۱۰ سیاستمدار برجسته ای که مانند رئیسی در سانحه هوایی جان خود را از دست دادند؛ از نخست وزیر سوئد تا رئیس‌جمهور شیلی

رامون مگسیسی، هفتمین رئیس‌جمهور فیلیپین، به‌خاطر موضع‌گیری قوی ضد فساد و جذابیت های عوام گرایانه اش معروف بود. ریاست جمهوری او در 17 مارس 1957 به طور ناگهانی به پایان رسید.

۱۰ سیاستمدار برجسته ای که مانند رئیسی در سانحه هوایی جان خود را از دست دادند؛ از نخست وزیر سوئد تا رئیس‌جمهور شیلی

به گزارش خبر فوری، بعد از سقوط هواپیمای رئیس جمهور و شهادتش، رسانه های دنیا از ابعاد مختلف به این مساله پرداختند. در این میان، پایگاه NDTV world هند در گزارشی به مهم ترین سیاستمدارانی پرداخت که بر اثر سانحه هوایی فوت کرده اند. 

۱۰ تن از مشهورترین این سیاستمداران بدین شرح هستند: 

۱. آروید لیندمن، نخست وزیر سوئد (1936)

سالومون آروید لیندمن، دریاسالار سوئدی بود که دو بار نخست وزیر سوئد شد. او یک سیاستمدار محافظه کار با نفوذ بود. در 9 دسامبر 1936، لیندمن در یک حادثه غم انگیز هوایی جان خود را از دست داد. هواپیمای داگلاس دی سی-2 او در نزدیکی فرودگاه کرویدون در بریتانیا، اندکی پس از برخاستن، در مه غلیظ به خانه‌ها برخورد کرد و او جان خود را از دست داد.

۲. رامون مگسیسی، رئیس جمهور فیلیپین (1957)

رامون مگسیسی، هفتمین رئیس‌جمهور فیلیپین، به‌خاطر موضع‌گیری قوی ضد فساد و جذابیت های عوام گرایانه اش معروف بود. ریاست جمهوری او در 17 مارس 1957 به طور ناگهانی به پایان رسید. هواپیمای C-47 او به کوهی بزرگ در شهر سبو برخورد کرد و سقوط نمود. از 25 مسافر آن هواپیما تنها یک نفر زنده ماند. 

۳. نریو راموس، رئیس جمهور برزیل (1958)

نریو راموس، که برای مدت کوتاهی به عنوان رئیس جمهور موقت برزیل خدمت کرد، در 16 ژوئن 1958 درگذشت. راموس در حال سفر با هواپیمای مسافربری بود که این هواپیما در نزدیکی فرودگاه بین المللی کوریتیبا آفونسو پنا در ایالت پارانا سقوط کرد و او درگذشت. 

۴. عبدالسلام عارف، رئیس جمهور عراق (1966) 

عبدالسلام عارف، دومین رئیس جمهور عراق، نقش مهمی در انقلاب 1958 ایفا کرد. او توانست سلطنت خاندان هاشمی را سرنگون کند. در 13 آوریل 1966، عارف بر اثر سقوط جنگنده نیروی هوایی عراق، که در آن نشسته بود،  در نزدیکی بصره جان خود را از دست داد. برادرش عبدالرحمن عارف به عنوان رئیس جمهور موقت، جانشین او شد.

۵. امبرتو کاستلو برانکو، رئیس جمهور برزیل (1967)   

برانکو  بیست و ششمین رئیس جمهور برزیل و یکی از چهره های کلیدی دیکتاتوری نظامی برزیل بود که در 18 ژوئیه 1967 بر اثر سانحه هوایی درگذشت. درگذشت او با جنجال های زیادی همراه شد و تئوری های توطئه زیادی حول آن به وجود آمد.

۶. سانجی گاندی، رهبر کنگره هند (1980) 

سانجی گاندی، پسر نخست وزیر سابق ایندیرا گاندی، در 23 ژوئن 1980 درگذشت. زندگی سانجی با از دست دادن کنترل هواپیمای شخصی اش در فرودگاه صفدرجونگ دهلی به پایان رسید. 

۷. رشید کرامی، نخست وزیر لبنان (1987)

رشید کرامی، نخست وزیر لبنان، یکی از چهره های برجسته در طول جنگ داخلی لبنان بود. او در اول ژوئن 1987، بر اثر انفجار یک بمب در هلیکوپترش در مسیر بیروت کشته شد. تعدادی دیگر از سرنشینان بالگرد زخمی شدند.

۸. محمد ضیاءالحق، رئیس جمهور پاکستان (1988) 

ژنرال محمد ضیاءالحق، ششمین رئیس جمهور پاکستان، در 17 اوت 1988 درگذشت. هواپیمای سی-130 هرکولس وی اندکی پس از بلند شدن از باهاوالپور سقوط کرد. علت سقوط هواپیمای او همچنان یک راز است. برخی معتقدند هواپیمای او به عمد دستکاری شده بود تا سقوط کند. 

۹. مدهاوراو اسکیندیا، سیاستمدار هندی و رهبر کنگره (2001)

مدهاورائو سیندیا، سیاستمدار برجسته هندی و رهبر کنگره هند، در 30 سپتامبر 2001 در یک سانحه هوایی جان باخت. این سانحه در نزدیکی ماینپوری رخ داد.  هواپیمای اسکیندیا در هوا آتش گرفت و منفجر شد. 

۱۰. سباستین پینیرا، رئیس جمهور شیلی (2024) 

سباستین پینیرا، رئیس جمهور سابق شیلی در فوریه 2024 درگذشت. هلیکوپتر پینیرا به دریاچه ای در جنوب شیلی سقوط کرد و این حادثه منجر به مرگ وی گردید. او یک چهره مهم در سیاست شیلی بود و دو دوره غیر متوالی به عنوان رئیس جمهور شیلی فعالیت کرد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
نظرات شما - 16
  • چای دبش باغ ازگل
    8

    زندگی هر لحظه زیر و رو داره شادی داره غصه داره غم داره مردم چلوکباب سلطانی خیلی دوست دارند نان خالی توی سفرهای مردم نذارید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      خداوند به شما هم شفای عاجل عنایت کند

  • فار اگین
    3

    آمریکایی انگلیسی فرانسوی آلمانی و ... در لیست نیست
    جالبه نه

  • عمو جانی
    3

    و این قصه همچنان تداوم دارد و سری دراززز دارد

  • ف ح
    38

    امروز خیلی گریه کردم از اینکه رئیس جمهور ما را ترک کردند روحشان شاد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      چندین میلیون مسکن ملی با کمترین هزینه و بهترین کیفیت ساختند فقط لنگ پول برای قفل درب منزل بودند تا تحویل بدهند.بازار مسکن و اجاره خانه را سرو سامان دادند.جلوی احتکار کالا و ملک را گرفتند.جلوی دزدی از بیت المال و معادن کشور و شرکتها را گرفتند.اقتصاد فلج را مدیریت کردند وسرو سامان دادند.دیگه هیچ دزد وزورگیر را تو خیابان مشاهده نمی کنید. واقعا که روحشان شاد.گریه کن

    • ف
      9

      به اسم خودت نظر بنویس

    • حسن ستار
      8

      گریه کن تا..

    • ب ف .ق
      9

      وقتی تو نیستی من یه نظر بنامت مینویسم چه اشکالی داره بانو درضمن مگه تو هم ناراحت نیستی واسه این حادثه

    • ✊✌
      1

      خداهممونو بیامرزه روحه هممون شاد

  • ناشناس
    35

    رئیسی عزیز شهادتت مبارک انقلاب شکوهمند اسلامی مثل دریا هست جزر و مد دارد بالا و پایین دارد ولی خشک نمی‌شود مسیر مقدس انقلاب ادامه داد

  • متفاوت
    2

    حالا شدند 11تا.

  • ناشناس
    15

    روح حاج آقای رئیسی شاد...
    روح هئیت همراه غرق رحمت...
    باورش سخت است آسمانی شدنتان...
    الهی همنشین سیدالشهدا باشید.

  • ناشناس
    7

    درهمه اینها پای انگلیس می درخشد

  • ناشناس
    11

    خدا رحمتشون کنه🖤🖤🖤

  • سارینا
    3

    شهید جمهور روحت شاد
    با رفتنت داغ بزرگی بر دل ما گذاشتی😭😭

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها