استاندار اردبیل خبر داد

واگذاری کشت و صنعت مغان به دومین شرکت کننده مزاید

استاندار اردبیل با اشاره به بررسی اهلیت و توان مالی دومین شرکت کننده مزایده کشت و صنعت مغان از واگذاری این بنگاه اقتصادی بزرگ خبر داد.

واگذاری کشت و صنعت مغان به دومین شرکت کننده مزاید

اکبر بهنام‌جو شامگاه گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه تلویزیونی اردبیل با اشاره به اقدامات و دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان، دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس، دستگاه امنیتی و ... در خصوص اهلیت در واگذاری کشت و صنعت مغان، اظهارکرد: تمام دغدغه ما این بود که برنده مزایده اهلیت داشته و بتواند مجموعه کشت و صنعت را اداره کند.

وی با اشاره به لزوم واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی در راستای اصل 44قانون اساسی برای افزایش بهره‌وری افزود: از فردای روزی که متوجه شدیم نفر اول مزایده اهلیت لازم را ندارد، مخالفت شدید انجام شد و سازمان خصوصی سازی نیز با توجه به ادله مثبته از جمله مسائل و مشکلات و عدم توان مالی نفر اول بحث واگذاری را رد و نفر دوم مورد تایید قرار گرفت تا مساله واگذاری انجام شود.

استاندار اردبیل، ادامه داد: براساس همان مزایده اول و براساس اهلیت و توان مالی نفر دوم بحث واگذاری انجام شد.

بهنام‌جو تصریح کرد: شرکت شیرین عسل به عنوان دومین شرکت کننده در مزایده نزدیک به 15000نفر پرسنل داشته و به 63کشور دنیا صادرات دارد و توان مالی و اهلیت این شرکت مورد بررسی قرار گرفت و تعهد لازم برای افزایش اشتغال‌زایی و ایجاد صنایع تبدیلی اخذ شد.

وی بیان داشت: مقرر شد مقدمات ایجاد دو خط صنایع تبدیلی شامل رب گوجه فرنگی و کارخانه روغن تا پایان سال در کشت و صنعت مغان محیا و سال آینده افتتاح شوند و ایجاد اشتغال نیز به صورت کامل انجام شود که قطعا باعث رونق کسب و کار در منطقه و استان خواهیم بود.

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها