حضور صدها تن در اعتراض به سفر ترامپ به پیتزبورگ

ده‌ها تن علیه سفر رئیس جمهور آمریکا به شهر پیتزبورگ واقع در ایالت پنسیلوانیا دست به راهپیمایی زدند.

حضور صدها تن در اعتراض به سفر ترامپ به پیتزبورگ

ده‌ها تن علیه سفر رئیس جمهور آمریکا به شهر پیتزبورگ واقع در ایالت پنسیلوانیا دست به راهپیمایی زدند. منتقدان ترامپ می‌گویند سفر او توجه‌ها را از مراسم خاکسپاری یهودیان کشته شده در حمله به کنیسه در روز شنبه، به رئیس جمهور معطوف خواهد کرد.

این معترضان که توسط گروه یهودی "IfNotNow" سازماندهی شده بودند، این راهپیمایی را به راه انداختند که هم اعتراضی بود هم نوعی مراسم عزاداری یهودی.

بازفیدنیوز گزارش داد: این راهپیمایی در حالی برگزار شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و اعضای خانواده‌اش برای دیدار با قربانیان و خانواده‌های افرادی که متاثر از تیراندازی روز شنبه در کنیسه "درخت زندگی" بودند، به این شهر سفر کرد.

براساس گزارش اتحادیه ضد افترا، این تیراندازی که در آن ۱۱ تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند، مرگبارترین حمله علیه یهودیان در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

گروه یهودی "IfNotNow" در توییتی نوشت: عصر سه شنبه ترامپ به پیتزبورگ آمد. ما به او احتیاجی نداریم. ما در پشت یکدیگر ایستاده‌ایم و برای عزیزانی که از دست دادیم، عزاداری می‌کنیم و در این راهپیمایی حاضر شدیم تا از یکدیگر حفاظت کنیم.

سفر روز سه شنبه ترامپ به پیتزبورگ با واکنش‌های منفی‌ای روبرو شد از جمله واکنش‌های منفی مقامات دولتی این شهر که می‌گویند تمرکزشان در وهله اول به مراسم عزاداری برای قربانیان این تیراندازی است.

بیل پدوتو، شهردار پیتزبورگ از حاضر شدن در کنار ترامپ در جریان این سفر امتنا کرده و گفت: تمامی توجهات در روز سه شنبه باید به قربانیان معطوف باشد.

معترضان که همگی لباس سیاه به تن داشتند، ضمن راهپیمایی پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود "یهود ستیزی از برتری سفیدپوستان حمایت می‌کند"، "حرف شما پیامدهایی دارد" و عبارات دیگر. در نقطه‌ای از محل برگزاری این راهپیمایی نیز معترضان توقف کرده تا یک نیایش یهودی مختص متوفیان را اجرا کنند.

تا عصر سه شنبه بیش از ۷۷ هزار تن نامه سرگشاده‌ای از سوی رهبران ترقی‌خواه یهودی را امضا کردند که تاکید دارند تا زمانی که ترامپ ناسیونالیسم سفید پوستان را محکوم نکند، در شهر پیتزبورگ مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

۱۱ تن از جنبش یهودی "Bend thd Arc" نامه‌ای به ترامپ به دنبال این تیراندازی ارسال کردند.

این جنبش در این نامه نوشت: جامعه یهودی ما تنها گروهی نیست که شما آن را هدف گرفته‌اید. شما به صورت تعمدی امنیت مردم رنگین پوست،‌ مسلمانان، همجنس‌گرایان و افرادی که ناتوانی‌های جسمی و ذهنی دارند را متزلزل کرده‌اید. قتل عام روز شنبه نخستین اقدام تروریستی نبود که شما آن را علیه یک گروه اقلیت در کشورمان تحریک کردید.

روز شنبه رابرت باوئرز، ۴۶ ساله، در حالی که یک مسلسل و سه کلت کمری به همراه داشت به کنیسه درخت زندگی در محله اسکوئریل هیل که یکی از مناطق یهودی‌نشین پیتزبورگ است، وارد شد و در زمانی حدود ۲۰ دقیقه ۱۱ نفر را کشت و دو نفر را زخمی کرد.

کشتاری که ساعت بعد انجمن ای‌دی‌ال آمریکا که علیه یهودی ستیزی فعالیت می‌کند آن را خونین‌ترین کشتار یهودیان در تاریخ آمریکا اعلام کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها