چه افرادی نباید روزه بگیرند

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: افرادی که مبتلا به برخی بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید از روزه گرفتن خودداری کنند.

چه افرادی نباید روزه بگیرند

زهرا احدی افزود: افرادی که دارای قند کنترل نشده، فشار خون بالا، بیماری‌های کلیوی چون سنگ کلیه فعال دفع نشده و افراد دارای کبد چرب با درجات بالا از روزه گرفتن خودداری کنند.

به گفته وی همچنین افرادی که مشکلات بینایی دارند، سالمندانی که بنیه کافی ندارند، افرادی که خیلی لاغر هستند و خانم‌های باردار به ویژه در سه ماه اول و سه ماه آخر بارداری نباید در ماه رمضان روزه بگیرند.

احدی افزود: افرادی که ناراحتی‌های قلبی و فشار خون دارند و باید داروهای خود را در زمان مشخص مصرف کنند و کسانی که زخم معده دارند و نباید معده آن‌ها ساعت‌ها خالی بماند هم روزه نگیرند.

به گفته وی روزه گرفتن اگر درست و اصولی باشد می‌تواند باعث سم‌زدایی و سبک شدن بدن شود. همچنین به کنترل چربی و قند خون در افراد سالم کمک می‌کند. اما روزه‌داری برای افرادی که ذکر شد توصیه نمی‌شود.

وی در مورد افرادی که تحت نظر مشاور تغذیه رژیم غذایی لاغری را رعایت می‌کنند، گفت: در مورد این افراد تحت نظر مشاور تغذیه، همان میزان کالری تعیین شده در قالب سحری، افطاری و آخر شب تقسیم می‌شود؛ البته به شرطی که جزو رژیم‌های سخت و کم کالری نباشد.

وی در پایان تاکید کرد که حتما افرادی که روزه می‌گیرند در این ماه فعالیت بدنی متوسط داشته باشند و از بی تحرکی در ماه رمضان خودداری کنند که باعث چاقی آن‌ها نشود.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها