در بیانیه ای

نهضت آزادی ایران خواستار مشارکت در انتخابات و رای دادن به پزشکیان شد

نهضت آزادی ایران در بیانیه ای خواستار مشارکت در انتخابات و رای دادن به پزشکیان شد. نهضت آزادی اعلام کرد که ضمن تحلیل شرایط حاکم بر کشور و بررسی کاندیداهای حاضر در صحنه، به این نتیجه رسید که دکتر مسعود پزشکیان، کاندیدایی قابل قبول و مناسب بوده و شهرت ایشان در سلامت و پاکدستی و اعتقادشان به مبارزه با فساد و تبعیض، حائز اهمیت است.

نهضت آزادی ایران خواستار مشارکت در انتخابات و رای دادن به پزشکیان شد

در بیانیه نهضت آزادی آمده است:

به نظر می‌رسد برای خروج از چرخه خشونت و پرهیز از افزایش آسیب‌های ملی، باید از چنین فرصت انتخاباتی در راستای راهبرد اصلاحات جامعه محور البته بصورت مسالمت‌جویانه و خشونت‌پرهیز بهره گرفت، راهبردی که بتوان درسایه وفاق ملی و با مشارکت حداکثر نیروهای اجتماعی پیموده و به یک توافق جمعی میان آحاد ایرانیان برای گذار به دموکراسی و حاکمیت ملت رسید. برای تغییر و اصلاح شرایط کنونی، راهی کم‌هزینه‌تر و مطمئن‌تر از برگزاری انتخابات آزاد و سالم وجود ندارد.

در  بخش دیگری از این بیانیه آمده است: نهضت آزادی ایران طی چند دهه فعالیت خود، همواره بر حفظ و احیای نهاد انتخابات تاکید داشته و بر این باور بوده است که راهبرد اصلاح­‌طلبی در نهایت باید به برگزاری انتخابات آزاد، سالم و رقابتی منجر شود. آنچه این روزها در حال برگزاری است، اگرچه با یک انتخابات استاندارد فاصله دارد اما می‌توان به آن از زاویه یک امکان و فرصت برای جایگزینی نیروهای توسعه‌گرا، توانمند و صاحب دانش در دستگاه دولت نگاه کرد. استقرار نیروهای ضدتوسعه و ضدملی در دستگاه‌های دولتی علاوه‌ بر این‌که سرمایه‌های ملی را بر باد می‌دهد و فرصت‌های پیشرفت و توسعه را از کشور می‌رباید، به تضعیف هرچه بیشتر جامعه و نهادهای مدنی نیز منجر می‌شود. بنابراین؛ نهضت آزادی ایران وظیفه ملی و دینی خود می‌داند تا از این فرصت هرچند محدود، در جهت استقرار یک دولت کارامد و قابل قبول و تحصیل هرچه بیشتر خیرعمومی در راستای منافع ملی و منافع ملت بهره جوید.

در این بیانیه تاکید شده است: نهضت آزادی ایران نهایتاً به این جمع بندی رسیده است تا در این انتخابات مشارکت و حضوری اعتراضی داشته باشد. نهضت آزادی ایران ضمن تحلیل شرایط حاکم بر کشور و بررسی کاندیداهای حاضر در صحنه، به این نتیجه رسید که دکتر مسعود پزشکیان، کاندیدایی قابل قبول و مناسب بوده و شهرت ایشان در سلامت و پاکدستی و اعتقادشان به مبارزه با فساد و تبعیض، حائز اهمیت است؛ لذا دادن رای به ایشان، هم می‌تواند به عنوان یک رای معنادار اعتراضی به عملکرد حاکمیت انحصاری و رد­صلاحیت گسترده کاندیداها و هم در جهت حرکت به سوی دموکراسی و استقرار یک دولت مردمی و تقویت حاکمیت قانون تلقی شود.

نهضت آزادی ایران ضمن اعلام حمایت از دکتر پزشکیان در این انتخابات، انتظارات خود را از ایشان در صورت موفقیت به شرح زیر اعلام می‌دارد:

۱- تلاش در جهت تحقق اصول مغفول مانده قانون اساسی به ویژه مفاد فصول سوم (حقوق ملت) و پنجم (حاکمیت ملت) برای دستیابی هرچه بیشتر شهروندان به آزادی‌های مدنی و سیاسی.

۲- تلاش درجهت رفع فساد و تبعیض در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی.

۳- تلاش درجهت تحقق حاکمیت قانون و احیای جایگاه نهادهای انتخابی در قانونگذاری و سیاستگذاری‌های عمومی.

۴- تلاش در جهت حفظ یکپارچگی سرزمینی و تمامیت ارضی و کاهش شکاف و تبعیض میان اقوام و گروه‌های اجتماعی مختلف به منظور وحدت ملی.

برای دکتر پزشکیان، پیروزی و موفقیت در انتخابات را آرزو می‌کنیم و به ایشان توصیه می‌کنیم همواره تمام اقدامات خود را با توسل به حق و با اتکا به مردم و به پشتوانه رای ملت انجام دهند. از خداوند منان می‌خواهیم ملت ایران را در گذار از این مسیر دشوار به سوی آزادی و دموکراسی یاری‌گر باشد.

منبع: روزنو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ارشدبیکار
    5

    نهضت شهید عالی مقام چمران که هرگزراضی نشد خودفروشی کند وبه حزبی که امروزاسم سیستم شده بشه وباهمین حزب مقدس وتودهانی زدن به دواتشه هایی که هرکاررامجازمیدانند ایستاد وشهید شد ونگذاشت کسی تکفیروتبعیدشود

  • ا
    4

    کامل شد هرچی ۰۰۰۰۰ دور ای بدبخت جمع شدند

  • ناشناس
    2

    چمران بانهضت ازادی کاندید مجلس شد ورای اورد همسایه مادرسیه راه سیروس بود همیشه میگفت افراط وتفریط نابود کننده است ومیگفت ناساازم خواست برم ولی نرفتم وازاول جنگ بامرحوم دعایی طرفدارصلح واحترام به مرزهم بود نه حمله به فاو

  • ناشناس
    12

    از نهضت آزادی بعید است تن به حمایت از کاندیدایی بدهد که عضو نهضت خودش نباشد!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      رای ندادن ما یعنی رای دادن به تندروهایی همچون زاکانی و جلیلی که در مقطعی مملکت را به یک قدمی جنگ نظامی رساندند رای دادن به اندیشه و تفکری که شهید چمران و همت و جهان ارا و امثالهم از این تفکر دوری میکردند و خطری برای ایران میدانستند

    • ناشناس
      0

      البته تفکرهمت ازچمران جدابود

    • ناشناس
      0

      به ناشناس 15:31: شرکت در انتخابات فرمایشی، نمایشی، غیرآزاد و غیر رقابتی بدون اصلاح اساسی سایر ساختارهای حاکمیت و قانون اساسی یعنی تثبیت وضع موجود حاکم بر کشور و ناامید و مأیوس کردن اصلاح طلبان واقعی و هدر دادن خون هزاران کشته شده اعتراضات مردمی!

    • ناشناس
      0

      باید باحربه ای که قبول دارن عوض بشن

  • ناشناس
    4

    چمران وصله ناجوراین هاست

  • ناشناس
    1

    نهضت مقدس آزادی سازنده وابادی اوربرای وطن ومنطقه

  • ناشناس
    3

    البته دروع است قصد تخریب دارند

  • ناشناس
    0

    مهندس‌عزیزونتفکرتبعیدشده به ناحق بازرگان عزیز

  • ناشناس
    0

    درود بر دكتر پزشكيان

  • ناشناس
    2

    در کشوری حزب یا گروههای آزاد که بتواند عضوگیری و فعالیت کنند وجود نداشته و ندارد حمایت این گروهها هم دردی ازسردی انتخابات دوا نمی کند تنها راه پرشورشدن انتخابات آزادی بعد ازبیان است که خود زمینه بهبود وضعیت را ایجاد می کند

  • ناشناس
    0

    اگر تاریخ را بخوانیم بزرگ اینها اقای طالقانی در مقطعی حامی و تدارکاتچی فداییان اسلام در ترورها بوده بعدا به مقتضای زمان ومنافع عوض میشه اینها هم شاگردان ایشان بودند

  • ناشناس
    0

    کسی که ذوب در ولایت است چگونه با طرحی که مورد نظر ولایت است مخالف است؟

  • ناشناس
    0

    امیدی نیست هوا بس ناجوانمردانه سرداست

  • ناشناس
    0

    نهضت آزادی کیه

  • ناشناس
    0

    زور بیخود نزنید شیرتون خشک مبشه رای بی رای

  • ناشناس
    0

    احسنت به موقع شناسی نهضت آزادی.‌‌..از بازماندگان چمران، طالقانی و بازرگان انتظار این بصیرت می رفت

  • ناشناس
    0

    با پزشکیان به امید خدا ارزش پول ملی را بالا خواهیم برد ودشمنان رانابود

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    دمشون خیلی گرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها