کمبود تخت‌ آی‌ سی‌ یوی کودکان در بیمارستان‌ ها

رئیس پژوهشگاه سلامت و مرکز تحقیقات عفونی می‌گوید: تخت‌های آی‌سی‌یوی ویژه کودکان در کشور فوق‌العاده کم است، به طور کل آنطور که باید به کودکان پرداخته نشد چون می‌گفتند کودکان کمتر با کرونا درگیر می‌شوند، پرسنل بیمارستان کودکان هم خسته هستند، نباید اینطور باشد که فقط به بیمارستان‌های بزرگسالان رسیدگی شود.

کمبود تخت‌ آی‌ سی‌ یوی کودکان در بیمارستان‌ ها

با هر سویه جدیدی که از کرونا شناسایی می‌شود موجی از مبتلایان و فوتی‌ها نیز کشور را در بر می‌گیرد. حالا در موج ششم مقامات بهداشتی از افزایش درگیری کودکان با اومیکرون هشدار می‌دهند. در چنین شرایطی رئیس پژوهشگاه سلامت و مرکز تحقیقات عفونی می‌گوید: «تخت آی‌سی‌یوی کودکان در کشور فوق‌العاده کم است.»

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت می‌گوید سازمان بهداشت جهانی اذعان دارد که ایران در زمینه مقابله با کرونا جزو کشورهای برتر دنیاست. او می‌گوید ایران در منطقه اول و در دنیا جز ۱۰ کشور برتر است.

در همین حال اما با شیوع سویه اومیکرون در کشور و با گذشت دو سال از آغاز همه‌گیری کرونا، برخی از بیمارستان‌ها و متخصصان از کمبود تخت آی‌سی‌یو برای بیماران کرونایی می‌گوید.

فقط در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۲۳۶ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند. همچنین بیش از ۱۹ هزار بیمار جدید کرونایی شناسایی شد که از این تعداد بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر بستری شدند. افزایش بستری‌ها هم احتمال پر شدن ظرفیت تخت‌های اختصاصی بیماران کرونایی را افزایش می‌دهد.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها