واکنش فرمانده کل انتظامی به فیلم دستگیری دو دختر نوجوان/ ویدئو

فرمانده فراجا با اشاره به موضوع کشف حجاب گفت: موضوع فقط کشف حجاب نیست، دشمنان برای حرکت به سمت برهنگی و عریانی و موضوعات دیگر برنامه دارند. ما مجری قانون هستیم و اگر قانونی مشکل دارند باید قانون را اصلاح کنیم نه اینکه بر مجری قانون که مظلومانه اما مقتدرانه قانون را اجرا می‌کند، خرده بگیریم.

واکنش فرمانده کل انتظامی به فیلم دستگیری دو دختر نوجوان/ ویدئو

سردار احمدرضا رادان در نشست با خبرنگاران که صبح امروز در ستاد فراجا برگزار شد،  با اشاره به دو موضوع رسانه و خبرنگار گفت: رسانه و خبرنگار هر دو با هم ازتباط مستقیمی دارند و اگر رسانه‌ای باشد و خبرنگاری نباشد، رسانه بی‌تاثیر یا کم‌تاثیر است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران انسان‌هایی با هوش و فهیم هستند، گفت: خبرنگار حسگرهای تیزی دارد و حقایق را زودتر از دیگران پیدا می‌کند. کاستی‌ها و نقصان را بهتر درک کرده و در نهایت خبری منتشر می‌کند که در دایره انصاف است. خبرنگار باید همیت ملی داشته باشد و در نهایت انسان با فضیلتی است که جامعه‌اش را می‌فهمد و نسبت به آنها احساس تعهد دارد.

رادان با بیان اینکه خبرنگار نباید وجدان جمعی جامعه را دستخوش تلاطم و آشوب کند، گفت: برخی از موضوعات با هیجانی لحظه‌ای فدای حقیقت می‌شوند اما یک خبرنگار نباید چنین رویه‌ای داشته باشد و ملی فکر کند. من خوشحالم که در کشور ما از این دست خبرنگاران کم نداریم و در حوزه انتظامی همه خبرنگاران دارای این ویژگی هستند.

فرمانده فراجا ادامه داد: ما بیش از هر سازمانی درک می‌کنیم که رایحه دل‌انگیز قلم و ... چقدر می‌تواند در تامین امنیت نقش داشته باشد و نقش مسئولانه یک خبرنگار چه تاثیری در تولید امنیت دارد.

رادان با اشاره به چالش‌هایی که ممکن است در هر سازمان وجود دارد، گفت: حتما در سازمان عریضی مانند انتظامی هم چالش‌هایی وجود دارد. اما باید آن را ریشه‌یابی کنیم و من تمایل دارم دلایل آن را تشریح کنیم.

وی افزود: همیشه غافلگیری ناشی از ندانستن نیست، گاهی غافلگیری ناشی از غفلت است و این موضوع مهمی است.

فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه رسانه تاثیر بزرگی بر افکار مردم می‌گذارد، گفت: کاری که شاید همه قوا و سازمان‌ها در یک سال انجام دهند، رسانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند انجام دهد، از این رو نقش رسانه مهم‌ است.

رادان افزود: با تعریفی که از خبرنگار و رسانه وجود دارد، این خبط بزرگی است مه پلیس نخواهد از ظرفیت رسانه استفاده کند و از این رو ما حتما از نقش و ظرفیت رسانه می‌کنیم.

فرمانده فراجا با بیان اینکه پلیس ۴۰ ماموریت را برعهده دارد، گفت: گاهی هر کدام از ماموریت‌ها در خودشان شش یا هفت وظیفه را دارند و در نتیجه تمام این‌ها ما پلیسی را در جمهوری اسلامی داریم که متفاوت‌تر از پلیس‌های دیگر جهان است.

وی با اشاره به استاندارد نسبت پلیس به جمعیت گفت: استاندارد جهانی این است که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر پنج پلیس وجود داشته باشد و در ضمن بر اساس این استاندارد مرزبانی شامل نیروی پلیس نمی‌شود. اما در کشور ما عدد خیلی بیشتر از این‌هاست و با استاندارد فاصله داریم. امروز مردم ایران پلیسی را دارند که در سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۳ شهید را تقدیم کشور کرد که شامل ماموران پلیس راهور وپلیس پیشگیری و ...  . ما در همین سال ۱۴۰۳ و تاکنون ۳۰ شهید داشتیم.

رادان با اشاره به نظریه پنجره شکسته و ارتباط آن با اقتدار پلیس، گفت: اقتدار پلیس نباید شکسته شود و در تمام جهان این را می‌دانند که نباید اقتدار پلیسشان شکسته شود، چرا که در این صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

رادان با تاکید بر اینکه مجری قانون را نباید بزنیم، گفت: متاسفانه اتفاق بدی افتاده که اگر با قانون مشکلی داشته باشیم، بر مجری قانون خرده می‌گیریم و مجری را می‌زنیم، نباید این‌طور باشد و اگر با قانون مشکلی داریم خب قانون باید اصلاح شود، پلیس مجری قانون است.

رادان گفت: اگر کشف حجاب جرم است، مربوط به قانون است، اشکالی هست باید قانون تغییر کند نه اینکه مجری را مورد هجمه قرار داده و خرده بگیریم. پلیس اقتدار خود را حفظ می‌کند، انتقادات را به جان می‌خرد، اما کارش را انجام می‌دهد.

رادان با بیان اینکه موضوع فقط کشف حجاب نیست، گفت: دشمنان برنامه دارند و می‌خواهند از کشف حجاب به عریانی و برهنگی و ... بروند. ما سندی را کشف کردیم که نشان می‌دهد موضوع جورج سوروس اخلاقی مطرح است و آموزش‌هایی را در این خصوص مطرح کرده‌اند. در همین سندها گفته‌اند که هر چادر بر سر زن ایرانی یک پرچم است که ما باید این پرچم را بگیریم. 

وی افزود: در فتنه ۸۸ نیز ما شاهد بودیم که جورج سوروس آموزش‌هایی برای براندازی می‌داد و این‌بار هم جورج سوروس‌هایی اخلاقی برای از بین بردن اخلاق در جامعه نقشه کشیده‌اند.

فرمانده فراجا اضافه کرد: موضوع حجاب یک موضوع صددرصد اجتماعی است، اما یک سوال، مگر موضوعات اجتماعی بایدها و نبایدهایی ندارد؟ مگر چهارشنبه آخرسال اجتماعی نیست؟ خب در موضوع حجاب هم ما نیازمند حرکت مسئولانه رسانه‌ها هستیم.

رادان گفت: اگر شهید شدم پای کفنم بنویسید این کسی است که برای حجاب دختران و مادران وطنش تلاش کرد.

فرمانده فراجا گفت: ما در ایرانی هستیم که ۱۹ هزار نفر سالانه در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند. اگر ماشین مردم را توقیف می‌کنیم برای حفظ جان مردم است و دلیلش این است که مردم را دوست داریم.

فرمانده فراجا همچنین در مورد حوزه سرقت نیز گفت: در سال ۱۴۰۳ در حوزه سرقت تا همین حالا ۲۰ درصد وقوع کاهش پیدا کرده و ۳۰ درصد هم کشفیات ما افزایش پیدا کرده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • بابک
    0

    سردار گرامی هوا گرم هست
    و بانوان محترم گناهی ندارند

    نظرات شما -
    • محمد معصومی
      0

      نگاه درست و فکر خوب ایمان است
      درنگاه به زن
      خدا شناس قدر شناس
      حق شناس زن شناس
      نگاه بد ظلم است
      بدنگاهی بدخواهی

  • ناشناس
    1

    به یادروایتی افتادم که حتما باید بدانی .
    شخص محترمی خطایی غیر عمد مرتکب شد که مورد غضب خان ولایت قرار گرفت و خان اورا تنبیه به خوردن ۱۰۰حبه خرما با هسته کرد و معاون خودش را مأمور کرد نظارت بر خوردن خرما با هسته مجرم کرد ، و خودش رفت ، پیر مرد شروع به خواهش کرد که اجاز بده خرما را بدون هسته بخورم که گماشته قبول نکرد و التماسها به جایی قد نداد تا اینکه خرماهای نزدیک به تمام شدن بود خان برگشت وگماشته گزارش کرد که تمام خرماها را باهسته به خورد او دادم ، خان ناراحت شد و او را عزل کرد چرا که بعضی دستورها را باید مصلحتی دید و در کنار خان باشد و به خان در مواردی اینگونه کمک کند و او میتوانست کمک کند با خان صحبت کند و خرماهای را بدون هسته به او بدهد

    نظرات شما -
    • زنده باد زن، حیا و خانواده
      20

      هر کس با حجاب مخالفت کند دشمن زن ،حیا و نجابت است....
      همه می‌دانند بی‌حجابی سرآغاز بی‌بندوباری اجتماعی است اما شیطان این‌ها رو از گفتن سخن حق باز میداره....
      خودمان را به نفهمی نزنیم

  • ناشناس
    2

    و شما هم با دست فرمون دشمن دارید جلو می روید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نفوذی شده در عدم اجرای قانون حجاب و اجازه می‌دهند به دوقطبی سازان

  • پدر
    2

    آقاي رادان شما وظيفه خود را به اشتباه فهميده ايد وظيفه شما در درجه اول مبارزه با شبكه هاي فساد و دزدي و نا امني است فساد به معني پولشويي ، توزيع مواد مخدر ، جولان دادن دزدها و خلاف كاران و... است . از اين همه مسئوليت شما فقط حجاب دختران بي گناه و جوان را هدف اصلي مبارزه خود مي دانيد . اگر واقعا طالب شهادت هستيد با مفاسد اصلي جامعه مقابله كنيد .

  • حائری
    1

    قانون فقط برای بعضی افراد اعمال می شود وبرخی اشخاص یا قانون کریزند یا قانون شکنند وقتی پای صحبت های آنها کوش می دهی فکر می کنی چقدر قانونمندند فقط در حرف کفتع می شود ولی در عمل خبری نیست

  • همرزم هادی
    0

    برخوردخشن وغیراخلاقی با دختر۱۴ساله قابل دفاع نیست وبرای انسانیت واسلام شرم آور بود سردار

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته دختر پهلوانی است، زور چند زن به او نمی رسد. کاش سردار کمی از پرسنل خود هم دفاع کند.

  • ناشناس
    0

    قانون گفته این جوری برخورد کنید واقعا که

  • ناشناس
    1

    شما هم از پزشکیان بدتر هستید

  • الیاس
    1

    اگر ضربه ای که به سر آن خانم جوان خورد باعث فوت میشد که کشور دوباره رو هوا بود . نمیشه آنقدر ادامه داد تا دوباره یکی این وسط بمیره و باز کشور درگیر شورش اجتماعی بشه. به خدا قسم بنده که این حرف رو میزنم هم مذهبی هستم و هم طرفدار جمهوری اسلامی . بنده که خودی هستم دارم میگم نکنید . سیلی راه بیندازید که همه ی ما رو با خودش ببره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      14

      دخترانتان را درست تربیت کنید به همین سادگی

  • آقای رادان
    1

    اینا دشمن نبودن .دوتا دختر نوجوان بودند که در بعضی کشور ها هنوز این سن را کودک می دانند بودند.خود را بخواب نزنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      مردان هوسباز دنبال همین کودکان با همین تیپ و ظاهر هستند

  • اکبر
    12

    سرداردشمن های مااطرافیان ماهستند درهمین کشور که باشماهمکاری نمی کنند پلیس همیشه مظلوم امامقتدربوده و همیشه پاسوزیه عده افرادی که خودرا مسئول می دانند شده.

  • بازنشسته ارتش
    0

    اولیت اصلی شما جلوگیری از شبکه های فساد و رشوه است که به همه ملت ضرر و زیان وارد میکنه بعد اگر وقت کردید قانون رو هم در همه جا یک جور برقرار کنید. اگه راست میگید مامورین حجاب رو بفرستید بالاشهر به ویژه خیابان پاسداران و ولنجک و . . . متاسفانه الان به خاطر یک کار کاملا عادی اگه مسیرت بیفته کلانتری مامور خیلی راحت به اسم کمک به کلانتری مردم رو سرکیسه میکنن.
    پرسنل شما مگر چقدر حقوق میگیرند که در دوران بازنشستگی وضع مالی شون از همه هم رده های خودشون تو سایر ارگانهای نظامی بهتر است.

  • ناشناس
    0

    چرت وپرت تحویل دادن دوهفته وقت میخواست ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    فقط دست ازسرمردم بردارید

  • ناشناس
    1

    چه کسی گفته اعمال خشونت آمیز ضابطین دادگستری و از جمله پلیس در دستگیری مجرمین جرائم مشهود و غیرمشهود قانونی است؟! چه کسی گفته اطفال کمتر از ۱۸ سال را که مرتکب جرم عمومی یا خصوصی شده اند می شود در ملاء عام یا خاص با اعمال خشونت آمیز دستگیر کرد؟! چه کسی گفته سربرهنه بودن بانوان در انظار عمومی جرم عمومی و مشهود است؟!

  • ناشناس
    0

    من خودم محجبه ام نه اینکه از دست دختر جوان انحور بگیرند.و بکشند و نگه پایش به جدول برخورد میکند.این همان روش کشاندن خانم های با پوشیه در فرانسه است و اسلامی نیست و شعوری دنبالش نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگر شعور داشتند که اینطور رفتار نمی کردند

  • ناشناس
    0

    بر نادانی و تحجر خود تاکید کنید ، مردم و تاریخ خود قاضی اند و بینا ، ننگتان باد

  • محمد
    0

    پایان عصر حجر

  • زهرا
    0

    چرا مشکلات مالی مردمو حل نمیکنین بورس درست نمیشه بیکاری پابرجاست مردم نون ندارن بخورن گیردادین به حجاب که چی

  • جالینوس
    0

    این فیلم مربوط به یک ماه پیشه، اگه صداقت داشتین چرا اون موقع واکنش نشان ندادید، وقتی رسوا میشین، به پته پته و واکنش می افتید

  • ناشناس
    0

    یعنی المامور معذور.یعنی گریبان بالادست را بگیرید .یعنی پلیس گماشته مردم که نیست؛یک ارباب دیگر دارد که ان با مردم در یک راستا نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد