مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان خبر داد:

۴۴۰ میلیارد تومان خسارت از سیل جنوب سیستان‌ و بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی و سیلاب ۲۵ تیر امسال بر اساس جمع‌بندی اولیه در حوزه شهرداری چابهار، ۴۴۰ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.

۴۴۰ میلیارد تومان خسارت از سیل جنوب سیستان‌ و بلوچستان

علیرضا شهرکی اظهارداشت: همچنین یک‌هزار میلیارد ریال در سیل ۲۵ تیر سالجاری به حوزه راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: در مجموع سیل جنوب سیستان و بلوچستان ۲ نفر فوتی در چابهار در اثر غرق‌شدگی داشت که اجساد آنان نیز پیدا و شناسایی شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در سیل ۲۵ تیر راه ارتباطی حدود ۴۰ روستا براثر بارندگی‌ شدید و جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های فصلی جنوب استان بسته شده بود که همگی با همکاری دستگاه‌های اجرایی در کمترین زمان ممکن بازگشایی شدند.

وی تصریح کرد: بارانی که روزهای گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان آمد فصلی، لحظه‌ای و رگباری بود که حجم آن بین ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر برآورد شده بود.

سیل ۲۵ تیر امسال در جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه در کنار بارندگی تندباد هم وجود داشت در ساعات اولیه قطع ارتباطات بویژه در خطوط برق و خسارت در بخش کشاورزی به وجود آمد.

همچنین در پی این بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان ۳۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ذخیره‌ای شد و حجم این سدها به ۶۰ درصد رسید.

منبع: ایرنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها