شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد/ تصویب «شهریه ثابت» از 4 تا 35 میلیون تومان

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از تصویب شهریه مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: حداقل شهریه ثابت 4 میلیون و حداکثر 35 میلیون تومان تعیین شد.

شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد/ تصویب «شهریه ثابت» از 4 تا 35 میلیون تومان

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش از اعلام شهریه مدارس غیردولتی خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر شهریه ثابت مدارس غیردولتی در حال بارگذاری روی سامانه مدارس است و مسؤولان مدارس غیردولتی موظف هستند که میزان شهریه را در معرض دید خانواده‌ها در مدرسه قرار دهند.  

وی با بیان اینکه شهریه ثابت مدارس غیردولتی حداقل 4 میلیون تومان و حداکثر 35 میلیون تومان است، گفت: شهریه ثابت بر اساس برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس و ساختار فضا و تجهیزات و نیروی انسانی مشخص می‌شود.

محمودزاده به شهریه فعالیت‌های فوق برنامه اشاره کرد و ادامه داد: در مدارس غیردولتی سه هزینه وجود دارد که شامل شهریه ثابت، شهریه فوق برنامه و هزینه‌های متفرقه مثل لباس فرم، غذا و ایاب و ذهاب است که ما شهریه ثابت را اعلام کردیم اما شهریه فوق برنامه و متفرقه جداست.

وی افزود: شهریه فوق برنامه تا 38 درصد شهریه ثابت می‌تواند تعیین شود که باید حتما به تصویب شورای نظارت منطقه و استان برسد و همچنین اخذ آن بعد از شروع سال تحصیلی است؛ هزینه‌های متفرقه نیز با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان مدرسه تعیین می‌شود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهریه مدارس روی سایت مشارکت‌ها نیز قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: تیم‌های نظارتی در اداره‌کل آموزش و پرورش استان‌ها، اداره مشارکت‌های مردمی، اداره ارزیابی عملکرد استان‌ها، اداره‌کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی بر شهریه مدارس غیردولتی نظارت دارند. 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    1

    جناب آقای محمود زاده لطفا حقوق معلمان مدارس غیر انتفاعی را هم در معرض دید قرار دهید و اجاره ندهید موسسین این مدارس حق این عزیزان زحمت کش که صداشون به جایی نمی رسد به جیب بزنند. لطفا این معلمان مدارس غیر دولتی را دریابید

  • ناشناس
    0

    عمده مدارس غیرانتفاعی توسط مسولین ومدیران دولتی دایر وراه اندازی شده به جهت رانت وسوددهی بالایی که این مراکز برای موسسینشون داره،اینم نتیجه آموزش رایگان در قانون اساسی که طبقاتی شده ونصیب اقشار معمولی جامعه کلاسهای با شلوغی ۵۰نفروپایین بودن استاندارهای آموزشی در مدارس معمولی گردیده

  • ناشناس
    0

    طبق قانون اساسی که کشک است تحصیل در ایران رایگان است سران مملکت با راه اندازی شخصی مدارس غیر انتفاعی سود های کلان بدست میآورند و دستور به مدارس دولتی برای تدریس نکردن به شاگردان و مجبور شدن شاگردان به ورود در مدارس غیر دولتی با هزار قرض اینها همه مافیایخطر ناک هستند

  • ناشناس
    0

    عدالت تحصیلی.......!؟

  • سید احسان
    0

    پولهای مفت به جیب مفتخور ،مدارسی که قریب دوسال کار نداشته و تعطیل بوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها