دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک دانشگاهی

معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا از دستگیری باند جاعلی که مدارک دانشگاهی را به افراد فرصت طلب در داخل و خارج از کشور به قیمت‌های گزاف به فروش می‌رساندند، خبر داد.

دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک دانشگاهی

سرهنگ ضرغام آذین در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به تدابیر رئیس پلیس آگاهی فراجا مبنی بر اشراف اطلاعاتی بر مجرمان و ارتقا احساس امنیت شهروندان و همچنین درخواست حراست دانشگاه آزاد اسلامی، مبنی بر رسیدگی پرونده جاعلان مدارک دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار ویژه این مرکز قرار گرفت.

وی افزود: حسب دلایل و قرائن جمع آوری شده مشخص شد، افرادی ضمن تشکیل باند و ارتباط با لایه‌های دارای دسترسی به اطلاعات در مراکز حساس علمی و دانشگاهی نسبت به جعل مدارک رسمی و ارائه ریز نمرات و همچنین استعلام مثبت تاییدیه، اقدام و مدارک مذکور را به افراد سوء استفاده کننده در داخل و خارج از کشور به قیمت‌های گزاف به فروش می‌رساندند.

معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: ضمن هماهنگی قضائی و هماهنگی با عوامل حراست دانشگاه موصوف و پس از شناسایی باند مذکور در قرارهای صوری جداگانه با انجام شیوه و شگردهای پلیسی ۲ تن از متهمان دستگیر و تعداد ۱۲ مدرک رسمی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه مهر و تاییدیه های مربوطه و مبلغ ۸ هزار دلار کشف و ضبط شد.

بنابر اعلام سایت پلیس، وی با بیان اینکه متهمان با قرار قانونی متناسب روانه زندان شدند، ادامه داد: این افراد فرصت طلب در بازجوئی های فنی - علمی به عمل آمده به جعل ۲۵ مدرک دانشگاهی و فروش به افراد داخل و خارج از کشور معترف شدند.

سرهنگ آذین تصریح کرد: نظر به اظهار رضایت مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی از عملکرد موفق پلیس و با توجه به اشاعه آثار سوء جعل مدارک دانشگاهی که اخیرا در سطح جامعه گسترش پیدا کرده، بهترین عملکرد در برخورد قاطعانه و پی در پی با جاعلان متعلق به پلیس آگاهی فراجا می باشد به طوری که تا کنون ده‌ها باند توسط مرکز عملیات ویژه متلاشی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها