۲۲ تن زیره از زمین‌های کشاورزی زنجان برداشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۲۲ تن محصول زیره سبزه از زمین‌های کشاورزی این استان در شهرستان سلطانیه برداشت شد.

۲۲ تن زیره از زمین‌های کشاورزی زنجان برداشت شد

جواد تاراسی روز چهارشنبه افزود: به منظور توسعه و گسترش کشت گیاهان دارویی، ۷۵ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان سلطانیه زیر کشت محصول زیره رفته است.
وی تاکید کرد: از این میزان زمین‌های زیرکشت در تیرماه امسال حدود ۲ تن محصول سبز زیره از مزارع برداشت و روانه بازار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به اینکه که محصول زیره سبز به صورت دیم کشت می شود و از طرفی با وجود بحران کم آبی این محصول یکی از محصولات دارویی مناسب برای کشت در زمین های دیم است.

تاراسی یادآوری کرد: زیره سبز جزو گیاهان دارویی محسوب می شود که علاوه بر این به عنوان ادویه نیز استفاده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی نقش مهمی در سلامت جامعه، اشتغالزایی، صادرات غیرنفتی و ارز آوری دارد.

تاراسی اظهار داشت: از سالهای گذشته کشت گیاهان دارویی در برنامه جهاد کشاورزی است که در حال حاضر جوامع محلی اقدام به کشت گل محمدی، زیره، زعفران، گل محمدی و گیاه دارویی باریجه به منظور توانمندسازی جوامع محلی انجام می شود.

وی یادآوری کرد: در ایران هفت هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار گونه گیاه وجود دارد که ۲۰۰ گونه از این تعداد، جزو گیاهان داروئی و شناخته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: عمده این گیاهان به صورت خام و سنتی جمع آوری، استفاده و صادر می شود که زیره و زعفران در رتبه اول، شیرین بیان، سیر، کتیرا، حنا،

روناس، باریجه، تخم گشنیز و آویشن نیز در رتبه دوم گیاهان دارویی قرار دارد.

تاراسی افزود: عمده گیاهان دارویی خودرو و جزو گیاهان مرتعی به شمار می رود.

به گفته وی، علاوه بر استفاده از گیاهان دارویی در حوزه پزشکی، در صنعت، کشاورزی، صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها