چهارشنبه 20 تیر ماه 1403

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از بحث فعالیت دولتی ها بعد از انتخابات تا موضوع کمپین برای برکناری زاکانی و استخدام‌های جدید

از بحث فعالیت دولتی ها بعد از انتخابات تا موضوع کمپین برای برکناری زاکانی و استخدام‌های جدید، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 20 تیر ماه 1403 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از بحث فعالیت دولتی ها بعد از انتخابات تا موضوع کمپین برای برکناری زاکانی و استخدام‌های جدید

گزارش وزیر ارتباطات از میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات تاکید کرد که میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت سیزدهم ۲۰ درصد بوده و الان به ۶۰ درصد رسیده است.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم سندی برای ارزیابی شبکه ملی اطلاعات تهیه کردیم که در این ارزیابی، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت سیزدهم ۲۰ درصد بوده و الان به ۶۰ درصد رسیده است.

منصوری: از فردای روز انتخابات در نهاد ریاست جمهوری و معاونت اجرایی بودم

معاون اجرایی رئیس جمهور شایعه عدم بازگشتش به محل مسوولیت خود در دولت، پس از برگزاری انتخابات را تکذیب کرد.

محسن منصوری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره زمان بازگشت خود به نهاد ریاست جمهوری، گفت:

از فردای روز انتخابات در نهاد ریاست جمهوری و معاونت اجرایی بودم و تا زمانی که مسئولیت بر عهده ما باشد، کار را ادامه می دهم. مطلبی که در فضای مجازی مطرح شده بود، صحت نداشت.

وی ادامه داد: دوستان ما هم اطلاعیه دادند که از فردای انتخابات در محل کار حاضر بودم.

واکنش زاکانی به کمپین جمع‌آوری امضاء برای برکناری شهردار تهران

شهردار تهران کمپین جمع آوری امضاء برای برکناری شهردار تهران را از لحاظ حقوقی فاقد جایگاه و مضر خواند.

علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره کمپین جمع شدن امضاء برای برکناری اش از شهرداری تهران، اظهار کرد:این اقدام از لحاظ حقوقی جایگاهی ندارد و به لحاظ افکار عمومی مضر است؛ چه بخواهد برای شهرداری باشد، چه دولت و چه هرکس دیگر.

اوجی: از طریق روشهای غیرقیمتی میزان مصرف بنزین را کنترل کردیم

وزیر نفت تاکید کرد که دولت سیزدهم از طریق روشهای غیرقیمتی میزان مصرف بنزین را کنترل کرد.

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: افزایش تولید نفت، گاز، فرآرده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در دولت شهید رئیسی موجب افزایش درآمدهای ارزی کشور شد و کمک شایانی به توان مالی دولت کرد.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در سال ۱۴۰۱، ۱۸ درصد و در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۰ درصد بود که همین روند برای سال جاری نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ادامه خواهد یافت و ان‌شاءالله در دولت آینده نیز همین طور باشد. تولید نفت در دولت سیزدهم به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سالجاری باید به ۴ میلیون بشکه برسد.

وزیر نفت افزود: این مسئله را در جلسات متعدد به معاون اول رییس‌جمهور اعلام کردیم، علاوه بر آن در جهت رفع موانع تولید هم برنامه‌ریزی کردیم. تولید هر ۱۰۰ هزار بشکه نفتِ اضافه‌تر با نفت بشکه‌ای ۷۰ دلار، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سال عاید کشور می‌کند.

اوجی اضافه کرد: به عنوان مدیری که ۳۵ سال تجربه کار در حوزه نفت و گاز دارم می‌گویم یکی از راهکارهای خوب برای جلوگیری از کسری بودجه و تقویت منابع درآمدی دولت با توجه به ذخائر هیدروکربنی کشور، تولید نفت و نه فقط برای صادرات بلکه برای فرآوری آن، باید افزایش یابد.

اوجی ادامه داد: این مسئله کمک خوبی برای منابع ارزی و درآمدی دولت است. پیشنهاداتم را ارائه کرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: با روشهای غیرقیمتی منابع موجود را در حوزه بنزین مدیریت کردم با این حال در این فصل که ایام مسافرت‌های تابستانی مردم شروع شده میزان مصرف روزانه بنزین به ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون لیتر در روزهای مختلف افزایش یافته است و ما همچنان از طریق روشهای غیرقیمتی میزان مصرف بنزین را کنترل خواهیم کرد.

بهادری جهرمی خبر داد: آخرین اقدام دولت سیزدهم برای عادلانه شدن پرداخت کارکنان دولت

سخنگوی دولت اعلام کرد که دولت با تصویب لایحه نظام ساماندهی پرداخت کارکنان دولت موافقت کرد تا نظارت بیشتری بر پرداخت های خارج از چارچوب انجام شود و پرداخت‌ها عادلانه باشد.

 علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک مرحله دیگر وعده رییس جمهور شهید برای عادلانه سازی پرداخت  کارمندان دولت برداشته شد. دولت این هفته با تصویب لایحه نظام ساماندهی پرداخت کارکنان دولت موافقت کرد تا نظارت بیشتری بر پرداخت های خارج از چارچوب انجام شود و پرداخت‌ها عادلانه باشد.

وی ادامه داد: امروز در جلسه هیات دولت مواردی که باید برای عضویت در سازمان های بین المللی پرداخت می‌شد، به تصویب رسید.

سلاجقه: کانون‌های گرد و غبار در عراق و ایران شناسایی شده

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که کانون‌های گرد و غبار در عراق و ایران شناسایی شده و هیئت‌های کارشناسی هم مبادله شده است.

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کانون‌های گرد و غبار در عراق و ایران شناسایی شده و هیئت‌های کارشناسی هم مبادله شده است.کانون گرد و غبار در سوریه دیرالزور است که منطقه جنگی است.

وزیر کشور: مراسم تحلیف زودتر از ۱۵ مرداد برگزار می‌شود

توضیح مرتضوی درباره اخبار مربوط به استخدام‌های جدید

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: استخدام‌هایی که انجام شد در شرکت‌هایی بود که تابع موسسات عمومی هستند و طبق قوانین خود عمل می‌کنند.

 سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به برخی اخبار درباره استخدام‌های انجام شده در دولت سیزدهم، گفت: دولت مستقر تا آخرین لحظه، هم به مجلس و مردم و هم به رییس‌جمهور منتخب پاسخگوست. نامه آقای مخبر در رابطه با دستگاه‌های اداری بود که لازم الاجراست، ما به آن عمل کردیم، اما استخدام‌هایی که انجام شد در شرکت‌هایی بود که تابع موسسات عمومی هستند و طبق قوانین خود عمل می‌کنند.

مرتضوی ادامه داد: در رابطه با نامه آقای پزشکیان باید از خودِ ایشان بپرسید که آیا مبنای حقوقی دارد یا نه یا قانون اساسی چنین اجازه‌ای می‌دهد؟ اما شما به عنوان خبرنگار باید از ما درباره مسوولیت‌هایی که هنوز بر عهده ماست و بر زمین مانده، بپرسید. به عنوان مثال ما باید برای شرکتی که هیات مدیره آن هنوز کامل نیست، چه کنیم؟ عقل چه می‌گوید؟ عقل می‌گوید کار مردم نباید زمین بماند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: بخش اعظمی از مطالبات انباشته شده سازمان تامین اجتماعی که عددی بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد تومان است از دولت سیزدهم وصول شد در حالی که این عدد در کل همه دولت‌های گذشته، ۶۰ هزار میلیارد تومان بود. در دولت‌های قبل ۲۰ درصد مطالبات پرداخت شد، اما در دولت شهید رییسی حدود ۶۰ درصد مطالبات سازمان تامین اجتماعی تسویه شد.

وی ادامه داد: بزرگترین تسویه نظام بانکی بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان توسط بانک رفاه به سازمان تامین اجتماعی تسویه حساب شد. از این میزان ۴۵ هزار میلیارد تومان صرف تسویه بدهی‌ها و ۴۵ هزار میلیارد تومان صرف افزایش سرمایه بانک شد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان صحبت کرد و افزود: در این جهت دولت مبلغ سه میلیون تومان به حساب کلیه بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی به صورت علی‌الحساب واریز کرد.

مرتضوی از به بهره‌برداری رسیدن چند پروژه نفتی و گازی در آینده نزدیک سخن گفت و تاکید کرد: یک پروژه پتروشیمی در عسلویه و یک کارخانه تولید طلا با ظرفیت ۵۰۰ کیلو تولید سالانه در سیستان و بلوچستان به زودی افتتاح می‌شود. علاوه بر این دو پروژه بزرگ، چندین سامانه و تعداد قابل توجهی پروژه‌ کوچک در حوزه‌های بهداشت و درمان، تعاون و ورزش تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

زلفی گل  خبر داد: تهیه آیین‌نامه‌های برنامه هفتم توسعه در وزارت علوم

وزیر علوم گفت: آیین‌نامه‌های اجرای برنامه هفتم توسعه در زمینه آموزش عالی در وزارت علوم تهیه شده است.

محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای برنامه‌های تعیین شده براساس برنامه هفتم توسعه در دولت آینده، تحول خوبی در آموزش عالی رخ خواهد داد. در برنامه هفتم توسعه احکام بسیار کلیدی مصوب شده و تکالیفی بر عهده وزارت علوم گذاشته است که باید آیین‌نامه‌های آن تهیه می‌شد که ما آن را تهیه کردیم و مدیریت بعدی می تواند این آیین‌نامه‌ها را با سلیقه خود بازنگری و ارائه کنند تا مصوب و اجرایی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت خوابگاه‌های دانشجویی ادامه خواهد یافت؟ گفت:‌کشور مسیر پیشرفت خود را ادامه می دهد. تغییر مدیریت مثل مشعلی است که یک دونده تحویل دونده بعدی می دهد و تمامی امور با قوت خود ادامه می یابد.

لطیفی: صحبتی برای تغییر ساعت کاری انجام نشده است

رئیس سازمان اداری و استخدامی با اعلام اینکه از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ ساعت کاری کارمندان است، تصریح کرد که صحبتی برای تغییر این ساعت کاری انجام نشده است.

، میثم لطیفی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ساعت ۶ صبح تا ۱۳ ساعت کاری کارمندان است که یک ساعت اول شناور برای بانوان و شرایط خاص در نظر گرفته شده است.فعلا صحبتی برای تغییر این ساعت کاری انجام نشده است.

وی درباره برگزرای آزمون های استخدمی در سال جاری گفت: آخرین آزمونی که دفترچه آن آماده بوده و ثبت‌نام آن توسط جهاد دانشگاهی انجام می شود، آزمون فراگیر دوازدهم است که میانه مرداد برگزار می شود.

این خبر بروزرسانی شده است.
منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • چی چی چی چی
    1

    هیات دولت همین 4 نفر هستن !؟
    یعنی 30 تا وزیر هیچکدومشون حرفی برای گفتن نداشتن ؟
    یعنی مملکت مشکل نداره ؟
    کاری چیزی خروجی فعالیتی انجام ندادن که به مردم گزارش بدن ؟
    غرق شدن کامل ناو شکن سهند چی ؟
    خالی کردن سدها از آب چی ؟
    بی برقی های ممتد چی ؟

    نظرات شما -
    • کپس لاک روشنه
      1

      خیل مسخرس ها
      خدایی مردم چقدر بی اهمیت هستن به این هیات دولت فعلی
      اصلن کسی چیزی نمینویسه در این خبر
      کسی هم لایکی . لایک منفی
      نمیزنه خخ خخ خخ
      50 درصد که در انتخابات شرکت نکردن . ازون 50 درصدی که اومدن هم بیشتری به خبرهای دولت 13 اهمیتی نمیدن
      قربونت . زودتر برید

  • اشنا
    0

    اگر از مسافرت بیمارهای سیستان بلوچستان به استانهای همجوار جلوگیری میکردند به عینه مردم حس میکردن دولت غصه مظلومیت مردم مریض و بیمار و خوابیده روی سنگفرشهای داغ بیمارستانهای شهرهای همجوار ندید. ۴ ساله استانهای اطراف پذیرای این همه مریض هستند. یک بیمارستان مجهز در استان سیستان و بلوچستان افتتاح کنید که دیگه این مصیبت هموطنان را نخوریم. دیگه گذشت و کار را باید دکتر انجام دهد. واقعا روی اعصابید. وچرا اینقدر مردم بیمار در شهرهای مرکزی از این استان حضور دارند. بخدا عصبانی ترین مردم اینها هستند و باز صدایشان خاموش

  • ناشناس
    9

    پزشکیانتان راهم می بینیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      فعلا برو یک جارو خاک انداز بیار کار زیاد داری.

  • ناشناس
    1

    برا بورس هیچکس کار ی نکرد مگر سهامداران پولشان را پیدا کردن 5سال ضرر پی در پی
    یک فرمولی پیدا کنید براش

  • ناشناس
    0

    با آمدن پزشکیان ایران گلستان میشه ،حق به حقدارمی رسه ایران بهشت میشه ازنهرهای آن شیر عسل جاری میشه ،گرگ باگوسفند دوس میشه ،باآمریکا دوس میشیم ،مابازهم بله قربان میگم ،تمام تجهیزات دفاعی راهبردی تحویل آمریکا میدیم این شدایران دوست داشتنی

  • همرزم هادی
    0

    خسته نباشیدملت ایران می دانند که درحدتوانتان کارکردید انشاالله افرادی پرتوانتر ومتخصص جایگزین شوند

  • داود مقامی
    0

    سپیده دم اومد و وقت رفتن
    حرفی نداریم ما برای گفتن
    هرچی که بوده بین ما تموم شد
    هیچی نمونده برای گفتن
    من میرم از زندگی تو بیرون
    یادت باشه خونه ام کردی ویرون خونه ام کردی ویرون

  • ناشناس
    1

    سید جمهور رو غیب کردید ، هنوز طلبکارید .
    بترسید از خدا ... تاریخ گواهی خواهد داد

  • ناشناس
    0

    اینها امدند و گفتند !
    ما چقدر مدیر هستیم !
    درسایه مدیریت مشعشع ما مردم ایران دارن از خوشی میترکند

    حیف که دیگه رای ندادین وگرنه میخواستیم شماها را با خوشبختی ذوقمرگ بکنیم !!!

    نخند !

  • ناشناس
    0

    تا میشه پستها ی معاونت و ریاست را بین نزدیکان و زیر دستان وفادار تقسیم کردند .و هر چه میتوانستند باعدالت بین یکدیکر تقسیم کردند ..علی برکت الله

  • ارسلان
    1

    منصوری از توهینی که به خیل عظیم ملت کرده یا عذرخواهی کند یا باید محاکمه شود

  • ناشناس
    0

    اقای رئیسی رئیس جمهور محترم شهید نشدند بلکه در غیبت هستند و با امام زمان خواهند امد پس وزرای ایشان را دست نزنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خیلی شیطونی

    • ناشناس
      0

      حتماً خواب دیدی

  • ناشناس
    0

    ظاهراکل اهالی دولت از زیرمجموعه خودمه مثل گلوبلبل است دارنددفاع می کنند حرفهای مرتضوی آبله ضدکارگرجالبترازبقیه است داردپشت سرهم حکواستخدام صادرمی کند برای نورچشمی های خودورهبری هم ازاین دولت نگبت ریسی تعریف کردنش جالب است فعلا همگی دولتیان درفکرغارت منابع کشور هستند چونکه چندروزدبگه به زباله دان تاریخ سپرده می شوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد