ماسک؛ پرکاربردترین اختراع بشر در دو سال اخیر

شاید هرگز فکر نمی‌کردید روزی ماسک به جزء جدا نشدنی زندگی‌مان تبدیل شود. از بعد از همه‌گیری ویروس کرونا، از هنگام خروج از خانه تا بازگشت به خانه، ماسک همواره همراه ما است.

ماسک؛ پرکاربردترین اختراع بشر در دو سال اخیر

می‌دانیم با شیوع بیماری کووید 19 در جهان، یکی از مهم‌ترین ابزارهای جلوگیری از ابتلا به این ویروس استفاده از انواع ماسک است. ماسک‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

ماسک چیست؟

ماسک یکی از لوازم پزشکی مصرفی است که به ‌عنوان یک محافظ در برابر آلودگی هوا، ذرات معلق عفونی و ویروس‌ها شناخته می‌شود. ماسک‌ها روی صورت قرارگرفته و دهان و بینی را پوشش می‌دهند. پیش از این هم معمولاً پزشکان، پرستاران، بیماران و حتی مردم عادی از ماسک استفاده می‌کردند.

ماسک سه بعدی چیست؟

Screenshot_20220122_151320

 

یکی از پرمصرفترین ماسک‌ها، ماسک سه بعدی است. این ماسک‌ها در دوران شیوع کرونا بسیار مورد استقبال قرار گرفتند، چرا که به بهترین شکل روی صورت می‌نشینند و از ورود ویروس در نواحی بینی و دهان جلوگیری می‌کنند. طراحی ماسک‌های سه‌بعدی متناسب با فرم صورت است و به‌راحتی روی بینی و دهان قرار می‌گیرد. این ماسک‌ها برای استفاده طولانی‌مدت و به‌ویژه برای افرادی که از عینک استفاده می‌کنند، مناسب است و بسیار توصیه می‌شود.

جنس ماسک سه بعدی از چیست؟

ماسک سه بعدی که به نام ماسک KF94 نیز شناخته می‌شود، پوششی بهداشتی در رنگ‌های متعدد است. معمولا این ماسک دارای انواع 4 لایه (سه لایه از جنس اسپان باند و یک‌لایه میانی از جنس ملت بلون) و همچنین 5 لایه (دولایه از جنس اسپان باند و سه لایه ملت بلون) با فیلتراسیون عالی، کیفیت مرغوب و لطیف برای پوست صورت است که هیچ‌گونه حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کند.

آیا می‌توانیم ماسک سه بعدی را بشوییم؟

این ماسک‌ها نسبت به نفوذ آب مقاوم هستند. همچنین از نفوذ ذرات ریز بخارآب حاصل از بازدم تنفسی موجود در هوا جلوگیری می‌کنند. بااین‌حال این ماسک‌ها قابل شستشو و چند بار مصرف نیستند و به علت مقدار استفاده لایه‌ها و نوع بافت پارچه از لحاظ اقتصادی هم از ماسک‌های جراحی گرانتر هستند. ماسک سه بعدی قیمت بالاتری نسبت به سایر ماسک‌ها دارند و هرچه فیلتراسیون بیشتری انجام دهند، گرانتر هم می‌شوند.

ماسک سه بعدی دارای یک فیکساتور (گیره) روی بینی است که انعطاف‌پذیر بوده و به‌راحتی می‌توانید آن را تنظیم کرد. این ماسک‌ها همچنین دارای کش­های نرمی هستند که به‌ هیچ‌ وجه گوش را اذیت نمی‌کنند. شما می‌توانید از طریق فروشگاه هلثیوم برای خرید انواع ماسک‌های سه‌بعدی درجه‌ یک و باکیفیت اقدام کنید.

فرق ماسک سه بعدی با سایر ماسک‌ها در چیست؟

Screenshot_20220122_151127

تفاوت ماسک سه بعدی با ماسک‌های دیگر علاوه بر جنس و تعداد لایه‌ها، در طراحی و شکل خاص آن‌ها است که سبب ایجاد فضای سه‌بعدی شده و کاملاً روی صورت می‌نشیند و راه نفوذی برای میکروب‌ها و آلاینده‌های دیگر باقی نمی‌گذارد.

مزایای ماسک سه بعدی چیست؟

  • همان‌طور که اشاره کردیم، مهم‌ترین مزیت این ماسک‌ها طراحی خاص آن‌ها است که به‌راحتی روی صورت قرار می‌گیرد و از ورود آلودگی و ویروس به دهان و بینی جلوگیری می‌کند.
  • یکی دیگر از خوبی‌های ماسک‌های سه‌بعدی این است که وقتی افراد هم‌زمان با ماسک از عینک هم استفاده می‌کنند، عینکشان بخار نمی‌کند!
  • از مزایای دیگر این ماسک‌ها این است که وقتی آن‌ها را از روی صورت برمی‌داریم، لبه‌های آن از دو طرف به داخل جمع شده و از آلوده شدن قسمت داخلی ماسک جلوگیری می‌کنند.

آیا ماسک سه بعدی به صورت برخورد می‌کند؟

ماسک سه بعدی از سه قسمت یا بخش تشکیل‌شده است. بخش بالایی ماسک سه بعدی، به ‌گونه‌ای ساخته‌ شده است که به‌ راحتی می‌توان آن را روی بینی تنظیم کرد. این لایه به‌خوبی روی بینی قرار می‌گیرد و از ورود هرگونه آلودگی به داخل ماسک جلوگیری می‌کند. بخش پایینی این ماسک نیز همانند قسمت اول ساخته‌شده است و بر روی چانه قرار می‌گیرد و مطابق با شکل چانه تنظیم می‌شود.

اما بخش میانی ماسک سه بعدی، درست رو به روی دهان و قسمت پایین بینی قرار می‌گیرد.

ماسک‌های سه‌بعدی به دلیل طراحی ویژه‌ای که دارند، طوری روی صورت قرار می‌گیرند که با بینی و لب‌ها به‌طور کامل برخورد نمی‌کنند. بنابراین با استفاده از این نوع ماسک عمل تنفس و صحبت کردن به‌راحتی صورت می‌گیرد. اتفاق خوب دیگر در استفاده از ماسک خراب نشدن و عدم پخش آرایش خانم‌ها بر روی ماسک است!

ماسک سه بعدی برای کسانی که از زدن ماسک بیزارند!

ماسک‌های سه‌بعدی به علت نحوه قرارگیری روی صورت دارای زیبایی خاصی هستند. بنابراین برای افرادی که به علت نازیبایی ماسک‌های دیگر از ماسک زدن اجتناب می‌کنند، بسیار مناسب هستند. به دلیل زیبایی این ماسک‌ها، میزان فروش آن‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است. شما هم اگر ماسک‌های معمولی را نمی‌پسندید، سری به هلثیوم بزنید و همین حالا ماسک سه بعدی با رنگ مورد علاقه‌تان را سفارش دهید.

آیا ماسک سه بعدی برای کودکان هم موجود است؟

Screenshot_20220122_151107

کوچک‌ترین اندازه ماسک سه بعدی، ماسک کودک است. این نوع ماسک سه بعدی ویژه کودکان و نوجوانان طراحی‌شده است تا افراد در این سنین هم بتوانند به‌راحتی از ماسک استفاده کنند. این ماسک‌ها متناسب با سایز صورت کودکان طراحی‌شده و دارای رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی برای آن‌ها است. با وجود این، کودکان دیگر برای زدن ماسک بهانه‌گیری نمی‌کنند.

قیمت ماسک‌های سه‌بعدی چقدر است؟

امروزه که ماسک به یکی از ضرورت‌های زندگی تبدیل‌شده، باید قیمت آن را در نظر گرفت. ما برای هر بار بیرون رفتن از ماسک استفاده می‌کنیم و درنتیجه در ماه باید تعداد زیادی ماسک خریداری کنیم. پس باید هنگام خرید به قیمت ماسک هم توجه کنیم. ماسک‌های سه‌بعدی با کیفیتی که دارند، قیمت معقولی داشته و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. فراموش نکنید که این ماسک‌ها قابل شستشو نیستند و بعد از هربار استفاده آن‌ها را دور بیندازید.

از کجا ماسک سه بعدی بخریم؟

در سال­های اخیر و به علت وجود ویروس کرونا، برای هر اقدامی ابتدا باید ماسک بزنیم. حالا تصور کنید ماسک ندارید و کاری برایتان پیش‌آمده و باید از خانه خارج شوید. رفتن به داروخانه و خرید ماسک، آن‌هم بدون ماسک، بسیار خطرناک است. پس همان‌طور که در خانه هستید، به سایت هلثیوم رفته و ماسک موردنیازتان را سفارش دهید.

تیم هلثیوم در تلاش است تا ماسک‌های سه‌بعدی را با بهترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت در اختیار هم‌وطنان قرار دهد. پس با خیال راحت از هلثیوم ماسک بخرید. به امید روزی که ویروس کرونا را به‌ طور کامل شکست دهیم.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها