مدیرکل تعاون، کار و رفاه اردبیل:

۱۰۰۰ فرصت شغلی برای نخستین بار در اردبیل فراهم شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اردبیل گفت: توسط دولت برای یک هزار نفر با پرداخت ۳۰ درصد از دستمزد نیروی کار به کارفرمایان برای نخستین بار در استان فرصت شغلی فراهم شد.

۱۰۰۰ فرصت شغلی برای نخستین بار در اردبیل فراهم شد

قاسم رحیمی در جمع خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: توسط دولت برای یک هزار نفر با پرداخت 30 درصد از دستمزد نیروی کار به کارفرمایان برای نخستین بار در استان فرصت شغلی فراهم شد که عمده مخاطبان شامل کارگران، کارفرمایان، تعاونگران و مددجویان هستند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا بیان کرد: کرونا سبب بیکاری بسیاری از کارگران در سطخ استان که به همین منظور 9 هزار و 800 نفر بیمه بیکاری دریافت کردند و دو هزار نفر از کارگران به صورت مستمر از این بیمه بهره‌مند می‌شوند که در این زمینه فعالیت آسیب دیده از بیماری نیازمند توجه و حمایت ویژه دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان اردبیل گفت: 7 هزار مورد شکایت کارگری و کارفرمایی رسیدگی شده و در راستای بررسی و حل مشکلات پرونده‌ها اقدامات خوبی انجام یافته که در این زمینه بیمه یارانه‌ای کارگران صنعت در سال‌های گذشته 19 هزار کارگر از بیمه ساختمان بهره‌مند می‌شوند.

رحیمی تصریح کرد: با توجه به این که استان اردبیل 60 هزار کارگر ساختمانی دارد که در این زمینه تمام سعی و تلاش ما بهره‌مندی آنان از بیمه یارانه‌ای است که در این زمینه تمام سعی و تلاش ما تأمین سلامتی کارگران و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها است.

وی اظهار کرد: حمایت از اشتغال‌زایی و تسهیل شرایط اشتغال‌زایی توسط کارفرمایان اولویت اساسی است که در این زمینه جذب 30 درصد دستمزد نیروی کار جذب شده از شهریور ماه امسال آغاز شده و یک هزار نفر مشغول فعالیت شدند که در این زمینه یک هزار و 881 تعاونی در سطح استان فعالیت دارند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها