۵۶۰۰ نفر از افراد مشکوک به ابتلا به کرونا در اردبیل آزمایش دادند

در راستای اجرای طرح سردار شهید قاسم سلیمانی، پنج هزار و ۶۰۰ نفر از افرادی که تست های مشکوکی داشتند توسط دانشگاه علوم پزشکی و به وسیله تست های سریع و پی.سی.آر بررسی شدند.

۵۶۰۰ نفر از افراد مشکوک به ابتلا به کرونا در اردبیل آزمایش دادند

اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی روند اجرای طرح سپهبد سلیمانی تصریح کرد: با توجه به غربالگری انجام گرفته، پنج هزار و ۶۰۰ نفر از افرادی که تست‌های مشکوکی داشتند توسط دانشگاه علوم پزشکی و به وسیله تست‌های سریع و پی.سی. آر بررسی شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار کیت تست سریع در کل استان اردبیل توزیع شده است افزود: در این طرح از افراد مشکوک و نیز از اطرافیان آنها تست گرفته شده که میزان ابتلاء آنان به کم بوده است.

استاندار اردبیل با اشاره به تلاش‌های بسیجیان در خصوص اجرای طرح غربالگری اظهار کرد: نیروهای بسیجی در کنار کادر بهداشت و درمان، غربالگری توزیع اقلام کمک‌های مومنانه و نیز در راستای هماهنگی برای نمونه گیری همکاری می‌کنند.

بهنامجو با بیان اینکه نتیجه ابتلای افراد به کرونا، ۲۴ ساعت بعد از انجام آزمایش اعلام شود، تصریح کرد: امکانات قرنطینه برای افرادی که در منازل خود فضایی ندارند، ایجاد شده و انتظار داریم افراد مشکوک به کرونا مراحل و مدت زمان قرنطینه را رعایت کنند.

وی اظهار کرد: امکانات قرنطینه با ایجاد نقاهتگاه هایی در مشگین شهر، پارس آباد، گرمی و خلخال برای بیماران نیازمند قرنطینه از سوی سپاه، علوم پزشکی و هلال احمر تجهیز و ایجاد شده و در شهرستان‌های دیگر استان اردبیل نیز در حال تجهیز است.

استاندار اردبیل به همکاری مردم در روز طبیعت برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: انتظار داریم با توجه به فرا رسیدن شب یلدا تا چند روز دیگر، اهالی استان اردبیل از برگزاری دورهمی ها و نشست‌های خانوادگی خودداری کنند تا بتوانیم وضعیت قرمز کرونا را کاهش دهیم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها