9 روش خانگی برای درمان سینوزیت

اگر شما هم جزو افرادی هستید که با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا به سینوزیت مبتلا می‌شوند، پس آگاهی از روش‌های درمان آن برای شما حائز اهمیت است.

9 روش خانگی برای درمان سینوزیت

ابتلا به این بیماری می‌تواند آزاردهنده و دردناک باشد و شما را از انجام کارهای روزمره باز دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که در ابتدا تمایل دارید روش‌های خانگی را برا درمان سینوزیت خود استفاده کنید، در این مطلب همراه ما باشید تا این روش‌ها را بشناسیم.

برای درمان سینوزیت از تنفس بخار استفاده کنید
هوای خشک و سینوس‌های خشک می‌توانند فشار سینوسی را افزایش داده و باعث سردرد و درد سینوسی شوند. بخار می‌تواند به هوا رطوبت اضافه کند، مجرای سینوسی شما را مرطوب کند و مخاطی را که ممکن است به مرور زمان غلیظ شده باشد رقیق کند. برخی از راه‌های تنفس در هوای مرطوب عبارتند از:

گرفتن دوش آب گرم
بخور دادن چای
بخور آب جوش
استفاده از مرطوب کننده‌های هوا مانند دستگاه بخور

از روغن اکالیپتوس استفاده کنید
اگر بیماری سینوسی شما به یک عفونت ویروسی مربوط می‌شود، می‌توانید روغن اکالیپتوس را به حمام یا دستگاه بخور خود اضافه کنید تا به سرعت به بهبودی شما کمک کند. اکالیپتوس حاوی سینئول است که می‌تواند به بهبود سینوزیت ویروسی سرعت بخشد. همچنین این روغن ممکن است به کاهش گرفتگی بینی و پاکسازی راه‌های هوایی شما کمک کند.

برای درمان سینوزیت شستشو با آب و نمک را انجام دهید
برای رفع گرفتگی و احتقان سینوسی می‌توانید در خانه شستشو با آب و نمک را انجام دهید. همچنین می‌توانید اسپری بینی حاوی نمک را امتحان کنید که به افزایش رطوبت در بینی و کاهش فشار سینوسی کمک می‌کند. می‌توانید اسپری سالین استریل را از داروخانه‌ها خریداری کنید یا خودتان با جوش شیرین، آب مقطر و نمک بدون ید درست کنید. اگر خودتان درست کنید، باید از آب مقطر، آب تصفیه شده یا آب جوشانده استفاده کنید، زیرا سایر منابع ممکن است حاوی باکتری‌های مضر باشند.

 

استراحت کنید برای درمان سینوزیت
خواب خوب شبانه می‌تواند به بهبودی بدن کمک کند. همچنین، زمانی که در حالت استراحت هستید، بدن شما می‌تواند گلبول‌های سفید بیشتری تولید کند که به شما کمک می‌کند با ویروس‌ها و سایر باکتری‌ها مقابله کنید. استراحت دادن به بدن می‌تواند به کاهش فشار سینوسی، سرعت بخشیدن به زمان بهبودی و ایجاد احساس شادابی بیشتر کمک کند. اگر فشار سینوسی شما خواب را دشوار می‌کند، نکات صحیح خوابیدن را رعایت کنید.

سر خود را هنگام خواب در ارتفاع بالاتر قرار دهید
همانطور که خواب برای بهبودی ضروری است، نحوه خوابیدن نیز می‌تواند علائم سینوسی را بهبود دهد یا آن‌ها را بدتر کند. صاف دراز کشیدن می‌تواند تجمع مخاط را در مجرای بینی افزایش دهد، فشار سینوسی را افزایش دهد و چرخه خواب شما را مختل کند. در شب سر خود را با بالش در فاصله بالاتر از قلب خود نگه دارید. این وضعیت خواب می‌تواند به جلوگیری از تجمع سینوس کمک کند و به شما این امکان را می‌دهد که راحت‌تر نفس بکشید.

برای درمان سینوزیت مصرف آب را افزایش دهید
کم آبی بدن می‌تواند به خشک شدن مجاری سینوسی و افزایش فشار روی صورت شما کمک کند. اگر احساس می‌کنید تحت شرایط جوی هستید، مصرف آب خود را در طول روز افزایش دهید. مایعات، گرفتگی سینوس‌های شما را کاهش می‌دهد. در حالی که آب ممکن است اولین انتخاب شما برای تامین مایعات بدن باشد، می‌توانید مایعات را از طریق سایر غذاها و نوشیدنی‌ها از جمله سوپ، آب گوشت، تکه‌های یخ، چای گیاهی، سبزیجات و میوه‌های مبتنی بر آب، مانند خیار و هندوانه نیز دریافت کنید.

برای درمان سینوزیت آرامش خود را حفظ کنید
درد و فشار سینوسی شما ممکن است باعث شود که در سر، صورت و گردن خود احساس تنش کنید. آرامش ممکن است به تسکین برخی از سردردها کمک کند. می‌توانید تمرینات تنفس عمیق و مدیتیشن را برای رسیدن به آرامش و کاهش درد امتحان کنید. یوگا، مدیتیشن و سایر تکنیک‌های آرام‌سازی نیز می‌توانند به کاهش درد و فشار ناشی از عفونت‌های سینوسی کمک کنند.

ورزش کنید برای درمان سینوزیت
مشابه یوگا، ورزش هم می‌تواند درد و فشار سینوسی را کاهش دهد. فعالیت بدنی گردش خون را افزایش داده و به طور موقت احتقان را کاهش می‌دهد تا تنفس راحت‌تر شود. اگر چه انجام دادن ورزش در هنگام بیماری ناراحت کننده و دشوار است، اما فعالیت بدنی کم هم می‌تواند به کاهش زمان بهبودی و افزایش سرعت بهبودی شما کمک کند. این ورزش‌ها می‌تواند شامل پیاده روی یا انجام یوگای ملایم باشد.

برای درمان سینوزیت از کمپرس گرم استفاده کنید
برای تسکین تورم، می‌توانید یک کمپرس گرم، مانند یک دستمال شستشوی مرطوب شده با آب گرم، روی سینوس‌های خود قرار دهید. این ممکن است به باز کردن مجرای بینی شما کمک کند.

منبع: مثبت سبز
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد