کشف ۳۰۰ میلیارد ریال زمین‌خواری در ۹ ماهه امسال در اصفهان

کشف ۳۰۰ میلیارد ریال زمین‌خواری در ۹ ماهه امسال در اصفهان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه در حال حاضر بهترین و بیشترین تعامل میان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان را شاهد هستیم، اظهار داشت: در همین راستا برای انسجام و هماهنگی سازمان‌های استان، شورای تأمین نیز گام‌های موثری برداشته است.

وی با گلایه از برخی اقشار جامعه افزود: برخی از مردم به دلیل عدم توجه ‌به مقررات راهنمایی و رانندگی با پلیس همکاری خوبی ندارند، بی‌قانونی در پیاده‌روها توسط موتورسیکلت‌ها، دوبله پارک‌کردن، پارک‌کردن در ایستگاه‌ها وغیره از جمله این موارد است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه 50 درصد جرائم اتفاقی به دلیل عدم توجه به مسائل گفته شده است، تصریح کرد: متاسفانه رنگ و بوی آموزشی در گرفتن این اطلاعات میان مردم ضعیف است، یکی دیگر از گلایه‌های بنده مربوط به بی‌توجهی برخی والدین به نحوه رفتار فرزندانشان است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اقتصادی مهم است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مردم به اصول لازم در معاملات اقتصادی و صحت آن توجه نمی‌کنند در همین راستا در استان اصفهان 59 درصد افزایش کلاهبرداری را شاهد بوده‌ایم.

سردار آقاخانی بیان کرد: مردم باید نسبت به ترددها، سکونت‌ها و حرکات غیرمتعارف در محلات خود حساسیت بیشتری از خود نشان دهند، عدم توجه و استفاده از دفاتر مشاوره‌ای در تصمیم‌گیری‌های خود مردم نیز از دیگر گلایه‌های بنده از مردم است، مشاوره‌ها نقش به‌سزایی در پیشگیری از حوادث و آسیب‌های اجتماعی دارند.

وی گفت: در آذرماه امسال جرائم خشن 6 درصد کاهش داشته است، 2 درصد افزایش کشفیات سرقت، 32 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر، 78 درصد افزایش کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای، یک‌هزار و 566 درصد افزایش کشف سی‌دی‌ها و فیلم‌های غیر مجاز و 2 هزار و 106 درصد افزایش کشفیات سوخت قاچاق داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در آذرماه امسال بالغ بر 120 هزار تماس با 110 و 7 هزار و 684 تماس با 117 گرفته شده است، افزود: در آذرماه تصادفات برون شهری 41 درصد کاهش و آمار متوفیان نیز 35 درصد کاهش داشته، در کشف سرقت نیز 42 درصد افزایش، در بخش دستگیری سارق 9 درصد افزایش و در مجموع دستگیری‌ جرائم مختلف 2 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی استان در 9 ماهه امسال تصریح کرد: بالغ بر 28 تن مواد مخدر و 498 هزار لیتر سوخت کشف کردیم، در این مدت بیش از یک میلیون و 300 هزار تماس با 110 و 77 هزار و 420 تماس نیز با 117 گرفته شده است.

سردار آقاخانی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال میزان دستگیرشدگان مواد مخدر 38 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: دستگیری قاچاقچیان کالا و ارز 14 درصد، افراد شرور 40 درصد، سارقان 1 درصد، کشف سرقت 40 درصد و مجموع دستگیری‌ها 2 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تصادفات برون شهری 3 درصد و درون شهری 10 درصد کاهش داشته است، بیان کرد: در همین راستا آمار متوفیان تصادفات 6 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان پیرامون مأموریت نیروی انتظامی استان در 3 ماهه پایانی سال گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از این موارد است، در همین راستا در 9 ماهه سال جاری بالغ بر 3 هزار و 447 فقره پرونده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و 4 درصد افزایش در کالای قاچاق داشته‌ایم.

وی افزود: در همین راستا 333 درصد در پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان، 92 درصد در پرونده‌های بالای 100 میلیون تومان و یک درصد نیز در پرونده‌های زیر 100 میلیون تومان افزایش داشته‌ایم در همین راستا بیش از 630 دستگاه خودرو کالاهای قاچاق را نیز توقیف کردیم.

سردار آقاخانی با بیان اینکه مأموریت دوم نیروی انتظامی استان اصفهان مبارزه با مواد مخدر است، تصریح کرد: در این راستا 3 موضوع مبارزه با شبکه‌ها و باندهای مواد مخدر، توزیع کنندگان خرد در محلات و معتادان ولگرد در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی به عنوان سومین مأموریت نیروی انتظامی در 3 ماهه پایانی سال مطرح است، خاطرنشان کرد: برخورد با اراذل و اوباش، مخلان نظم امنیت عمومی، مزاحمان خیابانی وغیره در دستور کار قرار دارد، در همین راستا دستگاه قضایی مقتدرانه عمل کرده و امیدواریم به نقطه صفر حضور اراذل و اوباش برسیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: کاهش تصادفات و اجرای دقیق و همراه با آموزش‌های همگانی مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح استان و به خط کردن سربازان غیرمحسوس برای مبارزه با جرائم سایبری از دیگر مأموریت‌های نیروی انتظامی استان است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان اصفهان رتبه برتر مبارزه با جرائم سایبری را در کشور کسب کرده است، گفت: در همین راستا پلیس آگاهی استان اصفهان نیز رتبه برتر را در کشف وقوعات به خود اختصاص داده است.

سردار آقاخانی با اشاره به چند نکته آموزشی افزود: توجه کردن به اطلاع‌رسانی‌های پلیس در موضوع انبارها و دپوی کالا از جمله این موارد است، همچنین در 9 ماهه امسال بالغ بر 300 میلیارد ریال زمین‌خواری کشف کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه 54 درصد وقوع تصادفات به دلیل خستگی و خواب آلودگی است، خاطرنشان کرد: 17 درصد تصادفات نیز به دلیل عدم توانایی کنترل وسایل نقلیه و تجاوز از سرعت مجاز بوده است، در همین راستا 19 درصد تصادفات که بیشترین تصادفات فوتی را داشته‌ در ساعات 14 تا 16 اتفاق افتاده است، 61 درصد وسایل نقلیه مقصر نیز خودروهای سواری بوده‌اند.

وی بیان کرد: مالکان وسایل نقلیه در صورتی که پلاک خودرویشان دارای آفتاب سوختگی شده با مراجعه به مراکز تعویض پلاک به صورت رایگان پلاک جدید دریافت کنند.

سردار آقاخانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه روستایی در استان اصفهان وجود دارد که بسیاری از ساکنان آن هم مصرف‌کننده و هم در خرید و فروش مواد مخدر هستند آیا این موضوع صحت دارد و نیروی انتظامی چه اقدامی انجام داده است؟ گفت: در همین راستا نیروی انتظامی استان طی یک عملیات بیش از 200 نفر از ساکنان آن را دستگیر کرد و این روستا به عنوان یک نقطه قرمز در مصرف مواد مخدر استان مطرح است همچنین به دنبال راه‌اندازی یک ایستگاه پلیس در این نقطه هستیم.

وی با اشاره به متلاشی شدن باند سرقت احشام در استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بخشی از استان یزد افزود: این کار طی یک عملیات در چند روز گذشته انجام شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها