افزایش عمل های زیبایی در زنان بالای ۶۰ سال

زنان مسن‌ که قبلا تنها به جراحی‌هایی چون کشیدن پوست صورت و چشم بسنده می‌کردند، حالا به دنبال تغییرات اساسی‌تر در سراسر بدنشان‌اند.

افزایش عمل های زیبایی در زنان بالای ۶۰ سال

در دهه‌های اخیر تعداد زنان میانسال یا مسنی که به دنبال عمل‌های زیبایی برای بهبود ظاهرشان‌اند، افزایش چشمگیری یافته است؛ آنچه از وقوع تغییری عمده در نگرش‌ها و جاافتادن جراحی‌های زیبایی در جامعه و نیز تغییر انتظارهای این گروه سنی از خودشان خبر می‌دهد.

به گزارش نیویورک پست، تا سال‌ها تنها از اصطلاح «مامان زیبا» (mommy makeovers) رایج بود که به مجموعه‌ای از جراحی‌های زیبایی اشاره داشت که معمولا پس از بارداری و زایمان برای بهبود ظاهر بدن انجام می‌شد اما اکنون زنان مسن‌تر نیز برای بهبود ظاهرشان‌ به دنبال عمل‌های زیبایی‌اند و اصطلاح «جراحی‌ زیبایی» (esthetic surgery) پذیرفته‌تر و محبوب‌تر شده است. به این معنی که زنان مسن‌تر که قبلا به این نوع جراحی‌ها تمایلی نداشتند یا آن را تنها مختص نواحی خاصی مانند صورت و چشم می‌دانستند، اکنون بیشتر به دنبال تغییرات گسترده‌تر در بدنشان‌اند.

دکتر پل جرد فرانک، متخصص پوست و زیبایی از نیویورک، می‌گوید اکنون جراحی‌ زیبایی در میان افراد میانسال محبوب‌تر شده و بسیاری از زنانی که در گذشته تنها به جراحی‌هایی چون کشیدن پوست صورت و چشم بسنده می‌کردند، حالا مایل‌اند بدنشان را بیشتر تغییر دهند و ترمیم کنند.

این تغییر نگرش زنان مسن‌تر نه‌تنها در تعداد، بلکه در نوع عمل‌های درخواستی نیز مشهود است. به گفته دکتر لیل لیپزایگر، رئیس بخش جراحی پلاستیک بیمارستان دانشگاه نورت شور، طی دو سال گذشته، تعداد زنانی که در سال‌های ۵۰، ۶۰ و ۷۰ عمرشان‌اند و برای عمل‌های زیبایی مانند بهبود فرم پستان و کشیدن پوست شکم مراجعه می‌کنند، ۲۰ درصد افزایش یافته است. این گروه سنی قبلا بیشتر به دنبال کشیدن پوست صورت بودند اما اکنون می‌خواهند تغییرات خیلی بیشتری روی بدنشان انجام دهند.

نیویورک پست در ادامه این مقاله، به جینا ناگل، زنی ۶۲ ساله‌، اشاره می‌کند که پس از طلاق، به هوای شروع یک زندگی جدید تصمیم گرفت پستان‌های افتاده‌اش را ترمیم کند و پوست شکمش را بکشد. او که از ظاهرش در مایو دوتکه (بیکینی) برای ساحل ناراضی بود، اکنون از نتایج جراحی بسیار راضی است و می‌گوید که برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته، توانسته است بدون خجالت کشیدن از بدنش، کنار اقیانوس برود.

اما برای لیزای ۶۳ ساله، این طلاق نبود که باعث شد سراغ جراحی زیبایی برود بلکه دیدن چهره جوان‌تر دوست ۷۷ ساله‌اش بود که او را مصمم کرد. او با استفاده از تزریق‌های پرکننده (Filler) و میکرونیدلینگ توانست چروک‌ها و افتادگی‌های بدنش را به میزان چشمگیری ترمیم کند و اکنون از ظاهرش راضی‌تر است.

علاوه بر جراحی‌های بدن، دندانپزشکان زیبایی نیز افزایش تقاضای زنان مسن‌ برای بهتر کردن لبخندشان خبر داده‌اند. مارک لونبرگ، دندانپزشک در منهتن، می‌گوید که تعداد زنان ۶۰ و ۷۰ ساله‌ای که به دنبال جوان‌سازی لبخندشان با استفاده از روش‌های زیبایی‌اند، از زنان جوان‌تر بیشتر شده است.

این تغییر نگرش و افزایش تقاضا برای جراحی‌های زیبایی در میان زنان مسن‌تر، نشان‌دهنده تحولی بزرگ در نگرش این گروه سنی است و نشان می‌دهد که این زنان دیگر به پیری به‌عنوان مرحله‌ای اجتناب‌ناپذیر که باید با آن کنار آمد، نگاه نمی‌کنند، بلکه به دنبال حفظ و حتی بهبود ظاهرشان‌اند تا با انرژی و اعتماد به نفس بیشتری به زندگی ادامه دهند.

منبع: ایندیپندنت فارسی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد