مینو محرز: پزشکان را برای کشورهای دیگر تربیت می کنیم نه برای کشور خودمان

دبیر انجمن بیماری های عفونی درباره مهاجرت پزشکان گفت: پزشکان را برای کشورهای دیگر تربیت می کنیم، نه کشور خودمان. می دانید چقدر هزینه تحصیل یک پزشک و پرستار می شود تا به صورت متخصص در رشته خود در بیایند؟! و این برای هر کشوری که مهاجر زیاد داشته باشد سنگین است.

مینو محرز: پزشکان را برای کشورهای دیگر تربیت می کنیم نه برای کشور خودمان

مینو محرز درباره علل افزایش خودکشی در جامعه پزشکی گفت: آمار خودکشی در ایران بالا رفته و فقط مخصوص جامعه پزشکی نیست. قبل از آغاز اپیدمی کووید میزان افسردگی در جامعه بالا بود و بعد از کووید هم مشکلات روحی و دیپرشن در همه جای دنیا بالاتر رفت که این پدیده تدریجا باعث می شود میزان خودکشی بالا برود. بالطبع آمار مربوط به پزشکان را بیشتر می شنویم. در تقسیم بندی شادی، متأسفانه ایران جزو کشورهای پایین است و میزان شادی در جامعه بسیار کم به چشم می‌آید.

وی ادامه داد: در حال حاضر پزشکان بعد از تحصیل به وارد کار سنگین درمان می شوند و دریافتی که دارند بسیار کم و ناچیز است. متأسفانه آنطور که باید به آنها توجه نمی شود و خودکشی در جامعه پزشکی بسیار چشمگیرتر است. به نظر من، به دلیل اینکه میزان خودکشی در جامعه بالا رفته طبیعتا در کادر پزشکی هم بالاتر رفته حتی پزشکان متخصص هم در این چندسال اخیر شاهد بودیم خودکشی کردند که جای تأسف دارد.

محرز با اشاره به افزایش مهاجرت کادر درمان گفت: خوشبختانه جایگاهی که کادر پزشکی دارد باعث می شود که بتواند به راحتی مهاجرت کند، اما برای ما سنگین تمام می شود. هر چقدر پزشک خوب تربیت می کنیم مهاجرت می کنند و استفاده را کشورهای دیگر می بردند. اینگونه بگویم که پزشکان را برای کشورهای دیگر تربیت می کنیم نه کشور خودمان. می دانید چقدر هزینه تحصیل یک پزشک و پرستار می شود تا به صورت متخصص در رشته خود در بیایند؟! و این برای هر کشوری که مهاجر زیاد داشته باشد، سنگین است.

این پزشک متخصص افزود: شوق و امنیت شغلی و درآمد مسأله اصلی است و هر چقدر کار کنند نمی توانند مایحتاج اولیه را بخرند و خرج زندگی شان را بدهند. در نتیجه مهاجرت می کنند. متأسفانه میزان شادی کم شده و دیپرشن در جامعه بسیار زیاد شده است.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    2

    کشور نیاز به پزشک دارد اما پزشک نباید در یک اتاق هر روز یک میلیارد درامد داشته باشد

  • ناشناس
    3

    تاثیر قرصهای شادت روی متخصص ها پیداست

  • ناشناس
    4

    ایران که به لحاظ حق ویزیت و دستمزد خدمات پزشکی بهشت پزشکان متخصص و فوق تخصص به ویژه جراحان در بخش خصوصی است! شما دیگه چرا ناشکری می کنید؟!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بهشت پزشکان و مداحان.

    • ناشناس
      0

      بیا توی باغ . پیداست توی باغ نیستی . شما خارج از کشور زندگی میکنید ؟

  • رابی
    0

    خودتان اگر لیاقت داشتید که پزشکان مجبور نبودند کشور را ترک کنند.در ضمن پدر اونها را درمی آورید تا مدرکشان را می گیرند و انترن های بیچاره را مجبور می کنید برای ماهی ۵ میلیون تومان صبح تا شب در بیمارستان ها به مدت چند سال برایتان حمالی کنند.

  • ناشناس
    0

    بذار برن تا مرگ میر در ایران کمتر بشه و جمعیت روند طبیعی پیدا کنه.

  • ناشناس
    0

    اکثر متخصص ها مان اینچنین است . ایران درس میخوانند ، میروند برای خارجی خدمت میکنند . چون اگر اینجا بمانند ، کار نیست درآمد ناچیز است و برایشان اینقدر جفت پا میگیرند که بایستی بروند پیاز بفروشند یا مسافرکشی کنند.

  • ناشناس
    0

    باد کاشتید حالا وقت درو کردن طوفان است

  • ناشناس
    0

    خدا روشکر پزشک فقط می گویند کارت به کارت کن دیگر مثل سابق وجدان کاری ندارند پول نقد یا کارت به کارت

  • ن
    0

    اتفاقا وقتی تقاضای مهاجرت میدن تمام هزینه که دولت براشون کرده تا دینار آخر میگیرن

  • استاد دانشگاه
    0

    مطالبی که خانم دکتر محرز مطرح کرده اند کاملا صحیح است اما گوش شنوایی برای شنیدن آنها وجود ندارد آن کسانی که مخاطب صحبت های ایشان هستند نمیخواهد از خواب بیدار شود چون خودشان را به خواب زده اما لگد روزگار آنها از ایین خواب بیدار خواهد کرد اما کی؟ زمانی بیدار میشوند که متوجه میشوند که سوار کشتی یا قطار یا هواپیما یا ماشین به سمت سرزمین های آبا اجدادیشان در جزایر کومور و بورکینافاسو و نجف و کربلا هستند****

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد