نحوه پاک کردن شیر کم چرب از روی فرش

اگرچه شیر کم چرب شاید اثرات کمتری بر روی فرش شما باقی بگذارد و اقدام سریع برای پاک کردن آن، اهمیت کمتری نسبت به شیر پرچرب داشته باشد اما به هرحال لکه شیر چه پرچرب باشد و چه کم چرب، اگر از روی فرش پاک نشود، بوی بدی بر جای می گذارد.

نحوه پاک کردن شیر کم چرب از روی فرش

پاک کردن شیر کم چرب نشبت به پاک کردن شیر پرچرب آسان تر است اما پیچیدگی های خاص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم نکات و روش پاک کردن لکه شیر کم چرب از روی فرش را به شما آموزش دهیم. پس ما را تا آخر همراهی کنید.

نحوه پاک کردن شیر کم چرب از روی فرش - تصویر 2

پاک کردن لکه شیر کم چرب با سرکه

استفاده از سرکه یک راه حل سریع و در عین حال کم خطر برای پاک کردن لکه فرش است. برای تمیز کردن لکه فرش می توانید بدون اینکه از مواد شوینده استفاده کنید، از سرکه استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که اگر مقدار شیری که روی فرش شما ریخته زیاد است، پاک کردن آن بهتر است باید با مواد شیمیایی انجام شود. اما اگر مقدار شیر کمتر است، می توانید از سرکه نیز برای پاک کردن آن استفاده کنید.

استفاده از آب سرد و سرکه می تواند به خوبی لکه شیر کم چرب را از روی فرش تان پاک کند. آب سرد به کاهش مقداری اسیدیته سرکه کمک کرده و مانند آب گرم نیز واکنش احتمالی ایجاد نمی کند.

به یاد داشته باشید که خدمات قالیشویی در چیتگر همواره در دسترس شماست تا هرگونه لکه را از فرش شما پاک کرده و فرش تان را عمیقا شستشو دهد.

مواد و وسایل پاک کردن لکه شیر کم چرب روی فرش

ابتدا مواد و وسایل زیر را آماده کنید و سپس به سراغ پاک کردن لکه شیر کم چرب از روی فرش بروید:

  • یک یا چند دستمال کاغذی
  • یک قاشق غذاخوری
  • یک فنجان آب سرد
  • یک قاشق غذاخوری سرکه
  • یک فنجان آب ولرم
  • یک حوله یا اسفنج

مراحل پاک کردن لکه شیر کم چرب از روی فرش

مراحل زیر را قدم به قدم با ما پیش بروید تا چیزی را از قلم نیندازید:

ابتدا فرش را تمیز کنید

در قدم اول اگر لکه شیری که ریخته تازه است، می توانید با گذاشتن چند دستمال کاغذی روی آن، شیر اضافی را از فرش خارج کنید تا مراحل بعدی برای شما آسان تر شود. همچنین به جای این کار، می توانید یک قاشق بردارید و شیر اضافی را با کمک فشارهای ملایمی که به فرش وارد می کنید، خارج نمایید. شیر اضافی را در یک کاسه جداگانه بریزید و مطمئن شوید که در حین بلند کردن قاشق حاوی شیر از روی فرش، دیگر قسمت ها را لک نکنید.

بعد از اینکه این مرحله را انجام دادید و مطمئن شدید که دیگر شیری با کمک قاشق از فرش تان خارج نمی شود، به مرحله بعدی بروید.

نحوه پاک کردن شیر کم چرب از روی فرش - تصویر 3

یک ترکیب پاک کننده بسازید

یک فنجان آب سرد را بردارید و سرکه را به آن اضافه کنید. ترکیب را کمی مخلوط کنید. حالا یک دستمال بردارید. دستمال را داخل ترکیب آماده شده بزنید. آب اضافی دستمال را درون ظرف بگیرید. حالا دستمال را به آرامی به لکه بزنید. مطمئن شوید که فشارهای ملایمی به محل شیر کم چرب ریخته شده روی فرش وارد می کنید. با فشارهای ملایم، می توانید شیر وارد شده به الیاف را با سرکه و آب حل کرده و از فرش تان خارج کنید.

پس از اینکه این مرحله را چندین بار تکرار کردید و دیگر شیری از فرش به دستمال منتقل نشد، به مرحله بعدی بروید.

شستشو دهید

برای شستشو دادن فرش باید یک ظرف پر از آب ولرم داشته باشید. یک دستمال بردارید. دستمال را به آب ولرم آغشته کنید. دستمال را زیاد از حد خیس نکنید. حالا دستمال نم دار را به فرش بزنید. لکه را تا جای ممکن پاک کنید. با این کار باید سرکه و شیر باقیمانده خارج شود. پس سعی کنید با فشارهای ملایم، مواد را خارج کنید.

پس از اینکه دیگر موادی از فرش خارج نمی شد و دستمال تان پس از هر بار زدن به فرش، تمیز خارج می شد، این مرحله به اتمام رسیده است و باید به مرحله بعدی بروید.

خشک کنید

خشک کردن مرحله آخر و البته مهم ترین مرحله از تمیز کردن فرش است. خشک کردن را باید با یک حوله یا اسفنج آبگیر انجام دهید. فشارهای ملایم و دورانی می توانند مقدار زیادی از آب باقیمانده در الیاف را خارج کنند. برای این مرحله همچنین می توانید از یک پنکه یا روشن کردن تهویه محیط نیز استفاده کنید. باز کردن در و پنجره ها نیز خشک کردن فرش را تسریع می کند.

در هر صورت مطمئن شوید که فرش کاملا خشک شده و سپس آن را رها کنید. رها کردن فرش خیس می تواند باعث کپک زدن و پوسیدگی آن شود. پس پیشنهاد می کنم هرگز فرش خیس را به حال خود رها نکنید و حتما مرحله خشک کردن را انجام دهید.

اگر در انتهای کار پس از خشک شدن، متوجه شدید که هنوز لکه روی فرش است، می توانید از خدمات قالیشویی شهرک راه آهن استفاده کرده و فرش تان را عمیقا شستشو دهید.

کارخانه قالیشویی و موکت شویی در تهران

استفاده از خدمات کارخانه قالیشویی و موکت شویی در تهران به شما کمک می کند تا در هر شرایطی به سرعت بتوانید موکت ها و فرش هایتان را تمیز کنید. کارخانه قالیشویی توحید با بیش از 30 سال سابقه درخشان در زمینه شستشوی انواع فرش و موکت و کناره و ... می تواند خدمات مفیدی را به شما ارائه نماید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید شستشوی انواع فرش های دستبافت و ماشینی را با بالاترین کیفیت در سراسر تهران و کرج انجام می دهد. ما با دارا بودن شعب مختلف در اقصی نقاط تهران و کرج می توانیم خدمات خود را در سریع ترین زمان ممکن به شما ارائه نماییم. قالیشویی توحید به پشتوانه سابقه بالا و با بهره گیری از آخرین روش های شستشوی فرش و موکت، خدمات ارزنده ای را به صورت 24 ساعته و شبانه روزی به مشتریان خود ارائه می نماید.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد