بلیط هواپیما ارزان از کجا تهیه کنیم؟

خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب و ارزان برای افرادی که قصد سفر کاری، دانشجویی، درمانی و یا هر سفر دیگر را دارند، حائز اهمیت است.

بلیط هواپیما ارزان از کجا تهیه کنیم؟

برای اینکه پروازهای زیر قیمت را پیدا کنید باید در مورد انواع بلیط‌ها و ارائه بلیط ارزان هواپیما اطلاعات کافی داشته باشید. در این مطلب اطلاعات مفیدی در مورد خرید بلیط ارزان هواپیما، نحوه استفاده از تخفیف‌ها و مطلع شدن از آنها، بهترین زمان و محل خرید بلیط هواپیما را خواهیم گفت.

انواع بلیط هواپیما ارزان

هنگامی که جستجوی خود را برای خرید بلیط سفر هوایی آغاز می‌کنید، با سه نوع بلیط هواپیما مواجه خواهید شد. با شناخت کافی از آنها انتخاب مناسب‌تری خواهید داشت. در ادامه در مورد هر یک از این بلیط‌ها اطلاعات مفیدی خواهیم داد:

بلیط پرواز سیستمی ارزان

بلیط پرواز سیستمی به شرکت‌های هواپیمایی متعلق بوده و تعداد آن‌ها مشخص است. قیمت بلیط پرواز سیستمی توسط نهادهای مرتبط مانند سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها تعیین می‌گردد. باید بدانید که قیمت این نوع بلیط‌ها معمولاً ثابت است و تخفیفات شامل آن‌ها نمی‌شوند. تفاوتی نخواهد داشت که خرید خود را به کدام یک از روش‌های حضوری یا آنلاین انجام می‌دهید. همچنین در صورت انصراف، امکان کنسلی و استرداد بلیط پرواز سیستمی با پرداخت جریمه ممکن خواهد بود.

بلیط هواپیما ارزان از کجا تهیه کنیم؟ - تصویر 2

بلیط پرواز چارتر ارزان

چارتر کننده‌ها معمولاً دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت‌ها هستند. آن‌ها تعداد مشخصی از صندلی‌های هواپیما یا همه آن‌ها را به صورت یکجا پیش خرید می‌کنند و فروش آن‌ها را به مرور انجام می‌دهند. با استفاده از این شیوه شرکت هواپیمایی بدون اینکه هزینه‌هایی مثل هزینه بازاریابی پرداخت کند، به سود خود می‌رسد و چارتر کننده نیز تخفیفات خوبی از ایرلاین‌ها گرفته و حاشیه سود خود را از خرید بلیط هواپیما به این ترتیب افزایش می‌دهد.

ویژگی‌های بلیط چارتر

قیمت بلیط چارتر مانند بلیط‌های سیستمی ثابت نیست و متغیر است. برای نمونه در مواقعی که تقاضا کمتر باشد یا زمان پرواز نزدیک شده و بلیط‌ها فروخته نشده باشند، چارتر کننده برای اینکه از ضررهای احتمالی جلوگیری کند بلیط‌ها را با قیمت کمتری ارائه می‌دهد. در این شرایط برای خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما بهترین گزینه خواهد بود.

اما بهتر است به این نکته توجه نمایید که بلیط چارتر در همه موارد قیمت ارزانی ندارد. در مواقعی که سفر زیاد بوده و تقاضا بیشتر باشد، احتمال دارد که قیمت بلیط چارتر با بلیط سیستمی یکسان باشد و یا حتی در برخی مواقع گران‌تر نیز به فروش برسد. همچنین بلیط‌های چارتری کنسلی ندارند یا میزان جریمه آن‌ها بیشتر است.

تفاوت بلیط چارتری و سیستمی

در صورتی که برنامه سفر شما قطعی نشده است و به دنبال بلیط هواپیما ارزان هستید، بلیط چارتر گزینه ارزانی نمی‌تواند باشد. بلیط سیستمی برای کودکانی که ۲ الی ۱۲ ساله هستند، تخفیف دارد. اما در بلیط هواپیما چارتر تخفیف فقط تا سقف ۲ سال است و افرادی که بالای دو سال دارند به قیمت افراد بزرگسال باید بلیط چارتر تهیه کنند. بنابراین اگر همراه با کودک سفر می‌کنید بلیط سیستمی به صرفه‌تر خواهد بود. کلاس پروازی و خدمات بلیط سیستمی و چارتری یکسان است و فقط در میزان جریمه و قیمت متفاوت هستند. پس وقتی بلیط چارتر با قیمت مناسب را یافتید، فرصت را برای خرید بلیط هواپیما از دست ندهید.

بلیط هواپیما ارزان از کجا تهیه کنیم؟ - تصویر 3

بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری بلیطی است که زمان پرواز آن نزدیک شده اما به فروش نرسیده است. در این شرایط چارتر کننده آن‌ها را با قیمت ارزان به فروش می‌رساند. بنابراین این نوع بلیط‌ها را می‌توان ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیما نامید.البته کاهش قیمت بلیط لحظه آخری برای مواقعی است که تقاضای خرید بلیط هواپیما کم باشد. وقتی تعداد مسافران زیاد است، ممکن است بلیط لحظه آخری کاهش قیمت کمتری داشته باشد.

ویژگی‌های بلیط لحظه آخری

در شرایط مختلف باید تمامی بلیط‌هایی که موجود هستند را بررسی کرده و گزینه ارزان‌تر را انتخاب و رزرو کنید. معمولاً امکان کنسلی و استرداد بلیط لحظه آخری وجود ندارد. چون نرخ آن‌ها پایین است. بنابراین قبل از اینکه بلیط هواپیما لحظه آخری را رزرو کنید، حتماً قوانین و جزئیات آن را بدانید و اگر برنامه سفرتان قطعی است این بلیط را تهیه کنید.

بلیط هواپیما ارزان از کجا تهیه کنیم؟ - تصویر 4

قیمت بلیط هواپیما به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت بلیط هوا پیما به صورت کلی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. به همین علت برای هر یک از پروازها مفهوم ارزان بودن متفاوت بوده و نمی‌توان برای آن‌ها قیمت معینی را مشخص نمود. از جمله عوامل بسیار مهمی که بر قیمت بلیط ارزان هواپیما تأثیرگذار هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زمانی که برای سفر انتخاب می‌کنید

معمولاً در روزهای تعطیل و آخر هفته و همچنین مناسبت‌های خاص تقاضا برای سفر و مسافرت بیشتر است. بنابراین قیمت بلیط هواپیما افزایش نسبی خواهد داشت.

نوع بلیط هواپیما

همانطور که گفته شد قیمت بلیط‌های سیستمی، چارتر و لحظه آخری با یکدیگر متفاوت هستند. اگر قصد سفر دارید باید با توجه به شرایطی که دارید، گزینه ارزان‌تر و مناسب‌تر را انتخاب کنید. به صورت کلی بلیط چارتری ارزان‌تر است.

کلاس پروازی

امکانات و خدمات هر کدام از کلاس‌های پروازی متفاوت است. بنابراین قیمت آن‌ها نیز با یکدیگر فرق دارد. اگر لوکس بودن سفر برای شما اهمیت دارد، پروازهای بیزینس و فرست کلاس و در صورتی که به دنبال سفر ارزان‌تر هستید، کلاس اونومی برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

شرکت هواپیمایی

با توجه به نوع خدماتی که هر یک از شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌دهند، قیمت بلیط آن‌ها متفاوت خواهد بود. بنابراین باید شرکت‌های معتبر در این زمینه را بشناسید و قیمت‌ها و امکانات هر کدام را بررسی کنید و در نهایت ایرلاین مورد نظرتان را برگزینید.

به این مورد توجه نمایید که بهترین گزینه همیشه ارزان‌ترین نیست و باید امکانات و قیمت در کنار هم سنجیده شوند.

خرید بلیط با قیمت مناسب و ارزان موجب می‌شود که هزینه‌های سفر کمتر شود و راحت‌تر بتوان سفرهای هوایی را با سفرهای زمینی جایگزین کرد.

خرید بلیط هواپیما ارزان

برای خرید بلیط هواپیما ارزان کافیست به سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید و تاریخ پرواز، مقصد و مبدأ خود را تعیین نموده و سپس جستجو را انجام دهید. حالا می‌توانید تمامی پروازها را با جزئیات ببینید. پیشنهاد می‌گردد که قوانین و جزئیات کامل هر یک از بلیط‌ها را قبل از اینکه رزرو را انجام دهید به صورت کامل مطالعه نمایید. در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید به سایت اسنپ تریپ مراجعه کرده و ابهامات و سوالاتی که دارید را با تیم پشتیبانی مجموعه در میان بگذارید. این مجموعه شرایطی را فراهم نموده تا مسافران بتوانند از طریق مراجعه به سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ در کوتاه ترین زمان ممکن ارزان ترین بلیط‌های هواپیما را تهیه کنند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      دور دوم انتخابات به کدام کاندیدا رای می دهید؟