اغذیه‌فروشی‌ها برای ارائه خدمات در ماه رمضان مجوز ندارند/ مجوز فعالیت با پوشاندن شیشه‌ها، فاقد اعتبار است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به فعالیت برخی رستوران‌ها و کافه‌ها در ایام ماه رمضان، گفت:‌ این مکان‌ها مطلقاً اجازه ارائه خدمات تا قبل از افطار را ندارند و مجوز فعالیت با پوشاندن شیشه‌ها، فاقد اعتبار است.

اغذیه‌فروشی‌ها برای ارائه خدمات در ماه رمضان مجوز ندارند/ مجوز فعالیت با پوشاندن شیشه‌ها، فاقد اعتبار است

«سید مجید میر احمدی»، با اشاره به فعالیت برخی رستوران‌ها در ایام ماه مبارک رمضان و ارائه خدمات به صورت حضوری، افزود: همانطور که در شرع مقدس دین مبین اسلام آمده، روزه‌خواری برای کسانی که واجد شرایط گرفتن روزه هستند، یک فعل حرام است. تظاهر به روزه‌خواری هم فعل حرام است. در قانون مجازات اسلامی و در ماده ۶۳۸، برای کسانی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، جرم‌انگاری و مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اضافه کرد: اخیراً هم گزارشاتی طی تماس‌های مکرر به وزارت کشور رسیده است که مردم روزه‌دار و عزیز ما، نسبت به برخی از بی‌توجهی‌ها اظهار گلایه و شکایت دارند. لازم است برای تبیین این موضوع، یکی دو مورد را ذکر کنم.

مجوز فعالیت اغذیه‌فروشی‌ها با استتار، فاقد اعتبار است

وی با بیان اینکه رستوران‌ها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها که در داخل شهر هستند، مطلقاً اجازه فعالیت تا قبل از افطار را ندارند، اظهار داشت: بعضاً تصور این بود که می‌توانند با پوشاندن شیشه‌ها و ایجاد استتار، در داخل مکان‌ها ارائه خدمات داشته باشند؛ به هیچ عنوان چنین مجوزی وجود ندارد و اگر کسانی به اشتباه برداشت کردند که مجوزی در این زمینه دارند، فاقد اعتبار است.

میراحمدی تأکید کرد: اتحادیه‌ها و اصناف هم اجازه صدور چنین مجوزی را ندارند و به‌طور طبیعی پلیس هم باید نسبت به فعالیت غیرقانونی این اماکن کنترل داشته باشد و اگر چنین تخلفی وجود دارد، باید برابر قانون با این مکان‌ها برخورد صورت بگیرد.

ارائه غذای سرد بیرون‌بر تنها با مجوز اصناف امکان‌پذیر است

معاون وزیر کشور با تأکید بر اینکه ارائه غذای سرد و بیرون‌بر، با مجوز محدودی که اتحادیه‌ها صادر می‌کنند، بلامانع است، افزود: رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، اجازه ارائه خدمات به صورت حضوری را ندارند و مکان‌هایشان باید تعطیل باشد. تنها در مواردی این امکان وجود دارد که اتحادیه‌ها اجازه صادر کنند تا بتوانند غذای سرد را برای بیرون‌بر ارائه کنند.

مسافران نباید در ملاءعام روزه‌خواری کنند

وی همچنین درباره وضعیت شهرهای مسافرپذیر در ماه رمضان، تصریح کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و انجام مسافرت‌ها، لازم است اضافه کنم که حتی در شهرهای مسافرپذیر، عزیزان مسافر نباید با دلیل اینکه در سفر هستند، در ملاءعام اقدام به روزه‌خواری علنی کنند.

میراحمدی یادآور شد: مسافران از نظر شرعی عذر دارند و هیچ اشکالی بر این که روزه نگیرند، نیست؛ اما روزه خوردن آنها باید در خفا و پنهان باشد. این امکان وجود ندارد که در ‌پارک‌ها، بوستان‌ها و ملاءعام، اقدام به روزه‌خواری کنند. باید حرمت این ماه رعایت شود و بحمدلله از جانب همه نگه داشته می‌شود؛ اما اندک افرادی هستند که یا نسبت به این احکام جهل دارند یا به هر شکلی اگر برداشت‌های دیگری صورت گرفته، باید اصلاح شود و هر چیزی مغایر با آنچه گفته شد، فاقد اعتبار است.

روزه‌خواری در ملاءعام تحت هر شرایطی جرم است

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: دادستان کل کشور هم بر این مساله تاکید داشت که روزه‌خواری در ملاءعام، تحت هر شرایطی جرم است و تفاوتی ندارد که در ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه و رستوران پوشانده شده باشد؛ همه موارد مصداق این است که افراد نباید در این مکان‌ها به صورت علنی روزه‌خواری کنند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    چه نکته مهمی مشکلمون حل شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها