وزیر علوم: تمام دانشجویان انضباطی بازگشتند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: احکام قضایی در خصوص دانشجویان به خاطر اتفاقات سال ۱۴۰۱ نداریم. پرونده‌هایی که داشتیم، همگی احکام انضباطی بودند که یک به یک بررسی شد و طی بخشنامه‌ای هم اعلام کردیم و همه دانشجویان به کلاس‌های خود بازگشتند.

وزیر علوم: تمام دانشجویان انضباطی بازگشتند

حسین سیمایی صراف در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در رابطه با پذیرفته شدگان روزانه ارشد دانشگاه ورودی سال ۱۴۰۳ که به آنها گفته شده است در سال بعد نمی‌توانند در کنکور شرکت کنند، گفت: در حال مذاکره هستیم تا ببینیم چه راه‌حلی می‌توان ارائه داد، چون مستند به یک مصوبه است باید بررسی شود.

وی در خصوص قطعی شدن احکام قضایی صادر شده برای اساتید و دانشجویان، تصریح کرد: در رابطه با احکام قضایی در حال مذاکره هستیم. این، چون مربوط به قوه قضاییه است نمی‌توانیم در این موضوع دخالت کنیم، اما در عین حال داریم مذاکره می‌کنیم.

سیمایی در رابطه با توقف احکام انفصال از خدمت برای برخی از جمله آذین موحد، گفت: امیدوارم، ما داریم تلاش‌مان را می‌کنیم. نهایتاً تصمیم‌گیری قضایی در اختیار رئیس قوه قضاییه است.

وی در رابطه با اینکه آیا احتمال دارد افرادی که احکام قضایی داشتند بتوانند به دانشگاه بازگردند، گفت: اگر احکام قضایی لغو شود، تمامی آثار آن لغو خواهد شد، از جمله امکان بازگشت به دانشگاه؛ اما لغو احکام قضایی با راهکار‌های قانونی در اختیار خود قوه است ما فقط می‌توانیم راهکار‌های قانونی را پیشنهاد دهیم. 

سیمایی صراف عنوان کرد: به یاد ندارم که دانشجویی تحت تعقیب کیفری باشد، اما استادانی در این موضوع داریم.

وزیر علوم در پاسخ به این پرسش که آیا آمار دقیقی از تعداد دانشجویانی که به کلاس‌های خود بازگشته‌اند دارید، گفت: احکام قضایی در خصوص دانشجویان به خاطر اتفاقات سال ۱۴۰۱ نداریم. پرونده‌هایی که داشتیم، همگی احکام انضباطی بودند که یک به یک بررسی شد و طی بخشنامه‌ای هم اعلام کردیم و همه دانشجویان به کلاس‌های خود بازگشتند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد