افزایش ۵ برابری برخی از جرایم رانندگی

پلیس راهور فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خبر افزایش ۵۰۰ برابری جرایم راهنمایی و رانندگی صحت ندارد و کذب است.

افزایش ۵ برابری برخی از جرایم رانندگی

پلیس راهور فراجا با اشاره به افزایش ۵ برابری برخی از جرایم رانندگی اعلام کرد: جرایم رانندگی هر سه سال یک بار به پیشنهاد پلیس، وزارت دادگستری و تصویب هیأت وزیران قابل تعدیل است.

پلیس راهور فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خبر افزایش ۵۰۰ برابری جرایم راهنمایی و رانندگی صحت ندارد و کذب است.

به منظور بازدارندگی جرایم و کاهش تصادفات و جان‌باختگان و مصدومین ناشی از آن برخی از تخلفات حادثه ساز تا ۵ برابر افزایش یافته است.

بر اساس ماده ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و ماده ۲۸ قانون مجازات اسلامی میزان جریمه‌های مقرر در این مواد متناسب با افزایش یا کاهش تورم هر سه سال یک بار به پیشنهاد پلیس و وزارت دادگستری و تصویب هیأت وزیران قابل تعدیل است.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    راهنمایی رانندگی حق داره بندگان خدا ،،،اخه دلار چند برابر شده ،مسکن 300درصد افزایش قیمت ، مرغ و گوشت 5برابر ،خودرو ا5تا7برابر ،مرگ و میر 100برابر تعداد گرسنه ها جند صد برابر ، فقر وفقیر چند ده برابر ، اجاره و رهن مسکن 10برابر,, رانت خواری و اختلاس و دزدی چند برابر ،،،،چرا اینا چند برابرش نکنند،

  • ناشناس
    0

    معاون راهور ناجا در تلویزیون توضیح داد که مبلغ جریمه تخلفات حادثه ساز به چه صورتی افزایش داشته .
    مثلا گفت جریمه رانندگی درحال مستی حدود ۲/۷۰۰میلبون تومان شده
    .به نظر من برای چنین تخلفی خیلی کمه.
    در امریکا راننده مست علاوه بر پرداخت جریمه ایی به مراتب سنگین . به دادگاه معرفی میشه.
    حد اقل ۶ ماه زندان داره.
    تا ۷ سال اجازه کار دز هیچ بنگاه یا موسسه ایی رو نداره.تصور کنید هیچ جا بهش کار نمیدن.
    یعنی ۷ سال بازنشستگی اش عقب میافتد
    به نظر شما کسی با این قانون جرات چنین تخلفی رو داره.
    حالا پلیس ما هم باید مبلغ جریمه چنین تخلفاتی رو چندین برابر کنه. نه اینکه حالا یه راننده‌ایی تومسیر داره میاد حواسش نیست از محدوده ۹۰ کیلومتر عبور کرده و به محدوده ۸۰ کیلومتر رسیده ده کیلومتر سرعتش اضافه بوده. چند بدابر جریمه بده.
    آنهایی که مست پشت ماشین میشینن و یا سرعت خیلی بالا میرن . یا مارپیچ و به اصطلاح لایی کشیدن و از این قبیل کارها . باید جریمه اینها رو هرچی دلشون میخواد زیاد کنن . تا جلوگیری بشه و بازدارنده باشه

  • پدر
    0

    به جاي بالا بردن جرائم رانندگي و پر كردن جيب دولت اگر قدرت و توان آن را داريد كيفيت و امنيت خودروهاي آشغال ايران خودرو و سايپا رو افزايش بدهيد . آيا شده يك بار اين دو خودرو ساز سودجو و قاتل هم ميهنانمان را جريمه كنيد ؟؟؟؟ فقط فكر شما دوشيدن مردم و بالا بردن جرائم است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها