در گفتگو با پدر علم هواشناسی مطرح شد

پیشنهاد جدید برای فرار از آلودگی؛ باد بسازید!

پدر علم هواشناسی گفت: در شهرهای صنعتی به علت عوامل زیادی مانند مازوت‌ و ماشین‌ وارونگی هوا ایجاد می‌شود. برای از بین رفتن وارونگی، باید بارش یا باد با قدرت ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت وجود داشته‌باشد، در این مواقع به طور معمول باد نداریم و یا بسیار کم است و توان از بین بردن این میزان آلودگی را ندارد.

پیشنهاد جدید برای فرار از آلودگی؛ باد بسازید!

اردکانی افزود: امسال پاییز ناهنجاری برخلاف پیش‌بینی هواشناسی در کشور حاکم بود. این پیش‌بینی براساس مدل دانشگاه کلمبیا بود که پیش‌تر آن را رد کرده‌بودم.

وی بیان کرد: اگر بر کوه‌های شمال کشور ژنراتورهایی گذاشته شود، می‌توان با ایجاد بادهای مداوم از ایجاد آلودگی جلوگیری کرد. به جای آنکه که منتظر باد طبیعی باشیم؛ همان باد را به صورت مصنوعی ایجاد کنیم.

اردکانی اظهار کرد: باید از پنل‌های سرد و گرم بسیار متعددی در غرب تهران ایجاد کرد تا تغییرات دمایی و باد مصنوعی تشکیل شود.

وی گفت: مسئولین چون این تئوری‌ها تابحال هیچ جای دنیا انجام نشده، می‌گویند نمی‌توان آن را اجرایی کرد. نباید مدام دنباله‌روی تئوری‌ خارجی‌ها بود و برای نه گفتن به هر تئوری باید برای شبیه‌سازی در آن خصوص هزینه کرد.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • ناشناس
    0

    پیشبینی ها در ایران همیشه برعکس بوده و ضایع شده اند مثال هم نیاز نیست ،خود عیان است پیشبینی کاهش نرخ ارز و تورم و گوشت و مرغ و مسکن و بورس و زمستان سخت اروپا و ........
    و اما ساخت باد ، دولت چنان فشاری بر مردم اورده که نیاز به تولید باد مصنوعی نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته این طرح بدرد نمی‌خورد چرا که برای تولید برق مازوت استفاده می‌شود. حال ما مازوت بسوزانیم که برق تولید شود با این مازوت هوای شهر را بشدت آلوده کنیم. سپس برای حل آلودگی برویم همان برقی را که تولید کرده‌ایم صرف تولید باد به وسیله پنکه های عظیم کنیم. عجب راه حل‌ پت و متی‌!
      راهکار ساده تر این حرف‌هاست

    • ناشناس
      0

      اتفاقا اینها سالهاست باد کاشتند که دارن طوفان درو می کنن!

  • 🐜
    0

    تاگوساله گاو شود دل صاحبش آب شود

  • ایرانی
    1

    ایشان پدر علم هواشناسی هم اگر باشند ایجاد باد ربطی به علم هواشناسی ندارد. ایجاد علم مربوط به علم مکانیک و برق است که جدای از امکان سنجی فیزیکی موضوع، ابتدا باید بهره کار از طریق محاسبات ریاضیاتی سنجیده شود که معلوم شود برای ایجاد این مقدار باد چه مقدار انرژی مصرف خواهد شد. بعبارتی زنراتور بادی که قرار است هوای شهر را تمیز کند، خودش هوای ارتفاعات کوه ها را آلوده نکند. این طرح اگر توسط یک شرکت صاحب تکنولوژی مطرح می شد یک امیدی به آن بود. ولی در ایران که هنوز در تولید یک پراید هم موفق نبوده، از همین ابتدا مردود است.

    نظرات شما -
    • مهدی
      1

      بله بنده هم مهندس مکانیک هستم و باید اذعان کنم که مهندسان بیسوادی داریم که بجای استفاده از مداد در فضا هزینه گزاف برای ساخت خودکار می‌کنند که در فضا کاربرد داشته باشد.
      الان با دو نظر شما و ایشان به این نتیجه رسیدم که بعضی ازین دست گل‌ها در این مملکت از کجا نشئت میگیرد ههههه.

  • ایرانی
    0

    علت آلودگی را پیدا کنيد بنزین بی کیفیت سوخت مازوت تولید بی رویه و بی کیفیت خودرو هزینه نکردن برای بالا بردن سطح کیفیت‌ها. جلو گیری از اختالاسهای میلیاردی می‌تواند کمکی به بهتر شدن اوضاع شود

  • ناشناس
    0

    البته خوراک لوبیا چیتی هم بد نیست!

  • ناشناس۷
    1

    پیشنهاد تولید باد در تهران به زمان قبل از انقلاب می رسد.اجرای این طرحها هزینه زیادی خواهد داشت، دقت در ساخت و ساز در غرب و شرق تهران،حفظ پوشش گیاهی و درختکاری در شهر و حاشیه، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و آلاینده ،بهسازی صنایع، حمل نقل عمومی و... راهکارهایی است که بعضا مطرح شده اما کامل اجرا نشده، برای حفظ محیط زیست و رفع آلودگی هوا باید به حفظ طبیعت توجه کرد.وگرنه طبیعت عکس العمل نشان می دهد

  • ایرانی
    2

    آقای اردکانی به نظر بنده بایست اول جلو پدیده ادیباتیک گرفته شود واین کار را می‌توان با نصب سریع دودکشهای بالنی تا ارتفاع 1.5 تا 2کیلومتر که از زمین به یک توربوفن متصل هستند در زمان سکون هوا که ظرف ده دقیقه افراشته شوندانجام داد. این دودکشهای از جنس پارچه بالن یا چتر نجات بوده که هر ده متر برای معلق بودن دارای یک رینگ تیوپی از گاز سبک هستندوهنگام نصب همزمان با برافراشته شدن به نوبت پر می‌شوندپیرامون آن طناب‌های محکم با اتصال موقت است که در برافراشتن یا جمع کردن وپایداری آن توسط ونج های اطراف ظرف کمترین زمان بکار می‌رود.قطر این دود کشها را می‌توان از 4 متر ساخت . جریان هوا از توربین با کمی شارژ هوای گرم در ایستایی بالن لوله ای کمک می‌کند ضمن آنکه باعث ترکیب هوای آلوده کف با سمت بالای هوای محبوس شده وآلوده میگردد. علت اول وارونگی ادیباتیک است یعنی فشردگی هوا بدون تبادل حرارتی اگر این ساختار با ایجاد برهم زدن با چندین دودکش بالنی برهم زده شود احتمال دارد با ایجاد گردبادهایی مصنوعی ساختار کل وارونگی برهم بخورد. بنده فکر میکنم ساخت چنین بالنهایی علاوه بر رفع وارونگی جهت مطالعات جوی، ساخت آب مصنوعی به دلیل اختلاف دما ورطوبتی بخصوص درجاها ی مرطوب بسیار ارزشمند وکارایی داشته باشد. به هر حال برای نفوذ در سیال هوا حرکت پنکه ای به دلیل استحکاک هوا نفوذ عمقی بسیار کمی دارد ولی اگر به شکل لوله انتقال باشد مسافت نفوذ بسیار بیشتر است

  • الهام
    1

    با سلام ؛ جناب آقای اردکانی پدر علم هواشناسی ایران خدا پدرت بیامرزه که تنها شما به فکر این همه مردم هستین هیچکس هیچکاری نمیکنه بهترین هوا برای کشورهای دیگه هست ترافیک کم کشور ما چندین سال هست که نه برای ترافیک نه برای آلودگی کاری نمی کنن.

  • m
    1

    همسر من چهل ساله کارای صنعتی وفنی انجام میده و همیشه میگفت که از طریق باد یا آب آلودگی ازبین میره وهمیشه هم میگه فواره های قدیمی تو هرمیدونی بود اینا خودشون باد تولید می کردن و هواروتصفیه وتمیزمی کرد

  • ناشناس
    0

    پدر علم هواشناسی ......کودک هم نیست باد بسازیم بارون بسازیم .

  • ایرانی
    1

    جناب اردکانیان بهترین راه رفع آلودگی استفاده از ابزار زن ذلیلی است. کافیست دولت رانندگی بانوان با ماشین بنزینی را در شهرهای بزرگ ممنوع کند. آنگاه خواهید دید دلاور مردان زن ذلیل چه در بدنه مردمی چه دولتی چگونه راه 30 ساله برقی کردن اتومبیل‌ها را ظرف کمتر از 5 سال انجام خواهند داد. این روش رو شوخی نگیرید که از آنچه که فکر می‌کنید موثر تر است. خودت یک حساب دودوتا چهار تا کن ببین خرج ماهانه یک بانو نسبت به یک مرد چقدراست اونوقت خواهید فهمید 80 درصد درآمد مردان خرج بانوان می‌شود.

  • وحید قنبری
    1

    با رفع تحریمها مطمئناً همه مشکلات محیط زیست.اقتصادی و از همه مهمتر عزتمندی کشور حل خواهد شد..چرا با این وضعیت بد و فاجعه آمیز اقتصاد با طرح چنین مسائلی هزینه درست میکنید و در کنارش باعث بوجود آمدن رانت و اخلاص میشوید..

  • ناشناس
    0

    شهردار تهران آبریزی داخلی تونل توحید شمال به جنوب لاین سوم را رفع کنه تولید باد پیشکش و دوم اینگه مجوز ساخت و ساز در غرب تهران را لغو کنه یا محدودیت ارتفاع را اجراکنه

  • ناشناس
    0

    خب نرخ حبوباتم سه برابر شد !!!

  • ناشناس
    0

    امپراتور بادها رو بیارید ایران!

  • ناشناس
    0

    کشور ایران سرزمین گرم و خشکی است و به احتمال زیاد کارشناسان معتقدند تا صد سال دیگر به خاطر عوامل طبیعی و خشکسالی خالی از سکنه خواهد شد!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      زودتر از صد سال. همین الان هم بسیاری از مناطق خالی و کم جمعیت شده.

    • ناشناس
      0

      از نظام حقوق بشر نخواستیم. لاقل حقوق نباتی بدهید: آب +هوا

  • ایرانی
    0

    یکی از روش‌ها ساخت تونل باد دوازده متری با تعبیه باران مصنوعی است. در تونل باد وگردش پاشش باران به همراه فن است که می‌تواند در هر خیابان یک عدد از آنها نصب شود.دراین سیستم آب گردشی بوده لذا مصرف آن کم است. یا اینکه در تونل‌های شهری با ایجاد باران مصنوعی وتوربوفن های سقفی اقدام به پالایش هوا کرد.

  • ناشناس
    0

    باد خود بینی و خود خواهی مسیولین از همه بادها بیشتر هست یه کم یادشون خالی بشه بسه

  • ایرانی
    0

    تمام این بدبختها از امکانات فراوان در شهرهای بزرگ نسبت به روستاهاست که جذب جمعیت می‌کند. اگر به ترتیب ثروتمند بودن برجها در شهری مانند تهران ملزم به معین بودن یا تامین توسعه وعمران روستاهای محروم کشور شوند آنگاه رانت برخورداری از اینهمه امکانات به عدالت تقسیم واینهمه جمعیت در تهران جمع نمی‌شود که خودرا خفه کنند. با این روش برجهای ثروتمند تهران به شرطی از امکانات اولیه برخوردار می‌شوند که معین یک روستا در مناطق محروم باشند.

  • ناشناس
    0

    خیلی پیشنهاد مضحک و غیرعلمی است. حل ریشه ای مشکل با برطرف نمودند عامل ایجاد کننده باید صورت بگیرد. خودروها عامل اصلی آلودگی هوای کلان شهرها هستند و راه حل هایش هم مشخص.
    مملکت که برق نداره این تجهیزات تولید باد قراره با چی کار کنه؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    اصلا با یک راه کار جهادی و انقلابی کوههای شمال کشور را نابود کنید

  • ناشناس
    0

    پیشنهاد می شود از حجاب بانان خواسته شود علاوه بر شغل شریف فعلی، بادبزنی هم در دست داشته باشند و مدام حرکت دهند شاید نانشان حلال شد.

  • ناشناس
    0

    باد بسازیم که آلودگی های رو بفرستیم شهر های اطراف شهر های بزرگ . واقعا جای تاسف داره به جای اینکه فکری به حالی این سوخت های بی کیفیت و مازوت سوزی نیروگاه ها کنیم ، این نظریه های جالب و می دن
    راستی مگه از انرژی هسته ای قرار نبود برق .....

  • امیر
    1

    با تولید باد موافقم اما نه با توربین
    با شستشوی خیابانهای اصلی در ابتدای صبح ، دو اتفاق می افتد : اولا بدلیل اینکه بخش عمده ای از آلودگی در طول شب روی زمین نشسته است و با حرکت روزانه خودروها دوباره به هوا بر می خیزد لذا با شستشوی خیابان ها این قضیه تمام میشود
    دوما رطوبت زیاد حاصل از آب و تبخیر آن باعث ایجاد حرکت هوا و در واقع تولید باد میشود .
    آب مورد نیاز را میتوان با قطار از شمال کشور یا دریاچه های اطراف تامین نمود

  • بادساز
    0

    مادر، مادر ،لطفاً برای امشب آبگوشت با نخود فراوان بار کن

  • ناشناس
    0

    بهترین کاهش آلودگی هوا در ایران تعطیلی مطلق است چون نه زیرساخت میخاد ن تولیدمون به درد میخوره نه مدارسمون ن دانشگاههامون ن ادارات دولتیمون و ...پس کلا تعطیل کنید بره پی کارش

  • ناشناس
    0

    این ایده فلوتی را سالها پیش حمید لولایی در سریال مسافران مطرح کرده بود

  • علیرضاامینی
    0

    بهترین روش است البته با ترانسفرماتورهای برقی خورشیدی که هم گرماتولید کند هم آلودگی های مازوت سوزی برای تهیه برق مصرفی نداشته باشد همین طرح را چندسال پیش به ذهن خودم رسیدبودکه حتمادرآلودگی های کلانشهرها کارآیی خوبی دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد