پیش‌بینی خرید ۴۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان اسدآبادی

فرماندار شهرستان اسدآباد از پیش بینی خرید ۴۵ هزار تن از گندم مازاد بهره برداران اسدآبادی توسط مراکز خرید گندم این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی خرید ۴۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان اسدآبادی

مجید درویشی، دوشنبه ۱۶ تیرماه در حاشیه بازدید از مراکز خرید گندم شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: از پنجم تیرماه برداشت گندم مزارع سطح شهرستان آغاز شده و مراکز خرید گندم از ۶ تیرماه فعالیت خود را برای تحویل گندم تولید شده شهرستان شروع کرده اند.

وی، با بیان اینکه تاکنون مراکز خرید گندم اسدآباد بیش از ۵۲۰۰ تن از گندم برداشت شده امسال مزارع شهرستان را تحویل گرفته اند، تصریح کرد: سال گذشته ۳۴ هزار تن از گندم تولیدی شهرستان توسط مراکز خرید خریداری شد که امسال با افزایش ۱۰ درصدی اضافه خرید گندم مازاد پیش بینی می شود مراکز خرید ۴۰ تا ۴۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کنند.

درویشی، میزان ظرفیت خالی انبارها و سیلوهای ذخیره گندم اسدآباد را ۹۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: در حال حاضر کارخانه آرد، سیلوی ظفری و تعاونی روستایی موسی آباد به عنوان مراکز خریداری گندم در حال خریداری گندم تولیدی شهرستان بوده که به زودی دو مرکز خرید گندم دیگر نیز در دهستان چهاردولی و کلیایی روستاهای حسن آباد امام و طویلان سفلی فعال می شود.

وی، تعداد بهره برداران گندم شهرستان را ۷۰۰۰ نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: از ۱۱۰ کمباین ورودی به شهرستان در حال حاضر ۶۵ کمباین برداشت گندم از مزارع سطح شهرستان را در حال انجام هستند.

درویشی، در پایان یادآور شد: بیش از ۱۸ هزار هکتار از مزارع امسال شهرستان به کشت گندم دیم و آبی اختصاص داشته که براساس پیش بینی ها از این میزان سطح ۶۵ هزار تن گندم برداشت خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها