۶۲ فقره پروژه تحقیقاتی در حوزه آبیاری نوین در اردبیل اجرا می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: در راستای عملیاتی کردن سیستم آبیاری نوین در بخش اعظمی از اراضی استان اردبیل ۶۲ فقره طرح و پروژه تحقیقاتی در این رابطه انجام شد.

۶۲ فقره پروژه تحقیقاتی در حوزه آبیاری نوین در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از اردبیل ، حسین کربلایی خیاوی ظهر امروز در بازدید از ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در حوزه تولید محصولات فناورانه با تأکید بر تولید هسته‌های اولیه بذر محصولات کشاورزی فعالیت گسترده‌ای دارد و به همت محققان این مرکز در سال زراعی جاری موفق به تولید حدود یک هزار تن محصول از طبقات مختلف بذری ویژه مناطق نیمه گرمسیر و سردسیر استان گردید که پس از عملیات پروسس بذر در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی در اردبیل نیز افزود: در سال زراعی جاری بالغ بر 62 فقره طرح و پروژه تحقیقاتی آبی و دیم در زمینه‌های به نژادی، به زراعی و طرح‌های تحقیقی ترویجی و پروژه‌های الگویی و نمایشی و مشارکتی توسط اعضای هیأت علمی و محققان غلات مرکز اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه آبیاری نوین و ترویج سیستم آبیاری تحت فشار در دیم و اراضی آبی در کنار برنامه‌های تحقیقاتی، فعالیت‌های تکثیر هسته‌های اولیه بذور غلات در طبقات مختلف پرورشی 1، 2، 3 و مادری در سطحی بالغ بر 240 هکتار در ایستگاه تحقیقاتی مغان کشت شده است.

کربلاییخیاوی با اشاره به دیگر طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقات کشاورزی در سطح استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 90 درصد از اراضی کشاورزی پهنه‌بندی شده که هر پهنه 600 بهره‌بردار را پوشش می‌دهد که به همین منظور یک هزار محقق با ارائه آخرین یافته‌های پژوهشی و علمی در تحقق اهداف مورد نظر در راستای توسعه خدمات کشاورزی گام‌های اساسی و هدفمند برمی‌دارند.

وی گفت: انتقال یافته های تحقیقاتی به عرصه‌های تولید و بهره‌برداران و در نهایت افزایش تولیدات کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که این استان دارد برای ما حائز اهمیت بسیار است و تمام تلاش ما بر این مبنا است که بتوانیم در این زمینه پیشگام عمل کرده و به تمامی اهداف خود دست یابیم.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار کرد: برای دستیابی به تمامی اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری مشارکت و همکاری مسئولان و دستگا‌ه‌های مربوطه امری لازم و ضروری است و انتظار می‌رود با تعاملات همه‌جانبه شاهد خروجی‌های مناسبی در این زمینه باشیم.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها