8 دارو گیاهی برای معده درد

معده درد می‌تواند یکی از آزار دهده‌ترین مشکلات گوارشی محسوب شود که قادر است برای طولانی مدت شما را درگیر و حتی زندگی روزمره شما را مختل کند. از طرفی وقتی این مشکل خود را با اطرافیانتان به اشتراک می‌گذارید، توصیه‌ها و پیشنهادات مختلفی را دریافت خواهید کرد.

8 دارو گیاهی برای معده درد

صحت عملکرد این توصیه‌ها ممکن است چندان مشخص نباشد؛ از این رو، ما تصمیم گرفتیم که در یک مطلب، تمامی داروهای گیاهی که برای تسکین درد معده مفید هستند را به شما معرفی کنیم.

اولین دارو گیاهی برای معده درد: زنجبیل

زنجبیل یکی از مواد طبیعی است که در رفع علائم ناشی از ناراحتی‌های معده، بسیار اثر گذار است. این ماده می‌تواند در فرم‌های رایج زیر مورد استفاده قرار گیرد:

جویدن تکه‌ای از آن به شکل آدامس

نوشیدن چای و یا دمنوش زنجبیل

خوردن آبنبات‌های حاوی زنجبیل

استفاده از مکمل زنجبیل

این ماده علاوه بر اثری که در برطرف کردن نارحتی معده دارد، می‌تواند موجب کاهش حالت تهوع نیز بشود. توجه کنید که در مصرف این ماده زیاده روی نکنید؛ چرا که می‌تواند تمامی علائم شما را تشدید کرده و نتیجه معکوسی به همراه داشته باشد.

دومین دارو گیاهی برای معده درد: انجیر

یکی دیگر از مواد طبیعی موثر در کاهش درد معده، انجیر است. انجیر یک دارو گیاهی برای معده درد است که طعم فوق العاده‌ای دارد و می‌تواند در دردهای شکمی ناشی از یبوست نیز بسیار کمک کننده باشد. در حقیقت این میوه، حاوی ترکیباتی است که آن را تبدیل به یک ملین قوی کرده است. به طبع این میوه نمی‌تواند گزینه مناسبی برای افراد مبتلا به اسهال باشد.

سومین دارو گیاهی معده درد: آلوئه ورا

8-دارو-گیاهی-برای-معده-درد2

آلوئه ورا می‌تواند در کاهش علائم مرتبط با سندروم روده تحریک پذیر یا IBS بسیار اثر گذار باشد. افزون بر این، به گفته بسیاری از متخصصان، نوشیدن آب آلوئه ورا می‌تواند در بهبود شرایط زیر نیز موثر واقع شود:

سوزش سر دل

نفخ شدید

رفلاکس اسیدی

حالت تهوع

نکته مهم: مصرف بیش از اندازه این ماده می‌تواند سبب تشدید درد شود.

چهارمین دارو گیاهی برای معده درد: ریحان

برگ‌های ریحان، حاوی مقادیر قابل توجهی اسید لینولئیک هستند که خواص ضد التهابی فوق العاده‌ای را در این گیاه ایجاد کرده است. بر همین اساس، می‌توان آن را یک ماده موثر در کاهش دردهای ناشی از التهاب، در نظر گرفت. علاوه بر این، گفته می‌شود این ماده طبیعی، از میزان گازهای جمع شده در دستگاه گوارش کم می‌کند و می‌تواند از این نظر هم بسیار کاربردی محسوب شود.

پنجمین دارو گیاهی برای معده درد: شیرین بیان

مصرف این ماده معمولا به صورت چای و یا دمنوش ریشه شیرین بیان است. این چای و یا دمنوش، دارای خواص بی نظیری در زمینه تسکین دردهای گوارشی است؛ با این حال ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشد. برخی از مهم‌ترین عوارض احتمالی مصرف این ماده عبارت‌اند از:

افزایش فشار خون

کاهش سطح پتاسیم خون

به همین دلایل، مصرف آن در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و یا کلیوی، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

ششمین دارو گیاهی برای معده درد: برنج

بر خلاف انجیر، برنج می‌تواند در افراد مبتلا به اسهال بسیار موثر باشد و ناراحتی‌های مرتبط با آن را به شدت کاهش دهد. علاوه بر آن، یک ماده طبیعی موثر برای بهبود علائم سندروم روده تحریک پذیر محسوب می‌شود. با تمام این‌ها، مصرف منظم و هر روز این ماده به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ چرا که ممکن است منجر به سندروم متابولیک شود و به این ترنیب، درد معده را افزایش دهد.

هفتمین دارو گیاهی برای معده درد: نعناع فلفلی

8-دارو-گیاهی-برای-معده-درد

نعناع یک داروی گیاهی برای معده درد است که برای بهبود سوء هاضمه و تعدادی دیگر از بیماری‌های گوارشی نیز به کار برده می‌شود. این گیاه می‌تواند در فرم‌های مختلفی همچون چای، دمنوش و یا آبنبات مصرف شود تا بهترین نتیجه و اثر گذاری را داشته باشد.

هشتمین دارو گیاهی برای معده درد: بابونه

بابونه گیاهی است که به طور معمول آن را با مواد طبیعی دیگر همچون نعناع و یا زنجبیل ترکیب و از آن چای و یا دمنوشی تهیه می‌کنند که می‌تواند در تسکین درد معده موثر باشد. چای و دمنوش بابونه، فاقد کافئین و حاوی مواد ضد التهابی است که می‌تواند ناراحتی‌ها و التهاب معده را بهبود دهد.

پیشنهاد: اگر طعم دمنوش بابونه را دوست نداشتید، می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کنید تا طعم آن کمی بهتر شود.

جمع بندی

همیشه تعدادی راهکار سنتی و گیاهی در درمان بیماری‌ها و اختلالات مختلف وجود دارد که معده درد هم از آن مستثنی نیست. در این مطلب از داروخانه آنلاین مثبت سبز به معرفی 8 ماده گیاهی پرداختیم که هر یک به نوبه خود یک دارو گیاهی برای معده درد محسوب می‌شوند. به عنوان نکته آخر، تاکید می‌کنیم که در مصرف هیچ یک از این مواد، صرفا با توجیه این که طبیعی و یا گیاهی هستند، زیاده روی نکنید. شما معمولا از چه راهکارهایی برای تسکین درد معده خود استفاده می‌کنید؟ بیشتر به روش‌های دارویی وابسته‌اید یا به درمان‌های گیاهی نیز باور دارید؟

منبع: عصر ترکیه
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد