با خطرناک ترین جاده برای زنان آشنا شوید

یکی از خطرناک‌ترین مسیرهای جهان برای زنان پناهجو که آنها را مجبور می‌کند برای عبور از جاده‌ها و رسیدن به مقصد نهایی حتی مجبور شوند با خود قرص‌های ضد حاملگی همراه داشته باشند.

با خطرناک ترین جاده برای زنان آشنا شوید

این زنان برای آنکه بعد از تعرضات و تجاوز‌های جنسی که به آنها می‌شود باردار نشوند مجبورند قرص‌های ضد حاملگی مصرف کنند. این مسیری است که بیش از نیم میلیون نفر در سال گذشته از آن عبور کردند تا بتوانند با سپری کردن یکی از خطرناک‌ترین گذرگاه‌های موجود دنیا، خود را به یک پناهگاه امن برسانند.

خانواده‌هایی که دیگر هیچ نقطه امیدی در آینده خود نمی‌بینند تصمیم می‌گیرند این ریسک بزرگ را به جان بخرند و به امید عبور از آن و رسیدن به «بهشت موعود» از این مسیر عبور کنند. این جاده تنها مسیر زمینی است که آمریکای مرکزی و جنوبی را به هم متصل می‌کند. در طول مسیر، گروه‌های جنایتکار و قاچاقچیان اغلب از پناهجویان اخاذی و به زنان و دختران تجاوز می‌کنند.

این‌جا جاده «دارین گپ» در مرز بین کلمبیا و پاناما یکی از خطرناک‌ترین مسیرهای جهان است و پناهجویان با عبور از آن خود را به ایالات متحده آمریکا می‌رسانند

این افراد از کشورهای مختلفی از منطقه آمریکای لاتین می‌آیند و تعداد ونزوئلایی‌ها به ویژه پس از انتخابات اخیر در این کشور و پیروزی دوباره نیکلاس مادورو در آنها پررنگ‌تر است.

تیرانا حسن گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل که برای رسیدگی به وضعیت این پناهجویان به این منطقه رفته شرایط این افراد را بسیار بغرنج توصیف می‌کند. او در گفتگو با نشریه ال پائیس در این رابطه می‌گوید: «من در طول این مسیر با خانواده‌هایی آشنا شدم که هیچ امیدی به آینده خود نداشتند. در کلمبیا در ساحل و در یک چادر زندگی می‌کردند و هیچ چیزی نداشتند. به همین خاطر چیزی برای از دست دادن ندارند و این شرایط خطرناک را به جان می‌خرند.»

او با اشاره به خطرناک بودن این مسیر از دولت‌های کلمبیا و پاناما خواست که توجهات بیشتری را متوجه جاده «دارین گپ» کنند. تیرانا حسن با اشاره به شایع بودن خشونت‌های جنسی در این مسیر می‌گوید: «من نزدیک به ۲۰ سال در حوزه حقوق بشر و اقدامات بشردوستانه فعالیت کرده‌ام اما با اطمینان می‌توانم بگویم که هرگز مشابه چیزی که در «دارین» دیده‌ام را تجربه نکرده بودم. خشونت‌ و تعرض جنسی علیه زنان به قدری شایع است که آنها قرص‌های ضد حاملگی بعد از عمل جنسی را با خود به همراه دارند.»

خانم حسن می‌گوید شهروندان کشورهایی چون کلمبیا، پاناما، ونزوئلا، هائیتی و حتی برزیل از جمله کسانی هستند که تلاش می‌کنند خود را از این جاده به آمریکا برسانند.

او اضافه می‌کند که به ویژه بعد از انتخابات اخیر در ونزوئلا تعداد کسانی که در این کشور به این نتیجه می‌رسند دیگر آینده‌ای در ونزوئلا وجود ندارد افزایش یافته و حالا تعداد پناهجویان ونزوئلایی که این خطر را به جان می‌خرند که از این جاده خطرناک عبور کنند افزایش یافته است.

از آغاز سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰۰ هزار پناهجو از جاده دارین گپ عبور کرده‌اند. یونیسف تخمین می‌زند که بسیاری از کودکانی که از این مسیر عبور می‌کنند زیر ۵ سال سن داشته‌اند و دست‌کم هزار نفر از آنها بدون همراه بوده‌اند.

دارین گپ یکی از مرطوب‌ترین مناطق جهان است و دمای هوا می‌تواند تا ۳۵ درجه سانتیگراد با رطوبت بالا برسد. ضمن اینکه بارندگی‌های مکرر می‌تواند باعث رانش زمین در مناطق کوهستانی هم بشود.

منبع: یورو نیوز
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد