ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت:دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور وقوع رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

صادق ضیاییان افزود: امروز (۱۶ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شرق سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی اضافه کرد: دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. طی این روز بیشینه بارش در کرمانشاه ، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل زنجان و گیلان خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) در برخی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی دریای خزر ، مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و پنج شنبه (۲۰ اردیبهشت) در شمال شرق شرق سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب کشور بارش رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز در شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز ، دوشنبه در جنوب غرب، سه شنبه و چهارشنبه در غرب مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر و دوشنبه شرق دریای عمان و غرب خلیج فارس خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد ، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا زنجان با کمینه ۶ و ۸ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۴ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها