تجهیزات بیمارستانی اردبیل نیازمند سرویس است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: از زمان شناسایی ویروس کرونا در اربیل تجهیزات بیمارستانی و دستگاه های اکسیژن ساز با تمام ظرفیت کار کرده اند که نیازمند سرویس است.

تجهیزات بیمارستانی اردبیل نیازمند سرویس است

محمدرضا رضایی بنا با بیان اینکه در مدت زمان ۱۰ ماه شناسایی و شیوع ویروس منحوس بیمارستان‌های استان اردبیل با تمام توان و انرژی در خدمت بیماران مبتلا به بودند، اظهار کرد: در حال حاضر لازم است تأسیسات، زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی مجدداً سرویس و تعمیر شود تا در اختیار بیمارستان قرار گیرد.

وی از نیاز اساسی دستگاه‌های اکسیژن ساز به تعمیر و نوسازی قطعات اشاره کرد و گفت: در این مدت دستگاه‌های اکسیژن ساز بی‌وقفه کار کرده و لازم است تا به نوبت از مدار خارج و تعمیر شود تا با انرژی و با کیفیت بالا در ادامه خدمت برای بیماران قرار بگیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از کاهش تعداد بیماران در روزهای اخیر خبر داد و گفت: خالی شدن تعدادی از تخت‌های بیمارستانی این فرصت را ایجاد کرده تا نوسازی و سرویس تجهیزات عملی شود ولی مردم نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از ایجاد فشار کاری بر بیمارستان‌ها بکاهند تا بیمارستان‌ها برای تأمین زیرساخت‌ها فرصت کافی داشته باشند.

رضایی بنا با اشاره به اینکه در چند روز گذشته شاهد کاهش نسبی آمار بستری و فوتی‌های روزانه بیماری در استان بوده ایم اظهار کرد: امیدواریم این وضعیت در یک هفته آینده نیز تداوم داشته باشد چرا که آمارهای هفته‌های آینده نشان دهنده میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در شب یلدا است و در صورتی که آمار کاهشی ادامه داشته باشد وضعیت کرونا در استان اردبیل به زرد هم خواهد رسید.

بستری ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

وی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل نیز پرداخت و افزود: در شبانه روز گذشته ۳۴ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که در مجموع تعداد کل بستری‌های بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان به ۲۹۹ نفر رسید که نسبت به هفته‌های گذشته کاهش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل آمار بهبود یافتگان کرونایی را در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۷ نفر عنوان کرد و گفت: بهبودی نسبی و ترخیص از بیمارستان به معنای مداوای کامل این بیماران نیست و این عزیزان باید بر اساس توصیه‌ها و آموزش‌های صورت گرفته ادامه روند درمان خود را به دور از تجمعات و در قرنطینه خانگی انجام دهند.

رضایی بنا ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار استان تعداد بیمارانی که در شبانه روز گذشته بر اثر کرونا جان باختند را چهار نفر عنوان کرد و افزود: متأسفانه هر چهار بیمار از شهرستان اردبیل بوده و در چند روز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مورد درمان بودند که متأسفانه جان خود را از دست دادند و اقدامات درمانی با توجه به شدت درگیری بدن و وخامت حال عمومی بیمار با ویروس کرونا مؤثر نبود.

تجهیزات بیمارستانی اردبیل نیازمند سرویس است

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: این بیماران از وضعیت مناسب جسمی برخوردار نبوده و طبق معاینه کادر درمان حال عمومی وخیم دارند و در چند روز گذشته متأسفانه تغییری در کاهش میزان آمار بستری‌های کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه نداشتیم و انتظار می‌رود با وخامت حال این بیماران شاهد فوت چندین بیمار کرونایی از این بخش باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد، بیله سوار، مشگین‌شهر، خلخال، نیر در وضعیت نارنجی و شهرهای گرمی، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

کرونای زمستان خطرناک‌تر از فصول دیگر سال است

رضایی بنا ضمن هشدار به شهروندان از قدرت و شدت درگیری با بیماری کرونا در فصل زمستان سخن گفت و افزود: در فصل زمستان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم باید چندین برابر شود چرا که با بارش برف و کاهش قابل توجه دما در فضاهای سر بسته منازل، ادارات و بانک‌ها به حداقل رسیده و شیوع بیماری نیز در کمترین زمان ممکن بین افراد انجام می‌گیرد.

وی نگرانی اصلی کادر درمان استان را در این روزها تجمع افراد در مراکز خرید و برگزاری دورهمی ها و مهمانی‌های خانوادگی همانند روزهای قبل کرونا عنوان کرد و گفت: سبک زندگی و رفتار مردم باید تغییر یابد چرا که ناقلان بی علامت ویروس در کمین هستند و در صورت ادامه این وضعیت شاهد فوت تعداد زیادی از بیماران زمینه‌ای و سالمندان در اثر انتشار ویروس و نبود ایمنی لازم خواهیم بود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها