مدارس برخی شهرهای اردبیل غیرحضوری شد

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدارس برخی شهرهای این استان به دلیل سردی هوا فردا غیرحضوری خواهد بود.

مدارس برخی شهرهای اردبیل غیرحضوری شد

بر اساس این اطلاعیه فعالیت‌های آموزشی مدارس نوبت صبح مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی در روز شنبه (۲۸ بهمن) به دلیل بارش برف و برودت هوا در اردبیل، نمین، سرعین و هیر غیرحضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل هم عصر جمعه با اعلام هشدار نارنجی و زرد، از احتمال کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد از سفرهای غیر ضروری در مدت فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند.

این اداره کل در اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بارشی و سرد در این استان از عصر جمعه تا ظهر روز یکشنبه خبر داد و اعلام کرد: در مدت فعالیت این سامانه ساکنان شهرهای نیر، سرعین، کوثر و خلخال شاهد بارش برف، کولاک و مه‌گرفتگی خواهند بود.

بر این اساس آسمان استان نیمه ابری تا ابری، مه‌آلود، توام با وزش باد شرقی، کاهش محسوس دمای هوا و بارش برف همراه با کولاک برف (در نوار شمالی استان بارش خفیف باران) پیش‌بینی می‌شود. اوج فعالیت این سامانه بارشی روز شنبه (۲۸ بهمن) در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

در این اطلاعیه رخدادهایی همچون اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، یخ‌زدگی و لغرندگی مسیرهای مواصلاتی شهری و برون شهری، کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استان و بسته شدن راه‌های روستایی و جاده‌های فرعی پیش‌بینی شده است.

 

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها