مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی:

ضریب نفوذ گاز در بین خانوارهای روستایی آذربایجان غربی ۷۱ درصد است

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: ضریب نفوذ گاز در بین خانوارهای روستای استان ۷۱ درصد است.

ضریب نفوذ گاز در بین خانوارهای روستایی آذربایجان غربی ۷۱ درصد است

علیرضا شیخی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک گاز در استان وجود دارد که ازاین تعداد قریب به ۸۰۰ هزار مشترک شهری و مابقی روستایی است، افزود: از کل روستاهایی که در استان قابلیت گازرسانی دارند تاکنون مشعل گاز ۱۲۲۰ روستا روشن است و از این نظر ضریب نفوذ گاز در میان خانوار روستاهای استان ۷۱ درصد است.

شیخی بیان کرد: در حال حاضر گازرسانی به ۵۱۱ روستا در حال انجام است که با اتمام این پروژه‌ها ضریب نفوذ گاز در میان خانوارهای روستایی به بیش از ۸۶ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۲۴ شهر استان در حال حاضر گازدار هستند، تصریح کرد: شهرهای خلیفان مهاباد میراباد سردشت و زرآباد خوی در دست گازرسانی هستند و گازرسانی به قطور نیز تا پایان سال پیمان‌سپاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار کرد: میانگین مصرف گاز در ۹ ماهه سال جاری ۴ میلیارد و ۲۲۸ میلیون متر مکعب است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۶ درصد رشد را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: میانگین مصرف به ازای هر مشترک خانگی در روز پیک مصرف انسان ۲۴.۵ مترمکعب در شبانه روز بود در حالی که میانگین عمومی روزانه مصرف در طول سال به ازای هر مشترک خانگی ۷ مترمکعب در شبانه روز است.

شیخی خاطرنشان کرد: بیشترین مصرف گاز در استان مربوط به شهرهای ارومیه خوی و میاندوآب است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها