سند سبز قطعی ترین سند خودرو است/ ویدئو

معاون اجرایی پلیس راهور فراجا گفت: دفاتر اسناد رسمی همیشه به دنبال منافع و اهداف شخصی خودشان بوده اند، اما پلیس راهور از سال های گذشته در خصوص رسمیت برگ سبز وسیله نقلیه در کشور تلاش های زیادی را انجام داد تا بتواند خدماتی سریع تر، بهتر، آسان تر و ارزان تر را به مردم ارائه بدهد.

سند سبز قطعی ترین سند خودرو است/ ویدئو

به تازگی ها علی خندانی رئیس  کانون سردفتران  و دفتریاران کشور نسبت به  موضوع سند خودرو اظهارتی را  در خصوص  برگ سبز خودرو  مطرح کرده است . به گفته او این بخشنامه دادستان کل کشور مبنی بر اعتبار برگ سبز به عنوان سند مالکیت را قبول  نداشته و حرف ما در مورد سند خودرو از ابتدا همین بوده و تا انتها همین خواهد بود ولی متاسفانه برخی دوستان به دلایلی قانون را طور دیگری تفسیر کردند که به نظر ما قانون به قدری شفاف بود که اصلا به تفسیر نیاز نداشت، اگر هم قانون نیازمند تفسیر بود، بهترین مرجع برای این کار مجلس بود اما دوستان از این مسیر اقدام نکردند و دنبال استفساریه از مجلس نرفتند.

وی افزود: بخشنامه دادستان کل هم اساسا در مورد وکالتنامه‌ها بود اما متاسفانه آن را به سند خودرو تعمیم دادند و چون رسانه و تریبون تبلیغاتی نیز در اختیار داشتند، حرف‌شان را پیش بردند.

وی ورود دادستانی به این موضوع را کاملا اشتباه خوانده و گفته است: چنین ورودی در چارچوب وظایف دادستان نبود و صدور این بخشنامه در شرح وظایفش قرار نداشت. این یک سوی ماجراست؛ سوی دیگر این که تفسیری که از قانون شد، اشتباه بود اما به علت حمایت‌های همه‌جانبه رسانه‌ای و حمایت نهادهای مختلف، کار به سمت و سویی رفت که دفترخانه‌ها از چرخه صدور سند قطعی خودرو کاملا حذف شدند. حالا هم ما معتقدیم تالی فاسدهای این قضیه بسیار زیاد است و با گذشت زمان مشخص می‌شود.

علی خندانی  اعتقاد دارد تا امروز پرونده‌های زیادی در حوزه مالکیت خودرو تشکیل شده و مردم با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده‌اند، حتی مسئولانی که آن زمان از برگ سبز خودرو دفاع می‌کردند اکنون  اذعان دارند که اشتباه کرده‌اند و به دنبال فرصتی هستند تا کار به شکل دیگری انجام شود.

در همین خصوص و روشن شدن اصل ماجرا و شفاف سازی این مسئله برای مردم به سراغ سردار حسین رمضانی معاون اجرایی پلیس راهور فراجا رفته و از وی این موضوع را پیگیری کردیم.

سند سبز خودروی پلیس راهور سند رسمی کشور است

معاون اجرایی پلیس راهور فراجا  در واکنش به صحبت های رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور در خصوص برگ سبز خودرو به خبرنگار رکنا گفت: دفاتر اسناد رسمی همیشه به دنبال منافع  و اهداف شخصی خودشان بوده اند، اما پلیس راهور از سال های گذشته در خصوص رسمیت برگ سبز وسیله نقلیه در کشور تلاش های زیادی را انجام داد تا بتواند خدماتی سریع تر، بهتر، آسان تر و ارزان تر را به مردم ارائه بدهد.

سردار رمضانی در ادامه افزود: مطالعات انجام شده نشان داده است در سراسر دنیا هیچ وقت برای یک وسیله نقلیه 2 سند مجزا صادر نمی شود، لذا با پیگیرهای انجام شده، مستندات و دفاعیاتی که به هیات دولت ارائه کردیم با رای دیوان عدالت اداری تعیین تکلیف شد و مقرر شد برگ سبزی که برای یک وسیله نقلیه از سوی پلیس راهور صادر می شود تنها ملاک برای مالکیت خودرو به حساب آمده و مردم باید بداند که پلیس راهور برای صدور این سند مالکیت هیچ مبلغی را دریافت نمی کند و مطمئن باشند که ما در هر شرایطی مدافع حقوق آنها خواهیم بود.

معاون اجرایی پلیس راهور با تاکید بر اینکه قانون همواره در کشور ما معیار اصلی به حساب می آید خاطر نشان کرد؛ اظهار نظر افراد خاص برای ما هیچ اهمیتی نداشته و تنها قانون است که می تواند تعیین کننده تکلیف نهایی یک موضوع باشد. سند سبز خودرو  صادر شده از سوی پلیس راهور نیز توسط قانون به رسمیت شناخته می شود، همچنین مردم بداند پلیس راهور در هر شرایطی حامی حقوق مردم بوده و سعی بر این داشته است تا هزینه های اضافی را به نفع منافع مردم حذف کند.

سردار رمضانی در پایان افزود: در جلسات و هماهنگی هایی که به صورت کارشناسی در سازمان ثبت اسناد کشور و  قوه قضاییه  انجام دادیم برگ سبز خودرو رسما ملاک قرارداده شده و اعلام میکنیم همه دستگاههای مربوطه با هماهنگی یکدیگر بدون نگاه بخشی و شخصی تصمیم گیری های لازم را انجام داده  تا در راستای خدمت رسانی به مردم گام های موثرتری برداریم.

حجم ویدیو: 24.23M | مدت زمان ویدیو: 00:02:33 | دانلود ویدیو
منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دانا
    8

    خدا پدر و مادرت را بیامورزد بساط این دفتر خانه ها را در امور خودرو جمع کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها