مروری بر زندگی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ قسمت دوم؛

آقا محسن؛ محافظی که بعدها چریک و حالا کت و شلواری شده/ «تام جی اندرسون» پسر رضایی بود؟

محسن رضایی از ابتدای انقلاب در عرصه‌های سیاسی و نظامی کشور حضور داشته. او سابق بر این از زمره اصولگرایان بود اما در این انتخابات، حتی نام جبهه ایستادگی را بر زبان نمی‌آورد.

آقا محسن؛ محافظی که بعدها چریک و حالا کت و شلواری شده/ «تام جی اندرسون» پسر رضایی بود؟

مریم محمدپور: وقتی ایل بختیاری در شهریور سال 33 به سوی قشلاق می‌رفت، در روستایی در نزدیکی مسجد سلیمان، "سبزوار" به دنیا آمد. او که بعدها به محسن معروف شد، در نوجوانی به نفت علاقمند بود و در هنرستان صنعتی نفت در اهواز درس خواند و پس از پایان این دوره، محل زندگی اش تهران بود، چراکه در بیست سالگی دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت شد و به تهران آمد و در همان سال با معصومه خدنگ، دختری که امام جماعت مسجد نارمک معرفی کرد، ازدواج کرد و در پایتخت ماندگار شد. درس خواندنش اما بسیار طولانی شد، او یک سال بعد از حضورش در تهران، دانشگاه را رها کرد و تا پس از جنگ به پشت میز برنگشت، وقتی هم برگشت دیگر به علم و صنعت نرفت. در مرکز آموزشی سازمان برنامه و بودجه لیسانس اقتصاد گرفت و برای دو مقطع بالاتر راهی دانشگاه تهران شد و در سال ۷۹، دکتر رضایی مدرک خود را گرفت، مدرکی که حالا در مناظرات انتخاباتی به سوژه تبدیل شده چراکه ظاهرا برخی اساتید برای درس خواندن آقا محسن، به دفترش می رفتند و همانجا درس می دادند. حالا این دکترای اقتصاد، مسئول اداره کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

از زندان ساواک و گروه منصورون تا زندگی مخفی و محافظ امام شدن

محسن رضایی فعالیت‌های مبارزاتی‌اش را از نوجوانی شروع کرد و در سال 52 در اهواز به زندان ساواک افتاد، زندان زمینه آشنایی‌اش با سایر مبارزان را فراهم کرد و همین امر، او را در زمره پایه‌گذاران گروه چریکی منصورون قرار داد. علی شمخانی، محمد جهان آرا و احمد آوایی نیز در همین گروه بودند. عمده اعضای این گروه پس از انقلاب به سپاه پیوستند. منصورون یکی از گروه‌های هسته اولیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز بود.

رضایی در سه سال پیش از پیروزی انقلاب، در تهران زندگی مخفی داشت و وقتی امام به ایران آمد، عضو تیم محافظش شد.

نامی که با سپاه گره خورده است

نام محسن رضایی با سپاه گره خورده و اگرچه سالهاست کت و شلوار می‌پوشد اما تصویرش با لباس نظامی هنوز در یادهاست. او عضو هیئت ۱۲نفره تدوین اساسنامه سپاه و اولین فرمانده واحد اطلاعات سپاه بود. سه‌شنبه، سوم شهریور ماه ۱۳۶۰، امام خمینی طی حکمی محسن رضایی را به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انتخاب کرد. رضایی که هفت روز بعد از این حکم وارد ۲۷ سالگی می‌شد، قبل از پذیرش آن، وقتی سید احمد خمینی از بیت امام با او، که در جبهه جنوب به سر می‌برد، تماس گرفت و پرسید که آیا چنین سمتی را قبول می‌کند، رضایی جوان بدون هیچ اِن قُلتی پذیرفت، در حالی که دو کاندیدای پیشین این پست یعنی محمد بروجردی و یوسف کلاهدوز، که هردو بعدا به شهادت رسیدند، با وجود اصرار محسن رفیق‌دوست، از فرماندهان ارشد وقت سپاه، از پذیرش این سمت بسیار مهم آن روز خودداری کردند. محسن رضایی تا سال 76 فرمانده سپاه بود. فامیلی فرمانده پیشین هم "رضایی" بود، با نام کوچک "مرتضی". مرتضی رضایی را بنی صدر انتخاب کرده بود و بعد از عزل اولین رئیس جمهور ایران، بنا شد تغییراتی در سپاه هم صورت گیرد.

محسن رضایی در دوران جنگ با صیاد شیراز ی، فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش اختلافات زیادی داشت و هنوز هم حواشی برخی عملیات‌ها دامن این چریک قدیمی را می‌گیرد.

«تام جی اندرسون» پسر محسن رضایی بود

مهمترین حاشیه خانوادگی محسن رضایی مربوط به پسر بزرگش احمد است. او در سال 77 از ایران خارج شد و به آمریکا رفت و با صدای آمریکا علیه ایران مصاحبه کرد. او در سال 84 به ایران بازگشت اما پابند کشور نشد و پس از چهار سال دوباره راهی آمریکا شد. احمد در آبان سال 90 در هتلی در دوبی به طرز مشکوکی درگذشت. او با پاسپورت آمریکایی خود با نام تام جی اندرسون و به عنوان یک بازرگان در دوبی اقامت داشت. پلیس دوبی مرگ او را خودکشی اعلام کرد اما بازپرس ویژه قتل تهران معتقد بود شواهد برای قتل بیشتر است. دوبی برای کشف واقعیت همکاری کافی را با ایران نداشت و جسد احمد را بدون محتویات داخلی (احشا) به ایران بازگرداند و همچنین از تحویل مدارک و لب تاپ شخصی رضایی و نیز ریز مکالمات و محتویات دوربین هتل خودداری کرد. محسن رضایی بعدها در سوگ فرزندش نوشت که احمد با مشورت او و به تلافی اشتباهش ضربه ای به منافقین در آمریکا زد.

محسن رضایی یک پسر و سه دختر دیگر نیز دارد، علی، نام پسر دوم اوست و گاهی زندگی علی نیز با داستان‌هایی همراه بوده، به عنوان مثال همراهی با مهدی‌ هاشمی رفسنجانی در انگلیس یا ردصلاحیتش برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس.

همواره کاندیدا، همواره ناموفق

محسن رضایی تاکنون 5 بار برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده است، بار اول مربوط به مجلس ششم است که می خواست نماینده مردم تهران شود و نتوانست. بعد از آن در سال 84 برای اولین بار هوای پاستور داشت و نام دولت احتمالی‌اش را "دولت عشق" گذاشت اما در روزهای آخر انصراف داد تا اصولگرایان بیش از آن دچار توزیع آرا نشوند. سال 88 هم حضور داشت تا کسانی که بعد از انتخابات نمی‌خواستند در هیچ طرف ماجرا بایستند، بگویند به او رای داده‌اند. رضایی در ابتدا به نتایج انتخابات معترض بود اما خیلی زود راهش را از موسوی و کروبی جدا کرد. دور بعد یعنی سال 92 هم نامزد بود و شعارش "سلام بر زندگی" بود و باز هم رای نیاورد. او این دوره نام دولتش را "اقدام و تحول" گذاشته و طرح "کفایت زندگی" را ارائه می دهد. باید دید 1400، سال پایان شکست‌های این سردار قدیمی است؟

اینترپل و نام محسن رضایی

پس از انفجار آمیا، مرکز فرهنگی یهودیان در آرژانتین، دادستانی این کشور انگشت اتهام را به سمت ایران گرفت و از اینترپل خواست که هفت مقام ایرانی از جمله محسن رضایی را تحت تعقیب قرار دهد. سالها بعد خبری منتشر شد که نام اکثر آنها ازجمله رضایی از فهرست اینترپل حذف شده اما هنوز نام رضایی در برخی صفحات اینترپل دیده می‌شود.

زیبایی و تندرستی یک کاندیدا

در مهلت بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، خبری پیچید که اعضا نگران وضعیت سلامتی یک نامزد هستند، همان زمان آقا محسن، تیشرت و شلوار ورزشی پوشید و به زمین فوتسالی رفت و چند گل زد تا کسی نگران سلامتی او نباشد، اما در زمان مناظره‌ها، لرزش دست او بسیار مشهود بود.

زیبایی، دغدغه دیگر محسن رضایی بود، یکی از حواشی انتخابات اخیر، حجم بوتاکس اوست که چروک صورتش را تقریبا محو کرده اما باعث شده ابروهایش افتاده و چشم‌هایش کمتر دیده شوند. یک پزشک در این زمینه گفته که احتمالا آقای رضایی حجم بالای بوتاکس را در یک ماه تزریق کرده است.

بیشتر بخوانید:

سرلشکر زاکانی؛ "افشاگر" و "دادگاه برو" اما همیشه تبرئه، حتی بعد از حکم حبس!

مهرعلیزاده؛ اصلاح‌طلبی با یک کامیون سِمَت

امیرحسین قاضی زاده هاشمی؛ نامی که از پسرعموی وزیر به کاندیدای ریاست جمهوری تبدیل شد

سعید جلیلی؛ دانشجوی علم الهدی و مرید مصباح/ جمله معروف احمدی نژاد درباره نتیجه عملکرد او چه بود؟

عبدالناصر؛ اقتصاددانی با سابقه "اصلاح" پیام‌های امام/ پسر همتی در کدام سریال‌ها بازی کرده است؟

ابراهیم رئیسی و حضور در رقابتی دو سر برد/ مردی ساکت با سمت‌ها و حاشیه‌های زیاد/ داستان تابستان 67 چه بود

منبع: خبر فوری

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 44
  • خلیج همیشه جاوید فارس
    0

    والا تا انجایی که ما میدانیم ایشان زمان شاه در گروه منصورون راننده شهید جهان آرا بود بعد هم توی سپاه حالا چریک از کجا امد خدا میداند

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      وقتی راجب حاج محسن صحبت میکنی دهنتو آب بکش .

    • مهدی
      0

      مگه اونا تونستن جلوی بچه ها شون رو بگیرن که حالا ادعا میکنن

  • حسن
    0

    کسی که نتونست کنترل پسرش رو داشته باشه چطور میتونه جوانان مملکت رو کنترل و به فکر ایندشون باشه

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      پسر نوح پیامبر هم منحرف شد . این چه صحبتی است که شما میفرمایید.استغفار کنید

    • سهیل
      0

      بله درست میگی..ولی بچه های ایران که جبهه بودن رو نگهداری میکرده و حواسش بیشتر به اونها بوده تا خونه خودش .بله پدری بوده که بیشتر عمرش درست توی سنی که بایست بالاسر بچه اش باشه توی قرارگاههای خاتم سرکرده .

  • ناشناس
    0

    بوتاکس . مردم از خنده

  • رضا
    0

    ایشان انسان دلسوز انقلاب ورهبری هستند ولی خودشانهم خوب میدونند که بهتر درسپاه خدمت کنند نه ریاست جمهوری کارایشان ودلسوزی ایشان به درد جمهوری نم خورد ایشان از افراد خوب وفوادر به رهبری هستنند پس بهتر خودشون خراب نکنند؟؟

    نظرات شما -
    • علی
      0

      ایشون در جنگ زمانی که فرمانده بودن بخاطر بی کفایتی خیلی از نیروهایش در جنگ شهید شدند و از طرفی با فرمانده فقیدارتش صیاد دلها کلی مشکل داشتند

  • سعادت
    0

    دستور تخریب حاج محسن شروع شد . واقعا متاسفم برای شما بقول معروف من از بیگانگان هرگز ننالم...........

  • حسین
    0

    در کل یک شخصیت قابل احترامی هست که هر دو طرف اصولگرا و اصلاح طلب براش ترزش قایلن

  • قلندر واقعی
    0

    رای من سردار سرلشگر آقا محسن رضایی در غیر این صورت همتی یا مهرعلیزاده

  • م و ر چ ه
    0

    رییس جمهور۱۴۰۰مافرودستان ایران رای مان راب شما یاورفرودت تان ایران تقدیم میکنیم درودبرسرباز افتصادی ایران وایرانی رای مامحسن رضایی

  • سهیل نصیری
    0

    سلام.اولا همه این آفایان برنامه هایشان درست است و همه هم برای مردم است منتها ما مرد مقتدری میخواهیم که فرزندش را ترجیح ندهد به بقیه فرزندان کشور واین را انصافا محسن رعایت کرده .جواب اون دوست عزیز که گفته بچه اش را نگهداری نکرده بگویم که بله حق باشماست منتهی بچه های مردم خوزستان و ایلام وکردستان و اصفهان و ..نگهداری کرده و وقتی نداشته به خانه خودش و بچه خودش برسه .

  • سعادت
    0

    دکتر رضایی نماینده اقوام ایرانی هست و ما به ایشان رای میدهیم.

  • واقع بین
    0

    آقا محسن نماینده اقوام هست .جمع کنید این اصولگرایی و اصلاح طلبی رو مردم از دست بازی شما خسته شدن. فقط برادر محسن میتونه حریف شما بشه.

    نظرات شما -
    • واقعه بیب
      0

      درود بر محسن رضایی یار امام و رفیق شفیق میر حسین موسوی رای حداکثری به سردار رضایی خواهد بود یادمه در جبهه که بودم عکسهای آیت‌الله العظمی منتظری و امام خمینی و میر حسین موسوی در تمام سنگرها بود یادش به خیر

  • علی
    0

    فقط حاج قاسم میدونست حاج محسن کیه حاج محسن حق بزرگی گردن همه ما دارن خانواده رو ۸ سال رها کردن برای امنیت مردم و حفظ ایران و رو سر بچه شون نبودن که فریب منافقین رو نخوره پسر آیت الله جنتی و آیت الله خزعلی و ... هم جزء منافقین بودن پسر نوح با بدان بنشست اگر زمان جنگ مثل آقایان کنج حجره حوزه یا کشورای خارجی درس میخواند الان اینقدر تخریب نمیشد

  • مورچه
    0

    لعنت خدا ب جیره خوارن اصلاحطلب لغنت خداب ساندیس خوران اصولگرا دیگه تمام ماجرا رای ۴۰میلیون فرودست برای محسن رضایی اقوام گرا

  • زز
    0

    اول از هر چیزی فرهنگ باید ساخته شود اینقدر زود قضاوت نکنید مادر دانشگاهها اساتید اصلحه زیاد داریم چرا اونها کاندید نشدن ? در حال حاضر اقتصاد دان خبره نیاز داریم کجایید?چرا به داد ملت نمی رسید?

  • قلندر واقعی
    0

    روح جنگل سرد و خاموش مه گرفته بیشه ها را میزند دستی تبر را ساقه ها و ریشه ها را در چنین قرنی بلا خیز در شب تاریک و تردید یک نفر با قلب من گفت مردی می آید ز خورشید مردی می آید ستم سوز شیر مرد بیشه عشق مرد مردستان طاها مرررردی می آید ز خورشید مردی می آید ستم سوز .زنده و پاینده باشی سید محمد خاتمی

  • شیخ
    0

    من فقط به محسن رضایی رای میدم وطن پرست وخادم مردم است نه کدخداپرست است نه جاسوس بیگانگان

    نظرات شما -
    • AB
      0

      اگه رای ندیم کار شیخ تمامه

  • علی سلیم خانی
    0

    سلام.خواهشن اول فکر کنیم بعد حرف بزنیم در زمان جنگ خیلی ها با هم اختلاف داشتند اما بخاطر کشور و مردم باهم کار می کردند .من خدا گواه نه سپاهیم نه بسیجی اما عشقم حاج قاسم .حاج محسن رضایی .امیر بزرگوار صیاد شیرازی .همت .بابایی باکری .باقری ست چون جونشونو زندگی شونو بخاطر من و شما و مادر پدرمان دادن پس اگر رای نمی‌دهیم .اقلا حرمت این عزیزان را از بین نبریم.

  • علی
    0

    در لشگر علی علیه السلام فرماندهانی شجاعی بودند که می جنگیدند اما قرار نبود همه انها استاندار بشوند . فقط محض رضای خدا بود . و اجر رضایی هم با خداست .پس زیاد به خودش برای گرفتن پست ریاست تلاش نکنند .

  • هيچكس
    0

    ادمي كه پسرشو به بهانه ديدار ميكشونه دبي و .....

  • محمد باقر آسوده مایان
    0

    عجب اوضاعی بوده اون بالاها

  • کاربر ناشناس
    0

    حسودهرگزمیاسود هرچه هست وبودفرمانده هشتسال دفاع مقدس بود رزمان جنگ مردم وجوان وپیرباصدای صادق آهنگران ای لشکرصاحب زمان آماده باش میرفتنندجبهه نه مانندحالاقارتگری واخلالگری مردمیدان بود

  • م ورج ه
    0

    درودب شرفت حاج محسن که هدفت پایان دادان ب فرودستی مردم ایرانه

  • بلوچ
    0

    خدا رو گواه میگیرم،که آقای رضایی انسان صادق و پاکی هستند،شناختی روی ایشان ندارم،اما داخل مناظره ها برام ثابت شد و این نوع نگارش شما رو به قضاوت مردم میسپارم،شمایی که از اول تا آخر متن تان قصد تخریب داشتید،همه مسئولین به اندازه خود به مردم ظلم کردند و مطمئن باشید گناه آقای رضایی یک دهم آنان نمیشود.

  • امید امید
    0

    نه قم میخواهیم نه کاشان لعنت به همشون

    نظرات شما -
    • على
      0

      هم قم خوبه هم كاشون ،،،،،،هيچ ربطى هم به كانديد ها ندارند راى ،،،،،،، راى

  • حالا
    0

    لرزش دست ازسال۹۲ در مناظرات داشت

  • عقلانیت گمشده
    0

    هنوز هم دو زاری خیلی ها نیفتاده پس خوانش کامنتهای عقلانیت گمشده، من این کامنتها برای چنیدن سایت (حتی معاندان ج.ا ایران) فرستادم و فقط دو سایت خبر فوری و سایت آقای قاضی زاده منتشر کردند! نشان داد آزادی بیان اداعایی مدعیان! بخصوص معاندان ج.ا همیشه سنگ آزادی بیان به سینه میزنند به شدت کامنتهایی انتقادی علیه استکبار جهانی سانسور میکنند! در حالیکه کامنتها کاملا مستقلانه بود و حتی انتقادهای صریخی به سیستم آموزسی ج.ا کرده بودم، با مدرک و مستند گفتم: دارند در مجموعه تحت نظارت وزرات ارشاد مدرکفروشی میکنند و اشخاص نالایق متخلف و متقلب مدارک مهارتی کامپیوتر میدهند و انها با همین مدارک جذب نهادهای مهمی چون نیروی انتظامی میشود، به مثل معروف (تخم مرغ دزدی به شتر دزدی منتهی میشود) گفتم مدرکفروشی هم به وطنفروشی منتهی میشود! در سکوت و انفعال و عدم اعمال قانون از سوی مسئولان اجرایی دولت و قاضیی، علیرغم افشاگری باز هم مدرکفروشی در مراکز و مدارش صورت گرفت و در حالی با اتخاذ اصلاح شیوه گرفتن ازمون میتوانستند جلوگیری کنند! دارند آزمونهای کذایی و دروغین در مراکز مهارت ارشاد برگزار میکنند همن خرداد و از قرار باز هم از منبع PDF با قابلیت سرچی و تسهای فله ای و با IP چندگانه! مثلا 40 تا 50 واحد درسی معادل یک و نیم تا دوسال درس خواندن کلاسیک، در عرض دو هفته! سایت ثبت نام تا 16 خرداد باز گذاشتند و از اواخر خرداد شروع به آزمون! نمره مستمر به آموزشگکاهها و مدیران متخلف حرامخور چقدر کیف و عیش کردند با پولهای حرام مدرکفروشی و نسلی متقلب و متخلف و گناهکاری تحویل جامعه و نهادهای حاکمیتی تحویل دادند، که تنها هنرشان از آن مدارگ فرهنگی هنری، هنر تقلب و تخلف و گناه و جرم و مستعد وطنفروشی و اخلال در سیستم مدریتی و بهره وری و انواع فسادهای اقتصادی آینده است، با چننی سیستم آموزشی دیگر ایران نیاز به دشمن خارجی ندارد، مثل شوروی از درون بعد چند مضمحل و تجزیه خواهد شد، خدا میداند چند هزار نفر از این قماش افراد با مدراک کذایی وارد و پست و مقام گرفته اند. آقای رضایی گفتم به چه دلیل در بین این هفت نفر بهتر است، چون شجاعت کرد و اول برنامه با اعداد و تاریخ داد (برنامه یعنی ارقام+تاریخ) و مهتر گفت اگر به برنامه اش عمل نکرد متعهد میدهد استعفا دهد! نکته همین جاست، حب دینا و حب مقام مسئول نداشته بادشف اگر ناموفق و یا خاطی بود متعهد به استعفا و دادن مقام به فرد لایق دیگری باشد، چیزی درد تاریخی ایران است. شنید مثلا در ژاپن وزیر خودش در صورت خطا بزرگی استعفا میدهد؟ تازه نخستین کسی که میخواهد این کار بکند محسن رضایی است. درباره مسائل خصوصی و مدرک تحصیلی آقای محسن رضایی مطالب بی اهمیتی است. برای همین میگویم اکثر مردم ایران در انتخابات از روی احساسات رای میدهند و نه از روی عقلانیت. -------------------------------------کامنتها دنبال کنید تا حقایقی از دلایل انحطاط ایران و ایرانی متوجه شوید------------------------------------ https://www.khabarfoori.com/detail/2712926

  • کاربر ناشناس
    0

    محسن مرد مردها همیشه دردنیا کم طرف دارهستند محسن لر اسم لر با راستی درستی صداقت شرافت شجاعت همراه است

  • مهدی کردینژاد
    0

    خودتون گفتین درسال پنجاه دانشگاه علم وصنعت قبول شده پس قبول کنین یکی از مغزهای متفکر بوده که وقتی دربیست وهفت سالگی بعنوان فرمانده کل سپاه انتخاب میشه اونم در میان این همه افراد که هر کدمشون از یکی بهتر از همت وباکریا واین همه افراد از جان گذشته بسیج وسپاه کسی میدونست که این جنگ لعنتی کی تموم میشه واصلا کسی میدونست دراین جنگ زنده برمیگرده یا نه وکشوربه چه سویی کشیده میشه؟؟! من تعجب میکنم از بعضیها، حق دارین شاید جنگ رو ندیدین یا بیشتر شما سن شما ایجاب نمیکرد اون موقع از قیامت بدتر بود یه جهنم به تمام معنا الان میگن گذشت زمان باعث میشه انسان به مرور اون لحظه ها وصحنه ها رو فراموش کنه وقتی رفیق وهمسایه ادم تیر میخوره وبهت قسم میده شما برگردین عقب حق دارین که یاد شما برع سمت فیلمهای سینمایی خدا هیچ وقت واسه هیچ کشوری نیاره این جنگ لعنتی رو اره عزیز محسن رضایی ها از دل اون جهنم بیرون اومدن وحداقل اون شهامت رو دارن که دیدگاه خودشون رو بیان کنن من خودم قسم میخورم هیچوقت رای ندادم بهش وقصد رای دادن هم ندارم میگم ارزش جنگ رو وبزرگان جنگ رو کم نکنیم من

  • راستگو
    0

    ملت بزرگ و شریف ایران و اقوام دلاور و سرافراز و مرزنشینان قهرمان هرکسی بغیر از برادر محسن رضایی رئیس جمهور بشود بازهم قدرت و ثروت در پایتخت و مرکز باقی خواهد ماند. الله اکبر الله اکبر از برادر خود دکتر محسن رضایی حمایت کنید.

  • مورچه
    0

    اقای رضایی باعرض پوزش ب جنابعالی هم رای نمیدم بااینکه میدانم شما مردهستی ودلسوز کشورهستی ومیتوانی ب مردم فرودست ایران کمک مالی کنید اما اینها کافی نیست سیستم فروش ثروت ملی وتقسم دلار های نفت وگازومعادن زیرزمینی ازپایه خراب است سییستم بانکی افتضاع است هیچ کدام ازشما نامزدها درمورد پدرخوانده وزارت صمت جرات نکردید حرفی بزنید اقایان مردم دولت پنهان پدرخوانده است که همه کاره وزارت صمت وکشورمیباشدیک گدازاده گردن کلفت

    نظرات شما -
    • رضا..
      0

      جناب مورچه شما که هم اسم مستعار دارید شما بگویید اون آقازاده و پدرخوانده وزارت صمت چه کسانی هستند.

    • مورچه
      0

      ب رضا همه میدانیم خودتوبخواب نزن رضا توهم میدونی

  • پسرش
    0

    از اینها باید از خانواده هاشون و علت مرگ فرزندانشان مخصوصا سوال کنید تا ببینیم علت مرگ چه بوده است برای مردم مهمه دیشب آقای قالیباف مجری برنامه صحبتهای حاج آقا رئیسی از همه چیز ایشان سئوال کرد حتی اگر سئوال هم نشود اینها در مناظرات باید جواب سئوالهای مشکوک مردم را بدهند تا ذهنیت پاک شود. چرا در مورد پسرشان چیزی نمیگویند.

  • گمنام
    0

    در سال ٩٢وقتی که مناظره بود روحانی لرزه دست داشت تحمل انتقاد را نداشت در مهان موقع گفتم که از روحانی ریس جمهور نمی شود .؟چرا چون ریس جمهور باید جگر داشته باشد. عرضه کار داشته باشد .هیچ کدامش روحانی نداشت مملکت را بد دخت کرد یک لیتر سم هندی ۶٠٠هزار تومان چکار می شود کرد جناب دکتر رضایی اگر رییس جمهور شود چند سال بدود تا مملکت را بر گردانت به سال ٩٢ آیا می شود ...

  • زهرا
    0

    وای پسرش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خددددددددا قدرت آنقدر شیرینه؟؟؟؟؟؟

  • پیمان
    0

    متاسفانه غرض ورزی در این متن بیداد میکنه ، واقعا باید متاسف بود برای خبرفوری که اینچنین بی شرمانه نامزدها رو تخریب میکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها