید

  • حکیم سوزنی
    0

    آقای پناهیان شما که به ه. مناسبتی در تلویزیون و هیات ها و دانشگاه و مساجد هستی پس ایراد از خودته.
    کاش ملکیان و سروش و شبستری و....حرف می زدند حداقل یه کم جریان دینداری قدرت می گرفت

  • ناشناس
    1

    کی نهج البلاغه حفظه ..پزشکیان
    کی از سر منبر از نهج البلاغه پول در میاره .. پناهیان
    کی قرآن را حفظه ..پزشکیان
    کی از سر منبر از قرآن پول در میاره ..پناهیان

  • ناشناس
    0

    اغای پناهیان اگه یه روز تشخیص بشه که نبود خودت وپرچمت برای دین مهمتره حاضری بری کنار

  • ناشناس
    2

    آقای عبدی آقای پناهیان این حرفهارا رها کن بما بگو که علی الحساب یه مبلغی بابت سه ماهه همسان سازی واریز به حساب بازنشستگان کردند وآنهم بخاطر انتخاب کردن بود چون رقبا موافق پرداخت برای انتخاب کردن بودند الان که انتخاب کردن تمام شد وخرتان ازپل گذشت یکمرتبه مسکوت باقی گذاشتند .دراین کشور به اینطور مسائل گویند"سیاست بازی"نه اینکه برمدارسیاستمداری بچرخه وبرمبناهای فکرشده پیش رود .

  • حمید
    16

    این آقای عبدی چه کار یا فعالیت و نقش مهمی را در این چند سال ایفا کرده است؟؟؟؟ فقط مخالف همه چیز است! در گفتار و کردار همه سرک می کشد! مواهق هر مخالفتی و مخالف هر موافقتی است

  • ناشناس
    11

    کسی از اسلام عزیز عبور نمی‌کند پناهیان که اسلام نیست اسلام عزیز یعنی امام علی علیه السلام امام علی هم یعنی نهج البلاغه

  • به نام الله
    2

    اصولگرایان تندرو باید بدانند که جوانان به هیچ وجه طرز فکر آنان راقبول ندارند باید گوش به فرمان رهبر کبیر انقلاب باشند ودست ازاین تندرویها بردارند ..اگر دست برندارند با جوانانی روبرو می‌شوند که آرزوی ازدواج کردن خرید ماشین خوب ..خرید خانه وجهیزیه ب دلشان مانده با اینجور آدمهایی روبرو هستند ازدست تندروها عقده دارند

  • ناشناس
    0

    جوانان کار مسکن شغل رفاه می خواهند وقتی فاصله طبفاتی اینقدر زیاد هست وقتی نابرابری هست مردم همه چی را باگوشت وخون وخودشان دارن لمس میکنند دیگه باید واقعیت ها را دید

  • ناشناس
    0

    اقازاده ها توبلاد کفر با تمام امکانات کشور دارن زندگ می کنند اما مردم عادی با کلی مشکلات دارن سروکله میزنند حرف تا عمل خیلی فاصله داره

  • ناشناس
    0

    شما پایداری ها از جان این کشور و این انقلاب و این مردم چی می خواهید ؟؟؟؟ نه رای داریدنه طرفدار داری و نه حرف تون خریداری دارد فقط قدرت رسانه ای قوی دارد .
    در ضمن جناب پناهیان یاوه گو : حیدر حیدر ، حیدر حیدر

  • م
    0

    کسی که جای خوش آب و هوا تهران زندگی کنه مثل حاجی آقا فقط حرف جوانان رو میزنم تازه داره بیدار میشه بر سر جوانان چه اومده باز خوابمیره

  • ناشناس
    1

    مردم ازشما نفرت دارن نه ازدین

  • ناشناس
    0

    به من هم خونه شمال بدهید و پول مفت چنان روضه بخوانم و چنان حمایت کنم از ک..و ک..اشک ببارد .من اله توفیق فیق فیق

  • ناشناس
    0

    بحث های کلامت پشیزی نمیارزه امام حسین بزنه کمرخودت ومرادت

  • ناشناس
    0

    اینقدرمنتقدهاتونو کشتید وفراری دادید وساکت کردید خودش داره ازخودش انتقاد میکنه شدن دیکتاتوری صدام وعیدی امین برای مردم خدا نابودتون کنه

  • یک نفر
    0

    فایده ندارد نرودمیخ آهنی در سنگ این افراد و اطرافیانشان فقط منافع خودشان رابوسلیه دین وافراطی تامین میکنند ولی مردم وجوانان بیدار شدهاند

  • ناشناس
    0

    عاقبت مفت خوری و پول مفت و بیسوادی نتیجه و بازخوردش میشود جفنگ .البته در این کشور جفنگ گویان زیاد داریم و لانه شون قم است . و نشانه شان هم عم..و ابا...

  • ناشناس
    13

    عبدی تو خیلی پررو و کافر شده ای

  • ناشناس
    0

    همه نظرات رو انعکاس بدید.
    نترسید باباااااا.
    نترسید نترسید، شما همه با هم هستید.
    😂😂😂😂😉😂😂

  • ناشناس
    2

    تعدادی جوان از پناهیان فاصله گرفتن اما بیشتر جوانان آقای عبدی نمیشناسن

  • ناشناس
    7

    آقای عبدی مردم هرگز دست از دین بر نمی دارند! از بی عدالتی دروغ گویی. چپاولگری شماها به ستوه آمده اند. و در انتخابات شرکت نمی کنند..مردم را متهم بی دینی نکنید.

  • ناشناس
    1

    آقای پناهیان!!! وقتی دین وارد سیاست شود نتیجه اش می شود دین گریزی.

  • عباد
    4

    اسلام بخودی خود ندارد هیچ عیبی هرعیبی است ز مسلمانی ماست من فکر میکنم باید در تفکرات مان تجدید نظر کنیم وبه سخن مولا علی (ع) که در جنگ جمل به یکی از یارانش که تردید داشتن گفتند توجه جدی کنیم فرمودند :عیب شمادر این است که بجای حق شناسی بدنبال شخص شناختی هستید باید ملاک ومحور حق باشد لذا باید پیرو حق بود وهر کسی که حق را در وجودش دیدیم مرید حق شویم معیار وملاک فقط حق باشد واگر شخص پرست شدیم بجای حق پرستی همین می شود وضع مان که همه مشاهده می کنیم یا حق

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینها همه میگویند ما حق هستیم .پس اگرهمه حق هستند این همه اختلاف ازکجا سرچشمه گرفته ازدهه ۶۰ بوده هنوز ادامه داره مردم را گیج ومح کردند نمیدونند کی درست میگه حالا تکلیف این بیچاره ها چیه

    • ناشناس
      0

      علی مع الحق والحق مع علی..مشکل اینه که حق برای عام مردم مستتر است .من عرفه نفسه فقد عرفه ربه ابتدا باید خودشناسی کرد تا به خداشناسی رسید دراین مسیر حق خود را نشان میدهد .حق به لباس ونمازوروزه ومستحبات نیست درحوزه عمل وهرآنچه خداوند زیبایی را دوست داره بطبع رضایتمندی مردم را هم هموار کرده است این دو درعرض هستند مثل دو خط موازی که هیچگاه تا بی نهایت همدیگر را قطع نخواهند کرد.حوزه عملکرد خیلی مهم است .امیدواری به آینده درسایه تلاش شبانه روزی تحقق پیدا میکنه نه نشستن روی صندلی و با ارتباط گرفتن ازراه دور وانمود کنی رفع تکلیف کرده ایی اینها هیچکس را راضی نمیکند .
      (خداوندزیباست وزیبایی را دوست دارد )

  • ناشناس
    3

    بحث کربلا رفتن پیش آمد باید عرض کنم جدای از گرمای طاقت فرسای عراق هزینه رفت و برگشت خیلی بالا رفته . ارزش پول ما در برابر عراقی ها خیلی زیاد پایین آمده است. رفت و برگشت را رایگان کنید ببینید سیل عظیم مردمی که بسوی کربلا می روند. ما تورم زده ایم فقیریم و آرزوهایمان با تورم بر باد رفته و با فلاکت روزمرگی می کنیم . وگرنه کجا بهتر از کربلا رفتن بهتر است . عشق ما امام حسین علیه السلام است . اکنون هم که باید همه وحدت داشته باشند برای اصلاح امور کشور و آبادانی آن و فقر زدایی متأسفانه هنوز درگیر کشمکش های سیاسی خودشون هستند. برخی از کسانی که مدعی پیرو خط ولایت و رهبری هستند چرا خوب فکر نمی کنند و با رهبری همراستا نمی شوند ؟ حضرت آقا با چه زبانی دیگر با شما صحبت کنند که متوجه بشید؟؟؟؟ مسلمان باید زیر باشد و شرایط زمان را درک کند

  • ناشناس
    0

    والا ما مسلمانی را در خانواده و اکثریت قطعی جامعه ایرانی حتی ارامنه وزردشتی وکلیمی این‌جوری دریافت کرده بودیم که دروغ نگوییم به همسایه و کلا به همه احترام بگذاریم ضرر مالی و حیثیتی چه عملی وچه زبانی به هیچ بنده ی خدایی نزنیم برای نفع خودمان هر دوزو کلکی سوار نکنیم ولی متاسفانه شرایط به گونه ای پیشرفته که تمام اعمال وکرداری که با ارحم الراحمین مسلمانی مغایرت دارد از صدر تا ذیل پا گرفته و روز به روز رذایل رو به فزونی است

  • سعید
    1

    شما اگه دلت برای دین خدا شور می زنه به خاطر خدا حرف نزن ...سخنرانی نکن ....نظر نده ....بعد آمار دین داری را ببین
    چون تو قرآن بدین نمط خوانی
    ببری رونق مسلمانی...

  • حسن
    0

    یارو حالش بد بود هرچی می‌خورد می‌آورد بالا بازم بعضی از دور وبریاش به زور غذا میدادن دهانش ..حالا اینام به زور بعضی از امثال پناهیان رو معلم کردن چه شود دانش آموزی که اینگونه افراد زورکی بخوان درس یادشون بدن

  • ناشناس
    0

    آقای عبدی دین گریز جهان هم تقصیر دولت سایه لط بود که ارگز تشکیل نشد .آقای عبدی شما ودوستانتان با حملا به سفارت آمریکا تخم درگیری بیک ایران وآمریکا کاشتید چرا مردم را متهم می کنی

  • ناشناس
    0

    مردم یا کلا انسانها فطرتا ،فرق بین انسانهای متدین فرصت طلب را با انسانهای متدین پرهیزکار متوجه می شوند فقط به رو نمی آورند!

  • بابایی
    3

    آقای عبدی مزخرف نگو و خودت و همفران خودت رو برای روزها و سالهای بسیار سخت پیش رو آماده کن... این چرندیات رو هم کمتر بگو با عرض معذرت

  • مجید
    0

    اخ‌مگه‌دین‌مال‌پناهیان‌یاکسه‌دیگرست‌که‌ناراحت‌شوند.جواناوپیرهاخودراه‌اهل‌بیت‌راادامه‌میدن‌.انسانها‌پاکی‌وظللم‌رامیفهمند.وحرفهای‌دیگه‌که.............گفت

  • ناشناس
    0

    حرف مردم که پشیزی ارزش نداره، فقط عبدی چی گفته و زید آبادی چی گفته و خاتمی چی گفته.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد