وزیر نیرو: تراز دریاچه ارومیه ۲۶ سانتی‌متر افزایش یافته است

وزیر نیرو در سفر به آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون تراز دریاچه ارومیه ۲۶ سانتیمتر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است و تلاش می کنیم آمار تراز دریاچه هر ساله تا احیای کامل رو به رشد باشد.

وزیر نیرو: تراز دریاچه ارومیه ۲۶ سانتی‌متر افزایش یافته است

علی اکبر محرابیان، امروز در حاشیه افتتاح بند و کانال انتقال آب بادین‌آباد پیرانشهر افزود: همچنین تراز دریاچه ارومیه نسبت به مهر سال گذشته ( ابتدای سال آبی جاری) ۵۳ سانتی متر بالا رفته که نشان دهنده تأثیرات مثبت طرحهای مرتبط با احیای دریاچه بوده است.

محرابیان اظهارکرد: انتقال آب پساب تصفیه شده و سالم از شهرهای ارومیه و تبریز به دریاچه ارومیه یکی دیگر از دیگر طرحهای پیش بینی شده در راستای احیای دریاچه است که پارسال با حضور معاون رئیس جمهور به بهره برداری رسیده بود.

وزیر نیرو تصریح کرد: در همان افتتاح انتقال پساب شهر تبریز به سمت دریاچه طرح توسعه شبکه تصفیه خانه پساب نیز در دستور کار قرار گرفت که با تخصیص اعتبار لازم نسبت به توسعه این پروژه در شهرهای ارومیه و تبریز اقدام خواهد شد.

وزیر نیرو برای افتتاح چند طرح عمرانی در حوزه این وزارتخانه به ویژه کانال انتقال آب از بند بادین آباد به سمت دریاچه ارومیه ( مرحله دوم انتقال از کانی سیب) به آذربایجان غربی سفر کرده است.

در این سفر، صبح امروز بند و کانال انتقال آب بادین‌آباد پیرانشهر به دریاچه ارومیه که ۴.۵ کیلومتر طول دارد، با حضور وزیر نیرو و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و استاندار آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

کانال بادین آباد پیرانشهر قرار است سالانه ۱۸۰ مترمکعب آب مازاد منطقه را به سد کانی سیب و سپس با استفاده از کانال به رودخانه گدار و در نهایت به دریاچه ارومیه منتقل کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    به دلیل بارش باران بوده، پای مدیریت فشل خودتان نگذارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها