نرخ های نجومی پروازهای خارجی/ بلیت پرواز تهران-پکن ٢٩٠ میلیون تومان

طبق آخرین اعلام های صورت گرفته محدودیت های پروازی از ایران به بسیاری از کشورهای خارجی کاهش پیدا کرده است و اما نرخ نجومی بلیط های هواپیما محدودیت تازه ای بر سر راه مسافران قرار داده است.

نرخ های نجومی پروازهای خارجی/ بلیت پرواز تهران-پکن ٢٩٠ میلیون تومان

وضعیت پروازهای خارجی در روزهای اخیر بسیار شفاف تر از روزهای ابتدایی پاندمی کرونا است؛ پرواز از تهران این روزها به مقاصد کشورهای ترکیه، عراق، ارمنستان و اسپانیا برقرار است و در آینده ای نزدیک پروازهایی به مقاصد چین، آلمان، فرانسه، دبی و لندن صورت خواهد گرفت.

پاندمی کرونا صنعت گردشگری و خصوصا صنعت هواپیمایی و خطوط هواپیمایی را بیش از هر صنعت دیگری زمین گیر کرد به طوری که در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس پروازها در کشور کاهش ۷۵ در صدی را تجربه کرد و برای ماه های پیاپی پروازها به تعداد انگشت شماری برقرار بود و در ماه های اخیر با آغاز واکسیناسیون عمومی پروازها به برخی از کشورهای نامبرده شده از سرگرفته شده است.

نرخ های نجومی پروازهای خارجی/ بلیت پرواز تهران-پکن ٢٩٠ میلیون تومان

با این وجود قوانین سختگیرانه خطوط هوایی برای برقراری پروازها و ترس ابتلا به ویروس کرونا کماکان منجر به انصراف تعداد زیادی از مسافران برای بازگشت به فرودگاه ها شده است؛ در شرایط فعلی برای پرواز به کشورهای نامبرده شده باید تحت قوانین آن کشورها اقدام کرد و پروتکل های بهداشتی آن کشورها را نیز رعایت کرد به عنوان مثال برای پرواز به سمت اسپانیا مسافران باید حتما تست PCR انجام دهند.

محدودیت های کرونایی تنها عامل بازدارنده مسافران برای پرواز نبوده است و قیمت های نجومی بلیط های هواپیما خود خارج از قدرت خرید مصرف کنندگان است؛ چندی پیش شرکت های هواپیمایی با انتشار نرخ نامه جدید پروازهای داخلی از افزایش قیمت ها در آبان ماه خبر داده بودند که این موضوع واکنش های متفاوتی را از سوی مردم و نمایندگان مجلس درپی داشت.تا اینکه در۲۹مهرماه با انتشار جدولی قیمتی از برخی مسیرهای هوایی، مشخص شد این افزایش نرخ بی سروصدا اعمال شده است.

در همین راستا رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران گفت: پروازها دارای کلاس های قیمتی متفاوت با نرخ های مختلف هستند و در حال حاضر کلاس های قیمتی برای فروش باز شده و مردم مجبورند تا صندلی های گران قیمت را خریداری کنند.

افزایش قیمت بلیط پروازهای داخلی به حدی است که به عنوان مثال هزینه پرواز تهران _ مشهد از ۳۹۰ هزار تومان در سال ۹۷ به ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان رسیده است و پروازهای تهران _ کیش نیز این روزها افزایش قیمت داشته است و قیمت بلیط پروازهای آن در این مدت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان گران شده است.

پروازهای تهران ارومیه نیز از ۳۳۰ هزار تومان در روزهای آغازین پاندمی کرونا این روزها به ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان رسیده است و پروازهای تهران رشت نیز در این مدت نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان گران شده است و در حال حاضر ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.

اما تنها سفرهای داخلی نبود که قیمت بلیط آنها افزایش یافته است بلکه قیمت بلیط سفرهای خارجی نیز سر به فلک کشیده است به طوری که در حال حاضر قیمت بلیط هواپیما تهران به مقصد پکن به ۲۹۰ میلیون تومان رسیده است این در حالی است که در سال ۹۷ هزینه بلیط هواپیما تهران _ پکن نزدیک به ۱۲ میلیون تومان بوده است.

پروازهای خارجی در این مدت افزایش قیمت به نسبت بیشتری را در قیاس با پروازهای داخلی تجربه کردند و در این میان پروازهای تهران به مقصد ترکیه نیز از این افزایش قیمت ها در امان نبوده اند؛ در سال ۹۷ قیمت بلیط های تهران _ استانبول در بازه یک میلیون تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است اما در حال حاضر قیمت بلیط این پروازهای به ۵ میلیون تومان رسیده است.

در حال حاضر قیمت بلیط های رفت و برگشت هواپیما تهران_ دبی ۷ تا ۲۰ میلیون تومان تخمین زده شده است و پرواز تهران _ پاریس نیز در بازه قیمتی ۱۲ تا ۲۰ میلیون تومان انجام می شود و هزینه بلیط پروازهای تهران فرانکفورت نیز در حال حاضر ۱۳ تا ۲۰ میلیون تومان است.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • الکی
    0

    مملکت خر تو خر همینه دیکه تو ایران زندگی مال پول داره نو هیچ کشور و حکومتی در طول تاریخ به این اندازه که تو کشور ما دزد داره نبوده و نیست . قیمت ها از یک مغازه به مغازۀ دیگر تغییر می کنه مملکت امام زمان این جوری . امام زمان به ما می خنده

  • عباس
    0

    تایلند رو ارزون نگه دارین خدایی :/ مردی که تایلند نره انگار زندگی نکرده...

  • یکی از مردم
    0

    باید پول زیاد بدیدبرید چین کرونا بیارید رایگان که نمیشه!!!!!

  • صفو
    0

    بعد انتظار دارن مردم رای بدن .فقط دزدی سرکیسه کردن ملت از هنرهای مدیران ارشد مملت ماست خدا قوت پهلوان .خسته نباشی قهرمان خخخخخخخخخ

  • ساسان
    0

    خدا ازتون نگذره...یعنی اول و آخر کل زندگی من از پول بلیط یک هواپیما ارزشش کمتره...چه حمایتی کنم از نظام وقتی این رقمارو میبینم و فکر میکنم از اول تا آخر زندگیمو مثل یک بازنده زندگی کردم که حنی پول بلیط یک هواپیما هم نمیشه...این اسمش زندگی نیست...این حقارته ...چجوری تحمل کنم...بعد میگن مردم واس چی شورش میکنن...کار آمریکاس..کار اسرائیله.. معاندن اینا...خودتون گند زدید مردمو یه سطوح آوردین.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها