فرمانده انتظامی استان تصریح کرد:

کشف بیش از ۳ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از درگیری پلیس استان با اعضای مسلح یک باند قاچاق مواد مخدر در شهرستان های خاش و ایرانشهر و کشف ۳ تن و ۳۷۴ کیلو و ۴۷۰ گرم مواد افیونی خبر داد.

کشف بیش از ۳ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

سردار احمد طاهری اظهار داشت: در ادامه طرح شناسایی، مقابله و انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان، مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، شهرستان خاش و ایرانشهر در عملیاتی هماهنگ موفق به شناسایی و تحرک و فعالیت اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر در منطقه ایرانشهر و خاش شدند.

وی افزود: با رصد اطلاعاتی و شبانه مأموران جان بر کف پلیس مبارزه با مواد مخدر، تحرکات اعضای این باند حرفه‌ای تحت رصد پلیس قرار گرفت تا اینکه شب گذشته قاچاقچیان با استفاده از ۳ دستگاه خودروی تویوتا، پژو پارس و یک دستگاه سواری ۴۰۵ در محور خاش به ایرانشهر مشاهده، که سوداگران مرگ به محض رؤیت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که ضمن تیراندازی به سمت مأموران، با آتش پرحجم تکاوران انتظامی استان روبرو می‌شوند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از ساعاتی درگیری سنگین مسلحانه سوداگران مرگ که تاب تحمل در برابر مأموران انتظامی را نداشتند با رها کردن خودروی حامل مواد مخدر با استفاده از تاریکی شب به مناطق صعب العبور و ارتفاعات منطقه متواری شدند.

وی بیان داشت: در این عملیات که منجر به حریق خودروی وانت تویوتا حامل مواد مخدر شده بود، مقدار ۳ تن مواد مخدر از نوع سوخته تریاک که در گالن‌های پلاستیکی جاساز و منجر به حریق شده بود به همراه ۲۰۰ کیلو گرم تریاک کشف شد.

سردار طاهری با بیان اینکه در این عملیات پیچیده و سنگین از انتقال مقادیری سنگینی مواد مخدر به عمق کشور جلوگیری شد، افزود: در این رابطه و در عملیاتی همزمان و هماهنگ نیز از اعضای این باند در شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر طی تعقیب و گریز مسلحانه ضمن توقیف یک دستگاه ایسوزو و یک دستگاه خودروی سمند قاچاقچیان مقدار ۱۱۲ کیلو و ۴۷۰ گرم تریاک و ۶۲ کیلو گرم حشیش از خودرو قاچاقچیان و محل دپو آنان کشف کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع عملیات‌های صورت گرفته از اعضای این باند ۲ قاچاقچی دستگیر و مقدار ۳ تن و ۳۷۴ کیلو و ۴۷۰ گرم مواد افیونی تریاک، سوخته تریاک و حشیش کشف شد، بر عزم جدی و قاطع پلیس سیستان و بلوچستان در مبارزه با مواد مخدر، انهدام باندهای قاچاق و دستگیری اعضای آن اشاره کرد و تصریح کرد: مأموران انتظامی استان تا پای جان در راه مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر ایستاده و با رصد لحظه به لحظه تحرکات سوداگران مرگ، اجازه فعالیت به اعضای باندها و یا مافیاهای مواد مخدر را که به دنبال کسب منفعت‌های کلان هستند را نمی‌دهد.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها