آخرین وضعیت خسارت تندباد بی‌سابقه در همدان

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان با بی سابقه خواندن تندباد روز گذشته در سه سال اخیر در همدان اعلام کرد: تا غروب روز گذشته سقوط درختان بر اثر تندباد بی سابقه ادامه داشت.

آخرین وضعیت خسارت تندباد بی‌سابقه در همدان

مجتبی توتونی با اشاره به سقوط ۲۵ اصله درخت در سطح شهر همدان اظهار کرد: این سقوط ها تا غروب ادامه داشت که ما اقدام به رفع خطر و جمع آوری در ختان کردیم اما متأسفانه یک نفر از همکاران شهرداری در حین این اقدامات مجروح شد.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی سرشاخه درختان نیز سقوط کرده است که به علت افتادن در کوچه های فرعی، منازل شهروندان و یا فضاهایی که تحت مدیریت ما نیست، از آنها آمار دقیقی نداریم اما تخمین می زنیم حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرشاخه با قطر های مختلف سقوط کرده باشد که همکاران ما در امور خدمات شهری نسبت به جمع آوری آنها اقدام کرده اند.

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان درباره خسارات وارده به اموال شهروندان مطرح کرد: فعلاً دو یا سه مورد سقوط درخت روی خودرو توسط مردم گزارش شده است که رفع خطر شده اند و شهروندان می توانند برای اخذ خسارت به مراجع قضایی و بیمه مراجعه کنند.

توتونی درباره ایمن سازی نیز بیان کرد: هر سال از آذرماه هرس درختان آغاز می شود و بیشتر هم در مورد درختان حاشیه معابر که بیشترین خسارت را برای خودرو های پارک شده در آنجا دارند، انجام می گیرد.

وی در ادامه گفت: از سه سال گذشته اقدام به هرس سنگین درختان حاشیه معابر کردیم که نتایج خوبی هم به دست آمده است که متأسفانه سالیان قبل تر هرس ها انجام نمی شد و در زمان تندبادها و طوفان ها خسارات زیادی به بار می آمد.

توتونچی بیان کرد: ۹۵ درصد درختان سقوط کرده از نوع صنوبر، شال، تبریزی و سپیدار بوده که همگی صنعتی هستند که از سالیان گذشته کاشته شده اند و باید وقتی به زمان بهره برداری می رسند قطع شوند که ما نمی توانیم آنها را قطع کنیم اما به تدریج سرزنی می کنیم که خساراتی برای همشهریان نداشته باشند.

وی درباره اقدامات اطلاع رسانی یادآور شد: پیرو اخطاریه هایی که سازمان هواشناسی و استانداری به ما اعلام می کنند، به پیمانکاران تحت مدیریت آماده باش کامل می دهیم و به شهروندان در رسانه ها، روزنامه ها و فضای مجازی اعلام می کنیم از پارک کردن خودرو در زیر درختان کهنسال خوداری کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها