آغاز عملیات عمرانی رصدخانه دانشگاه محقق اردبیلی

با حضور مسئولان استانی و خیرین در دانشگاه محقق اردبیلی، عملیات عمرانی دومین خوابگاه متأهلی و رصدخانه دانشگاه آغاز شد.

آغاز عملیات عمرانی رصدخانه دانشگاه محقق اردبیلی

استاندار اردبیل در مراسم کلنگ زنی این دو پروژه اظهار کرد: خیرین علاوه بر کمک به دانشجویان و دانشگاه، کمک حال دولت هم هستند که اگر آنها این پروژه‌ها را احداث نمی‌کردند، دولت باید برای احداث آنها هزینه می‌کرد.

اکبر بهنامجو با بیان اینکه این پروژه‌های خیر ساز حسنه مبارک جاری است، تصریح کرد: خیرین خودشان دنبال کمک به مردم و دانشگاه هستند و این باید در جامعه الگوسازی شود.
حمید محسنی راد خیر خوابگاه ساز که دومین خوابگاه متأهلی خیر ساز را در دانشگاه محقق اردبیلی احداث می‌کند، گفت: خواسته پدر و مادرم از من بود که در چنین کارهایی مشارکت کنم و من هم به گفته‌های آنها عمل می‌کنم.

این خیر ادامه داد: من از پدرم قناعت و از مادرم اطاعت را یاد گرفتم و قناعت باعث می‌شود که انسان به مسائل ثانویه فکر نکند.
یادآور می‌شود دومین خوابگاه متأهلی ۱۴ واحدی خیر ساز با زیربنای ۷۵۰ متر مربع و با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال توسط حمید محسنی راد احداث می‌شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در مراسم کلنگ زنی رصد خانه گفت: سال ۱۳۸۶ با تأکیدات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تلسکوپی برای احداث رصدخانه خریداری شده است که با تغییر مدیریتی احداث رصدخانه در آن زمان منتفی شده و تلسکوپ بلااستفاده مانده است.

عزیز حبیبی وی اظهار کرد: مکان‌یابی رصدخانه توسط کارشناسان و خبرگان کشوری در بالاترین سطح انجام شده و آلودگی نوری در این مکان وجود ندارد.
عبدالحسین محمدزاده خیر رصدخانه ساز گفت: بنا به اعتقاد قلبی در زمینه توسعه علوم و فرهنگ به وسع توانم مشارکت می‌کنم.

وی ابراز امیدواری کرد: رصدخانه بنای مؤثر و کارآمدی بوده باشد و دانشجویان و پژوهشگران از آن بهترین استفاده را ببرند.
یادآور می‌شود رصدخانه خیر ساز با زیربنای ۲۳۰ متر مربع و با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال توسط دکتر عبدالحسین محمدزاده احداث می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها